2016-os Ford Focust szeretnék vásárolni.. 1.0 EcoBoost motor van benne és 183.000 km van benne. Van vezetett szervizkönyve. Ezeknél a kis turbo motoroknál mennyi km után jönnek a problémák? Illetve 300.000 km-ig birják?
5 ev alatt beletoltak 180 ezret? Azt mar nevezem, nem kimeltek az biztos, havi 3000 kilometer kb. futarkodassal vagy taxizassal tud osszejonni.
Kizart hogy megvennem, ezek a motorok nem a tartossagukrol hiresek, a turbo miatt egy idozitett (szerviz)bomba.
Nem tudom miért van #1 lepontozva, maximálisan igaza van. A pici turbómotorok alapvetően bírhatják sokáig, de NAGYON érzékenyek. Az abszolút minimum, amit tenni kell értük, az a 10 ezrenkénti olajcsere és a 20 ezrenkénti benzinszűrő csere, természetesen minőségi márkákat használva. Egy olajcsere 25-35 ezer forint között van olajtól függően + munkadíj, szóval alsó hangon olyan 40-50 ezer forint, + még 5-10 ezer forint minden második alkalommal benzinszűrőre.
A megadott infó alapján ezt kb. 3 havonta, évente négyszer kellett (volna?) megejteni. Hát döntsd el te, hogy szerinted elköltöttek-e rá évi 200+ ezer forintot, az 5 év alatt 1.2 milliót, kizárólag az olajcserére.
"Az abszolút minimum, amit tenni kell értük, az a 10 ezrenkénti olajcsere és a 20 ezrenkénti benzinszűrő csere"
Ezt a normálisabbja megcsinálja/megcsinálta az ezres Swiften is.
"természetesen minőségi márkákat használva"
Tudom, mindenki Liqui Mollyt locsol az autójába..
" Egy olajcsere 25-35 ezer forint között van olajtól függően"
A 2,8-as turbóbenzinemnél nincs ennyi az anyagköltség...
"A megadott infó alapján ezt kb. 3 havonta, évente négyszer kellett (volna?) megejteni."
Ha te nem egy 1.0 Ecoboosttal ingázol Fehérvárról a 14-be, hanem egy 15 éves szívóbenzinnel akkor nem cserélsz olajat? Annál nem kell?
Hát ezért van lepontozva az első is, mert nettó hülyeségeket írtok :D
#9
"Ezt a normálisabbja megcsinálja/megcsinálta az ezres Swiften is."
Természetesen. Megcsinálom én is az F Astrámon kivétel nélkül. A különbség annyi, hogy az Astra, Swift, stb akkor sem döglik meg, ha a tulaj nem "normális" és nem cseréli ilyen sűrűn. Szóval azoknál a 10 ezres olajcsere inkább csak ajánlott, míg egy littyós turbóbenzinnél kötelező.
"Tudom, mindenki Liqui Mollyt locsol az autójába."
Hát a "normálisok", akik foglalkoznak annyit az autójukkal, hogy 10 ezrenként olajat cseréljenek, azok ha nem is Liquit, de valami minőségi olajat fognak használni, nem A.Z.-s selejtet, vagy bármi egyéb noname szirszart.
"A 2,8-as turbóbenzinemnél nincs ennyi az anyagköltség..."
Az 1.0 Ecoboostba 5W20 a gyári előírás, ami ritkább és ezáltal drágább, mint a kommersz 5W30, 10W40, meg társaik. Kapacitása 4.6 liter. A Ford gyári szabvány szerinti olajból 5 litert 20 alatt nem kapsz, de a minőségibbek inkább a 30-at kóstolják. Plusz szűrő.
"Ha te nem egy 1.0 Ecoboosttal ingázol Fehérvárról a 14-be, hanem egy 15 éves szívóbenzinnel akkor nem cserélsz olajat? Annál nem kell?"
Ahogy ezt már az előbb leírtam: de igen, lecserélem. Csak éppen az enyémbe 3.6L 10W40 kell, amiből még a Liqui-Moly is 15 ezer (vagy annyi se, ha nem Unixból veszed, ami magasan a legdrágább az alkatrészboltok között). Nem pedig duplája.
A nettó hülyeség csak annak nettó hülyeség, aki nem ért hozzá. Ezt te nem először bizonyítod itt GyK-n.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!