TDI motoroknál mitől függ,hogy feketén füstől vagy sem?
#1 igaza van, de nem feltétlen csak a két anyag keverékének arányának elcsúszásáról van szó, mint mikor egy benzinmotor eltér 1:14.7 tömegarányról.
Okozhatja a nem megfelelő porlasztási minőség is. Túl nagy szemekben kerül az égestérbe a gázolaj. Minden dízelmotornál megmarad a beporlasztott gázolajcseppecske magja, na ez nem mindegy mekkora. Ha túl nagy, látod ahogy koromként kijön a kipufogón, ha DPF korszak előtti a gépezet.
Inkább a porlasztástól függ.
De az is lehet hogy sufniban oda lett csavarva neki és több üzemanyagot kap mint kellene.
De még lehet az utó töltéstől is.
TDI alatt mit értesz? Csak a VW konszern autóit (mivel ez az ő jelölésük)? Vagy általában minden közös nyomócsöves és PD-elemes turbódízelt?
Okozhatja a tökéletlen égés. Azaz a turbó vagy nem szállít elég levegőt, vagy hugyozik az injektor. De egy részecskeszűrő nélküli tökéletes injektorokkal és turbóval rendelkező dízelmotor hibátlan gyári állapotban is fog kitolni kormot ha lepadlózod. Ez a működési elvéből következik. A gázolaj nem fog molekuláris szinten elkeveredni a levegővel, mint a benzin. Ugyanis nagyobb szénatomszámú szénhidrogénekből áll. Emiatt kevésbé hajlamos a párolgásra. Bármekkora porlasztási nyomást alkalmazol az injektorokban és hiába tökéletes a porlasztási kép, mikroszkopikusan apró folyadékcseppekről és nem különálló gőzfázisú molekulákról beszélünk. Ezért nincs molekuláris diffúzió, nem tökéletes az elkeveredés. Az égés a folyadékcseppek külsején indul meg, közben realtív oxigénhiány lép fel. Amiatt a szénhidrogén nem fog tökéletesen elégni, szén-dioxidra és vízre, hanem ottmaradnak az el nem égett, kokszosodott szénvázak, azaz hétköznapi nevén a korom. Nagy terhelésre ez minden dízelmotorban megtörténik. Ha már nem tökéletesek az injektorok, a turbó, szívósorra le van rakódva a kokszos trutymó, leszűkítve ezzel a keresztmetszetét, akkor még inkább jelentkezik. Részecskeszőrös dízelben is ugyanez megtörténik, csak nem látod, mert nem kerül ki a kipufogóból, megfogja a filter. Regeneráció közben, mikor összegyűlt egy jó adag, szépen kiégeti.
Van amikor direkt (Olyan chip kerül rá) ami többlet tüzelőanyagot juttat a hengerbe.
Illetve van amikor nem direkt hanem csak azért kerül több gázolaj bele mert valamelyik komponense a gépjárműnek rossz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!