Mennyi egy jó akkumulátor áramerőssége? Mint ha lassabban tekerne az önindító. Focus 1.6
Típustól függően kb. 400-1000 A, a névleges hidegindítóáramuk. (Ezt bírják nagy hidegben, rövid távon)
De ahogy írják, semmit nem érsz ezzel az adattal, mert sem azt nem tudod, hogy az autódnak mennyivel kéne indítania, de megmérni sem tudod.
“ Az itt a baj, hogy rájöttél, hogy nincs igazad és most ezért az összes létező korlátozó tényezőt felsorolod, hogy HÁTHA egy pici igazat ki tudsz magadnak kaparni..”
Nem, csak magasabb szinten tanultam a villamosságról nyilvánvalóan, mint te, és 20 éve a szakmában is vagyok, és ezt nem viseli ez a pici egód.
Egyébként igazam tényleg nincs, csak tudásom.
“ A sarkokon nem "féligazságot", hanem 99.9% igazságot mérünk.”
Tehát nem 100%
“ Amúgy maga a teljes kijelentés is nevetséges. Összemérhető a kábel ellenállása az akku belső ellenállásáéval? Remélem csak viccelsz.”
Egyik 30 mOhm a másik 3. Pl. Hányas a töltőkábel? Nem az indító, hanem a vékonyabb?
#12 Erősen megkérdőjelezem az első soraidat ilyen kijelentések után. Amúgy nekem is van most egy kollégám, aki előszeretettel fitogtatja azt, hogy egyetemre járt és hogy "elméletben bármikor elver" (szó szerint idéztem), mindeközben hárman nem bírtuk neki elmagyarázni, hogy az előtétellenállás mit csinál, az olajszivattyúról azt hitte elektromos és még a multimétert sem tudja használni. Félreértés ne essék, rólad nem gondolok ennyire keveset, nem is tehetem, hiszen nem ismerlek. Ezt csak azért írtam le, hogy értsd, hogy mennyire nem érdekel a saját magadról alkotott pozitív leírás és hogy mennyire nem érdekel az önéletrajzod, engem csak a valós, bizonyított tudása érdekel az embernek.
És azt kell, hogy mondjam, hogy aki szerint a 13,2V-tal töltő generátornak semmi baja nincs és csupán a lemerült akku miatt tölt ilyen alacsony feszkóval, vagy a kábel ellenállása miatt, az számomra nem bizonyított túl sokat.
Ha létezik szerinted ilyen jelenség, akkor kérlek vedd videóra, mert szükség lesz rá bizonyítékként az ezidáig ismeretlen fizikai fenoménhoz.
Az egyetemistákkal ismerős a téma. Papíron minden más, mint az életben.
“ Ha létezik szerinted ilyen jelenség, akkor kérlek vedd videóra, mert szükség lesz rá bizonyítékként az ezidáig ismeretlen fizikai fenoménhoz.”
Nekem konkrétan a 90 es években volt ilyen élményem. Első autóm injektorproblémás lett, a sok indítózással kinyírtam az akksit. Vettem új akksit, azt is meggyepáltuk, aztán megtaláltuk az injektorproblémát. Viszont az akksi vacakolt, visszamentem reklamálni. Megmérték, 13 volt alatt volt valamivel menet közben.
“Jaj ez fesszabályzó lesz”.( vw bosch generátor)
Ok ti vagytok a szakik cseréljétek.
(Egyébként korombeli tanoncokkal dolgoztatott az ember).
Betették az utángyártottat, nem volt már 12 V sem.
Másik nem volt raktáron, el akartak engedni, hogy majd rendelnek.
Lehúztam a sarut, leállt a kocsi.
Visszarakattam a régit, mégiscsak jobb volt, és azzal a kocsi sem állt le, mondom azzal nyugodtabban megyek hazáig, míg megjön az új.
Otthon töltőre raktam, valami gagyi kisáramú 3 ledes volt, ami kb 3 nap alatt bírta rendesen feltölteni, utána 13,85-öt mértem, és 2 évig köszöni, jól volt az akksi is meg az autó is.
Más magyarázatot akkor nem találtam akkor rá. Vagy te ezt minek tudnád be?
#13: Pedig hidd el, egy villamosmérnök ezt a témát jobban tudja. Hacsak nem inni járt az egyetemre.
De amúgy a villamosságtan bárki számára ingyenesen hozzáférhető, már csak önképzőkör keretében is érdemes beleolvasni, ha szakmabelinek érzed magad.
A generátor ellenállása sokkal nagyobb, mint az akku belső ellenállása.
Ha az akku le van merülve, nem a fesszabályzó fogja meg a sarukon mért feszültséget, hanem az akku könyörtelenül benyeli az áramot a generátor ki bír köhögni, de a kapocsfeszültsége nem lesz 14V.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!