Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » TDI motoroknál mitől függ,hogy...

TDI motoroknál mitől függ,hogy feketén füstől vagy sem?

Figyelt kérdés
2021. dec. 29. 11:05
 1/8 anonim ***** válasza:
78%
Nem megfelelő üzemanyag-levegő keveréktől.
2021. dec. 29. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
74%

#1 igaza van, de nem feltétlen csak a két anyag keverékének arányának elcsúszásáról van szó, mint mikor egy benzinmotor eltér 1:14.7 tömegarányról.

Okozhatja a nem megfelelő porlasztási minőség is. Túl nagy szemekben kerül az égestérbe a gázolaj. Minden dízelmotornál megmarad a beporlasztott gázolajcseppecske magja, na ez nem mindegy mekkora. Ha túl nagy, látod ahogy koromként kijön a kipufogón, ha DPF korszak előtti a gépezet.

2021. dec. 29. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
33%

Inkább a porlasztástól függ.

De az is lehet hogy sufniban oda lett csavarva neki és több üzemanyagot kap mint kellene.

De még lehet az utó töltéstől is.

2021. dec. 29. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
+ lehet a kopott turbótól is, ugyanis ha kopott és hordja a motorolajat, akkor az is ugyanúgy töblet üzemanyag, ergo az is rossz keverékképzést eredményez.
2021. dec. 29. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
En azt tudtam,hogy a chipes autok fustolnek csak
2021. dec. 29. 12:27
 6/8 anonim ***** válasza:
55%
Nem, a legtöbb esetben a fent említettek közül valamelyik műszaki hiba miatt füstöl csak a tulaj bekamuzza hogy csippelt, 300+ Lóerős oszt azé'😂
2021. dec. 29. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
93%

TDI alatt mit értesz? Csak a VW konszern autóit (mivel ez az ő jelölésük)? Vagy általában minden közös nyomócsöves és PD-elemes turbódízelt?

Okozhatja a tökéletlen égés. Azaz a turbó vagy nem szállít elég levegőt, vagy hugyozik az injektor. De egy részecskeszűrő nélküli tökéletes injektorokkal és turbóval rendelkező dízelmotor hibátlan gyári állapotban is fog kitolni kormot ha lepadlózod. Ez a működési elvéből következik. A gázolaj nem fog molekuláris szinten elkeveredni a levegővel, mint a benzin. Ugyanis nagyobb szénatomszámú szénhidrogénekből áll. Emiatt kevésbé hajlamos a párolgásra. Bármekkora porlasztási nyomást alkalmazol az injektorokban és hiába tökéletes a porlasztási kép, mikroszkopikusan apró folyadékcseppekről és nem különálló gőzfázisú molekulákról beszélünk. Ezért nincs molekuláris diffúzió, nem tökéletes az elkeveredés. Az égés a folyadékcseppek külsején indul meg, közben realtív oxigénhiány lép fel. Amiatt a szénhidrogén nem fog tökéletesen elégni, szén-dioxidra és vízre, hanem ottmaradnak az el nem égett, kokszosodott szénvázak, azaz hétköznapi nevén a korom. Nagy terhelésre ez minden dízelmotorban megtörténik. Ha már nem tökéletesek az injektorok, a turbó, szívósorra le van rakódva a kokszos trutymó, leszűkítve ezzel a keresztmetszetét, akkor még inkább jelentkezik. Részecskeszőrös dízelben is ugyanez megtörténik, csak nem látod, mert nem kerül ki a kipufogóból, megfogja a filter. Regeneráció közben, mikor összegyűlt egy jó adag, szépen kiégeti.

2021. dec. 29. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%

Van amikor direkt (Olyan chip kerül rá) ami többlet tüzelőanyagot juttat a hengerbe.

Illetve van amikor nem direkt hanem csak azért kerül több gázolaj bele mert valamelyik komponense a gépjárműnek rossz.

2021. dec. 29. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!