A Mercedesnél miért nem volt hosszú életű az egylapátos ablaktörlő?
Gyakorlatilag csak a C és az E-osztályt szerelték vele a 90-es években, az S-osztály meg sem kapta, illetve a kétezres évektől az új modellek már ismét a képlapátosat kapták.
Milyen érv illetve ellenérv volt mellette, amiért bevezették majd abba hagyták?
#2-es: Pont, hogy nem, mivel teleszkópos rendszerű volt. Amikor 45 fok közelébe ért, akkor középről kinyomta egy teleszkóp. Ennek köszönhetően a törlés felülete nem félkör, hanem szinte téglalap alakú volt. (Amit Te említettél, olyan is létezett, de az csak a Citroen BX-en.)
Szerintem azért vezették ki, mert pont emiatt a teleszkópos rendszer miatt túl drága volt.
Meg a hosszú gumi fesztáv előbb tönkre megy a nap+télen a hideg miatt.
Nekem a vezető oldali ablaktörlő márkától függetlenül fél évet bír és csíkozni kezd utána, az anyós oldai rövidebb egy évet simán bír, teljesen mindegy milyen ablaktörlő márkát veszek...
Jó kérdés, én imádom az öreg 201-esemen :)
Ha nagy lapátot teszel akkor saroktól sarokig töröl szinte téglalap alakban.
Elromlani nem szokott ezeken a régi merciken.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!