Mely régebbi autók bírják a napi használatot?
én egy dízel W201-est nyüstölök és elég jól bírja.
simán jó napi használósnak...
kényelmes, van vezetési élménye, keveset fogyaszt.
94-es W202 dízel, és még soha nem romlott el semmi.
(Természetesen a kopó alkatrészeket leszámítva.)
Még a gyári égők sem égtek ki ez alatt a csekély 27 év alatt.
Attól függ, mik az igények.
Öreg autó ritkán problémamentes, 20-30 évesen már olyan alkatrészek is mennek tönkre, amik igencsak költségesek. Na meg az a fránya rozsda ilyen idősen már akkor is támad, ha nem ridegtartásban van/volt.
Ettől függetlenül én ameddig nem lett olyan munkám ahol kaptam céges autó magánhasználatra is, addig idős vasakkal jártam napi szinten - ezeket szeretem jobban, de mindegyik patika állapotban volt, nem sajnáltam rájuk a fenntartási költségeket, meg a megelőző szervizelést.
1994 Ford Escorttal (1.3 benzin) jártam 2016-tól 2018 elejéig, bár csak 60 szerény lóerő volt meg nem sok extra (szervó, riasztó, elektromos ablak elöl, ködlámpa... és ennyi, meg egy
feljavított hangrendszer modern bluetooth fejegységgel), nekem jó volt akkor. Egész kényelmesen rugózott, nem fogyasztott sokat, a forgalom tempóját lehetett vele tartani, csak autópályán volt vele kicsit nehéz ha 3-4 ember ült bent, akkor már emelkedőkön 120 környéke volt a maximum.
Aztán lett egy 1991-es Ford Scorpio Mk1-em 2019-ig amikor sajnos összetörték és gtk lett, 2.0 DOHC, na ezt imádtam, mai napig visszasírom. Annyira kényelmes autóban nem ültem azóta sem, és a főnököm új S-Mercijét is vezettem már párszor :)
Abban minden volt, klíma, ABS (első autó amiben széria volt!), elektromos ablakok mindenhol, fűtőszálas szélvédő, ülésfűtés, tempomat, elektromos ülések hátul is... na meg hátul is olyan lábtér, hogy keresztbe tudtad rakni és még maradt pár centi. Lágy volt, olyan folyós-ringatózós, voltunk vele sok helyen messze is, sosem hagyott cserben pár apró elektronikai gondon kívül, de az is csak kényelmi felszereltséggel kapcsolatos volt. Aztán jött egy barom és lezúzta a kapunk előtt.
Majd 2019-től nem sokkal ezelőttig volt egy BMW 525i E39-es szedánom. Na, ezt imádtam, valós 130 ezer volt benne, egy rakat extra az elektromos rolótól a harman/kardonig meg az individual belsőig, fanatikusnak adtam el, már megbántam, hiányzik. Ezerszer jobb autó volt, mint az új, amúgy egész extrás céges Kia ceed amivel járok. A sorhat hangja mennyei volt, a rugózás, a menetdinamika példás, és 170-re állított tempomattal csendben és nyugalomban lehetett vele menni az autobahnon sok száz kilométert.
Persze az Escorton kívül (az csak ment és ment) mind kért zsebpénzt, néha sokat is, de nem mintha egy 10 éves verda nem kérne akár többet is.
W201/W124 fillérekből fenntartható, főleg ha dízel.
Utángyártott jó minőségű alkatrészek elég olcsók, bontott alkatrészek szintén olcsók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!