Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2016-os Ford Focust szeretnék...

2016-os Ford Focust szeretnék vásárolni.. 1.0 EcoBoost motor van benne és 183.000 km van benne. Van vezetett szervizkönyve. Ezeknél a kis turbo motoroknál mennyi km után jönnek a problémák? Illetve 300.000 km-ig birják?

Figyelt kérdés

2021. okt. 17. 11:13
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
38%

5 ev alatt beletoltak 180 ezret? Azt mar nevezem, nem kimeltek az biztos, havi 3000 kilometer kb. futarkodassal vagy taxizassal tud osszejonni.


Kizart hogy megvennem, ezek a motorok nem a tartossagukrol hiresek, a turbo miatt egy idozitett (szerviz)bomba.

2021. okt. 17. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 krwkco ***** válasza:
A népitéletben talán vannak leírt tapasztalatok.
2021. okt. 17. 11:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
1. Igen 90%-ban autópályán használták.
2021. okt. 17. 11:30
 4/12 anonim ***** válasza:
Havi 22munkanappal számolva ez napi 138km, ez annyi mintha minden nap Székesfehérvárról vagy Hatvan környékéről járnál be dolgozni Budapestre. Az egyes megmondta,széthajtották bameg :D :D :D
2021. okt. 17. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Én még keresgélnék a helyedben.
2021. okt. 17. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%
A km nem gond mert pályáztak vele. Azt nem tudom hogy a 2016os blokkok meg széria hibásak e. Szerintem igen
2021. okt. 17. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Teljesen jó autó, és a motor sem olyan rossz, mint ahogy híresztelik a kommentszakértők.
2021. okt. 17. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
50%

Nem tudom miért van #1 lepontozva, maximálisan igaza van. A pici turbómotorok alapvetően bírhatják sokáig, de NAGYON érzékenyek. Az abszolút minimum, amit tenni kell értük, az a 10 ezrenkénti olajcsere és a 20 ezrenkénti benzinszűrő csere, természetesen minőségi márkákat használva. Egy olajcsere 25-35 ezer forint között van olajtól függően + munkadíj, szóval alsó hangon olyan 40-50 ezer forint, + még 5-10 ezer forint minden második alkalommal benzinszűrőre.


A megadott infó alapján ezt kb. 3 havonta, évente négyszer kellett (volna?) megejteni. Hát döntsd el te, hogy szerinted elköltöttek-e rá évi 200+ ezer forintot, az 5 év alatt 1.2 milliót, kizárólag az olajcserére.

2021. okt. 17. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
67%

"Az abszolút minimum, amit tenni kell értük, az a 10 ezrenkénti olajcsere és a 20 ezrenkénti benzinszűrő csere"


Ezt a normálisabbja megcsinálja/megcsinálta az ezres Swiften is.


"természetesen minőségi márkákat használva"

Tudom, mindenki Liqui Mollyt locsol az autójába..


" Egy olajcsere 25-35 ezer forint között van olajtól függően"

A 2,8-as turbóbenzinemnél nincs ennyi az anyagköltség...


"A megadott infó alapján ezt kb. 3 havonta, évente négyszer kellett (volna?) megejteni."

Ha te nem egy 1.0 Ecoboosttal ingázol Fehérvárról a 14-be, hanem egy 15 éves szívóbenzinnel akkor nem cserélsz olajat? Annál nem kell?


Hát ezért van lepontozva az első is, mert nettó hülyeségeket írtok :D

2021. okt. 17. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

#9


"Ezt a normálisabbja megcsinálja/megcsinálta az ezres Swiften is."

Természetesen. Megcsinálom én is az F Astrámon kivétel nélkül. A különbség annyi, hogy az Astra, Swift, stb akkor sem döglik meg, ha a tulaj nem "normális" és nem cseréli ilyen sűrűn. Szóval azoknál a 10 ezres olajcsere inkább csak ajánlott, míg egy littyós turbóbenzinnél kötelező.


"Tudom, mindenki Liqui Mollyt locsol az autójába."

Hát a "normálisok", akik foglalkoznak annyit az autójukkal, hogy 10 ezrenként olajat cseréljenek, azok ha nem is Liquit, de valami minőségi olajat fognak használni, nem A.Z.-s selejtet, vagy bármi egyéb noname szirszart.


"A 2,8-as turbóbenzinemnél nincs ennyi az anyagköltség..."

Az 1.0 Ecoboostba 5W20 a gyári előírás, ami ritkább és ezáltal drágább, mint a kommersz 5W30, 10W40, meg társaik. Kapacitása 4.6 liter. A Ford gyári szabvány szerinti olajból 5 litert 20 alatt nem kapsz, de a minőségibbek inkább a 30-at kóstolják. Plusz szűrő.


"Ha te nem egy 1.0 Ecoboosttal ingázol Fehérvárról a 14-be, hanem egy 15 éves szívóbenzinnel akkor nem cserélsz olajat? Annál nem kell?"

Ahogy ezt már az előbb leírtam: de igen, lecserélem. Csak éppen az enyémbe 3.6L 10W40 kell, amiből még a Liqui-Moly is 15 ezer (vagy annyi se, ha nem Unixból veszed, ami magasan a legdrágább az alkatrészboltok között). Nem pedig duplája.


A nettó hülyeség csak annak nettó hülyeség, aki nem ért hozzá. Ezt te nem először bizonyítod itt GyK-n.

2021. okt. 17. 12:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!