2016-os Ford Focust szeretnék vásárolni.. 1.0 EcoBoost motor van benne és 183.000 km van benne. Van vezetett szervizkönyve. Ezeknél a kis turbo motoroknál mennyi km után jönnek a problémák? Illetve 300.000 km-ig birják?
"A különbség annyi, hogy az Astra, Swift, stb akkor sem döglik meg, ha a tulaj nem "normális" és nem cseréli ilyen sűrűn. Szóval azoknál a 10 ezres olajcsere inkább csak ajánlott, míg egy littyós turbóbenzinnél kötelező."
Aztán volt ilyen legenda a dízelekről is 10 éve, hogy ha nem cserélsz 10 000-renként akkor megdöglik. Meg akkor is amikor elkezdték emelni a gyári előírásokban a csereperiódust 15-20-25 000km-re és lám, nem döglenek meg...
"Hát a "normálisok", akik foglalkoznak annyit az autójukkal, hogy 10 ezrenként olajat cseréljenek"
Azok simán berakják a bárdis noname-et is, mert 10k km-re az is jó. Sírva fakadnál, ha megtudnád hogy azok a legfillébaxóbbak akik sokat mennek, mert ezzel sokat lehet spórolni. Behajtja évente a 40-45k km-t a dízelbe azt' a második legolcsóbb oldajat locsolja a kocsiba, mert spórol cserénként egy 10-est.. Tudod hány ilyen van? Hát több, mint ahányan normális olajat töltenek a kocsiba :D
"Az 1.0 Ecoboostba 5W20 a gyári előírás"
5W-20 5L MOBIL SUPER 3000 5liter Ford WSS-M2C948-B 11814Ft
Castrol Magnatec S-S 5W20 13740Ft
Fuchs Titan 14940Ft
Olajszűrő Bosch: 2630Ft
"Csak éppen az enyémbe 3.6L 10W40 kell, amiből még a Liqui-Moly is 15 ezer"
"Megcsinálom én is az F Astrámon kivétel nélkül. A különbség annyi, hogy az Astra, Swift, stb akkor sem döglik meg, ha a tulaj nem "normális" és nem cseréli ilyen sűrűn."
De azért már láttunk olyan Astrát és Swiftet ami ette az olajat igaz? A TD Astrák döglöttek a kitolt/elhagyott olajcsere miatt? Nekem nem rémlik. Az F Astrádba 15 000 a Liqui Molly, tegyük fel te meg is veszed mert rendes gazda vagy. Azt átlag F Astra tulaj megveszi szerinted? 15 olajcsere esetén a kenőanyag érne annyit, mint maga az autó :D
Van még egy kis eltérés az F Astra és egy új szervízkönyves autó között: hogy az utóbbi új és szervízkönyves. A Volvon magamnak cserélem az olajat, de az Insignia az még garis így márkaszervízbe hordom és 95 000 körül van egy olajcsere és mivel kiterjesztett 4 éves garim van így kénytelen vagyok 4 évig oda hordani. Na bumm.
Nem tudom mennyi a gari a Kókuszon, de ha volt rajtam ondjuk 3 év és az az autó 3 évig csak márkaszervízbe járt akkor az már jó. Mondjuk ha csak egy év az... :D
Az én esetemben az Opel 4 éves koráig csak és kizárólag Opel márkaszervízt látott ( és fog látni ), leellenőrizhető, visszakövethető és 4 évesen azért 100 000felett lesz benne. Akkor 5 évesen 125-130 000-rel ez sz@r lesz? Ha leosztod az eltérést a 183 000-res kérdésben szereplő autó csak egy 10-essel ment többet évente, mint én ami egyéltalán nem sok, ha eljársz mondjuk nyaralni, síelni vagy messzebbről ingázol..
Fogalmunk sincs a kérdésben szereplő autó előéletéről, csak annyit tudunk hogy szervizkönyves és ilyen futással simán lehet jó vétel.
Másfelől: csak az 1.0turbó szar? A 2.0nem? Az 1,5dci sem? 1.9TDI? 2.0TDI?
Az 1.0Ecoboost az hulladék, mert kisköbcentis turbó és jujj mi lesz a 2.0 200 lovas C20LET meg maga volt az Isteni ajándék úgy 30 éve, igaz? Ha elosztod a hajtórudak számát a ráaesp teljesítménnyel/nyomatékkal még a végén kiderül, hogy papíron tartósabbnak kellene lennie, mint néhány elődnek :D
Voltak betegségei/konstrukciós hibái az ecoboostnak, volt rá visszahívás is de azért én körbetelefonálnék az Ecoboost tulajok között hogy mi a szitu 200k km környékén. Valszeg közel sem olyan sz@r, mint ahogy ezt beállítják, úgy hogy max ájságban láttak ilyet.
A Focus ecoboostról ismerősöm tapasztalata: a motor kb. 140 ezer km után adta fel a harcot. Cserélni kb. 2 millióba került. Mentségére szolgáljon, hogy kiszámoltam, hogy ha 100 km-enként csak 2 liter benzint takarít meg egy szívómotorhoz képest (teljesen reális), akkor 400 Ft-os benzinárral számolva 1.1 milliót takarítottunk meg 140 ezren, és ez egy minimum érték. Így már mindjárt nem olyan vészes 2 millióért a motorcsere, de még így is húzós.
Azt kell tudni hogy ha bárkinek kb. 2014 előtt gyártott ilyen kocsija van, akkor nagyon indokolt a hűtőrendszert felújíttatni, mert hajlamos elrepedni (ha jól tudom a tartály és a cső is elrepedhet). Ha elreped, akkor motorcsere esélyes, mert beszorulnak a dugattyúk. Elvileg a Fordnak van egy új rendszere erre, ennek beépítése kb. 200 ezer forint, viszont a motorélettartamot jelentősen megnöveli. (ha csak 10 %-al, akkor már visszahozta a pénzt).
Kb. 2018as Mondeorol is hallottam hűtőproblémát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!