Kezdett valaki nagyobb motoron? Vagy ez senkinek nem ajánlott?
Nekem 2 motor van ami nagyon tetszik, az egyik 700 köbcenti körüli, súlyra annyira nem durva, viszont arról tudom hogy alacsonyabb embereknek nem kifejezetten ajánlják (én az vagyok)… A másik meg egy tényleg óriási, ~1900 köbcentis túramotor.
Lenne is pénzem megvenni a kettő közül bármelyiket, de első motornak nem hinném hogy ideálisak.
Egy ilyen 500cm3 körüli bobber valószínűleg kifejezetten ideális lenne, de az meg annyira nem tetszik…
Most tényleg vegyek egy olyat “gyakorlásra”, aztán 1-2 év múlva bajlódjak az eladásával?
És aztán vegyem meg azt ami igazán tetszik, ami akkor kitudja hogy milyen árban lesz és mennyire lesz elérhető?
Köszi a válaszokat!
#3.
Elfogadom az álláspontodat és lehet simán egyet is értenék veled, de légyszí akkor írj érveket!
#4.
Mondjuk ezt az érvet sohasem értettem…
Most az tényleg a tapasztalaton fog múlni, hogy valaki normálisan közlekedik e, a szabályokat betartva?
Igazából én nem is a teljesítménytől tartok, hanem a súlytól meg az üléspozíciótól, stb.
Vagyis kb. minden mástól…
Viszont ezekre meg szerintem amúgy sem készítene fel egy kisebb motor.
Kutyából is volt egy álomfajtám, majd itt, valamint más fórumokon is meggyőztek arról, hogy első kutyának azt ne válasszam, mert erőskéz kell hozzá, túl agresszív, stb. (Egy bizonyos masztiff)
Emiatt vettem egy hobbi vonalas labradort, mert az meg ajánlott kezdőknek.
A tenyésztő alig akarta eladni nekem, de végülis meggyőztem…
Három évre rá vettem meg az álomfajtám, nem is kölyköt, hanem már egy fiatal felnőttet.
A tenyésztő simán odaadta, mert érezte hogy nekem való…
Mindkettő kutyát imádom, semmiért sem mondanék le egyikről sem mostár, de a labradort megbántam.
Egyszerűen nem egyezik a habitusunk, sajnos csak nyűg kielégíteni az igényeit (viszont neki meg ez szükséges), míg a másik kutyának pont annyi a mozgás és társaság igénye is, mint nekem…
Így velem végig kellemes foglalkozni.
A motornál is az a sejtésem, hogy ilyesmi lenne, persze nem biztos…
Illetve ott legalább bármikor eladhatom a “rossz” motort, mert érzelmileg nem kötődünk egymáshoz.
Viszont ettől függetlenül felesleges körnek érzem a kisebb motort…
Kivéve, hogyha az felkészít a nagyobbra és megkerülhetetlen.
Ez így lenne?
Nem ajánlott. Nem az számít, ki mennyire hidegvérű meg higgadt, mivel a motorozásnak ugyan ez is egy fontos része, de nem csupán ennyiből áll. Nagyon precíz izommemória szükséges egy erősebb motornál a kuplunghoz, gázhoz, fékkarhoz, illetve a manőverezéshez se árt. Továbbá minél nehezebb egy motor, annál nagyobb a tehetetlensége, ami mind alacsony sebességnél, mind akkor, amikor hirtelen kell kitérned fontos lesz. Vagy ahogy az angol mondaná: when the shit hits the fan.
A közlekedésben nem csak egyedül veszel részt, habár statisztika szerint a kezdő motoros az esetek 60%-ában sajat hibájából esik (lsd 4. válasz). Kezdőként mindenki hibázik. A motorozás márcsak egy ilyen dolog. Viszont az nem mindegy, hogy ezeket a hibákat milyen motoron véted. Kisebb, gyengébb motorok általában engedékenyebbek a hibákkal szemben. Nem fordul ki alólad, nem állsz tőle fejre, nem csúsznak ki a kerekek, vagy ha mégis, (sokkal) könnyebb korrigálni. Illetve miután még sose motoroztál, fogalmad sincs, mit jelent gyakorlatban 700 köbcenti (kb 60 Nm, 70 LE), nemhogy 1900... Se a súlyra, se az irányításra, se az erőre nem áll készen egy kezdő, innentől kezdve nagyjából a szerencsére bízza, hogy az első 1-2 évben lesz-e balesete és azt túléli-e. Nekem van egy barátom, aki 45 éve motorozik és kb 10 éve egy 250-es kis chopperral tolja mindenhol. Imádja. Nekem is van egy 900-as meg egy 300-as motorom, amikor csak lehet, a 300-assal megyek. Sokkal nagyobb a mosolyfaktor, sokkal kevesebb koncentrációt igényel.
Én azt javaslom hogy először egy kismotorral kell kezdeni és legalább egy évet lenyomni neki.
Kell az és sokat lehet tanulni rajta.
Mert az megvan szinte minden kezdőnél hogy alig ül rá már próbálgatja a teljes gázt.
AMi egy kismotornál nem vészes de amelyik tud menni annál nagy baj is lehet.
Sok idő kell neki amire megtanulja az ember a két féket össze hangoltan használni, főleg pedig vészfékezés esetén van nagy pofára esés.
Kérdező!
Meg tudsz fordulni az 1.9-es turamotorral egy lejtős szűk utcában egy íven?
Ha igen, akkor oké. Ha nem akkor mi lesz? Otthagyod majd a motort és hívsz három markos legényt, hogy tolják neked hátra? 🤔 😃
Szóval nem csak az számít, hogy képes vagy-e kontrollálni magad a gyorsan menést illetően, hanem, hogy technikailag elég tapasztalt és érett vagy-e egy 450kg-os motorhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!