W203-as C Merci benzinmotorral mennyire élhető, illetve mennyire prémium a fenntartási költsége?
Ha jól értem, neked ez az első autód lenne. Első autónak én is ugyanebben a dilemmában voltam, hogy mit vegyek - volt egy egész okés keresetem pályakezdőként (magyar átlagkeresetnek akkor megfelelt), anyám-nagyanyám-mindenki akinek egy csöpp esze volt, óva intett engem, hogy minden megspórolt pénzemből vegyek egy öreg prémiumautót, helyette vegyek Swiftet, vagy Yarist, vagy Corsát, tudod te. Én meg csakazértis megvettem magamnak a régi álmomat, egy - amúgy tényleg kivételesen szép állapotú - BMW E36 323i-t, ráadásul Technoviolet színben, sok extrával, rozsda- és javításmentesen, akkor még azért relatíve olcsón mentek ezek, ma már nem.
A hiedelmekkel ellentétben a BMW E36 (és összességében a legtöbb régi BMW) egészen megbízható konstrukció, a rozsda támadja őket (bár annyira nem, mint ezeket a Merciket), és vannak apróbb betegségeik, gondjaik, amikre ha értő szemmel odafigyelsz, és megelőzőleg szervizelsz, akkor nem lesz vele bajod. Nekem sem volt különösebben, 3 évig hajtottam mindenhova, beletekertem a megvétel idején 225 ezer kilométerre még 80 ezret, sosem hagyott ott. Viszont mivel úgy szervizeltem, hogy sokáig jó legyen, és nem hagytam felhalmozódni a problémákat, mégis mire kiszálltam belőle, hiába ment fel az ára valamelyest, költöttem vagy 1,5 milliót szervizre / szépítgetésre, úgyhogy erősen mínuszban voltam.
Na most, a W203 hasonló tészta. Bár valamivel fiatalabb autó, már bőven benne van az "itt már bármi, bármikor tönkremehet" korban, főleg, ha nem top-top állapotot veszel egy gondos tulajtól (és 1-1,5 között még csak az "OK" van, nem a valódi top). Ezekben amiket te nézel, még az M111-es motor variánsai vannak, ami egy tipikus régi vágású Mercedes motor - ameddig jól tartod, gyakran cserélsz olajat, figyelsz rá, addig megbízható, 300 ezernél többet simán elmegy nagyobb műtét nélkül, de persze ha meghibásodik, azért van mire költeni - például a kompresszor.
Ebben hasonló a BMW M52-es soros hathengeres benzinmotorjaihoz, ami például az én E36-osomban is volt, hát nem is a motor vitte a pénzt, hiába volt az hibátlan a kis olajfogyasztáson kívül, minden másra is lehet, és kell is költeni egy prémiumautóban.
Egyébként nem egy túlságosan elrugaszkodott gondolat a W203 - a rozsdára figyelni kell, de azért abból a szempontból sem olyan a helyzet, mint például egy W210 esetében -, normális keresettel fenntartható, de én őszintén mondom, hiába imádtam a régi prémiumautómat, hiába szereztem vele nagyon jó élményeket és gondolok rá vissza most is boldogan, azért látom, hogy kár volt. Azért kár, mert amikor az ember pályakezdő, akkor még fejlődni akar, és a fejlődés sokszor pénzbe kerül. Márpedig ha egy prémiumautóra költöd el a pénzed nagy részét, csak hogy menjen (főleg ha még ez is a munkára használt autód, hát akkor ez hatványozottan igaz), akkor nem marad másra, nem marad oktatásra, nem marad esetleg ingatlanra, nem marad egy jó albérletre vagy hitelnek a törlesztőjére, nem tudsz előrébb jutni. Én sokkal előrébb lehetnék most az élet bizonyos területein, ha nem először arra az E36-ra, majd egy évig egy E39-re költöttem volna a végén már egész magas fizetésem nagy részét. Csak pár évre kiszálltam ebből, vettem egy tényleg minimálautót ami épphogy kielégítette a főbb igényeimet, hirtelen tudtam spórolni anélkül is hogy más téren vonnék meg magamtól luxusokat, ki tudtam fizetni egy nagyon jó oktatást (szoftverfejlesztő vagyok, szükséges magadba fektetni ha fejlődni akarsz ebben az iparban), vettünk egy pályázati telket, barátnőm sem mászott a fejemre hogy francnak kell má' megin' autóra költeni a pénzt - aztán most már eltelt pár év, és megint van kicsit igényesebb autóm, de most már nem bánom mert nem jelent nehézséget.
Jó nagy novella lett, bocsi. Remélem van benne valami értelem.
C Merci még bőven nem számít annak a hű de drága prémiumnak, a korából adódóan pedig szinte bármi beszerezhető fillérekért bontottan. Semmi kopó fogyó alkatrész sem drágább jelentősen (van utángyártott) mint egy egyszerűbb autókhoz. De nyugodtan keress rá alkatrészekre, ne dőlj be a sok paranoiás dáciában meg suzukiban feszítő riogatónak, akik többszörösét "költik" az értékvesztésre, mint te fogod.
Rozsdára figyelj, és én inkább dieselt vennék, benzinen bejön az ára, és legendásan megbízhatók a csillagos kerregő motorok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!