Az újabb autókat sokkal drágább szervizelni?
A régi autók se elnyűhetetlenek.
Jó eséllyel nem fogsz rá többet költeni, mint a mostani autódra. Tul képpen, ha kifogsz egy szép példányt, akkor még pár évig kb csak olajat kell cserélni.
Pont egy mai japán autót nem kell még annyira sem szervizeltetni kötelezőkön felül, mint egy franciát, németet.
Ezt az autót ha most vennéd, egy olaj cserén kívül mást nem kérne, nekem a Honda át lett nézetve, és semmit nem találtak, csak a kátyút kerüljem mert hordhatnám sport futóművel beállításra.
Egy Mazdát ne vegyél német fosokhoz, szervizdíjban. Attól hogy nem '15ös modell, és 2literes a motorja nem lesz vele probléma, csak egy nagyobb erősebb autóra több a kötelező.
Egy mazdánál mire lehet számítani?
Évente/15k kmenként olajcsere aztán nagyjából ennyire kell számítani.
Saját tapasztalatom, 2018-as Opel Astra:
- olajcsere garanciaidő alatt (emiatt márkaszervizben): 40-50.000Ft.
- éves szerviz, azaz az olajcserén felül fékfolyadékcsere + esetleg levegő-, pollen- és üzemanyagszűrő csere: 100.000Ft.
- vezérműlánc csere garanciaidőn túl (nekem "szerencsém" volt 28e km-nél adta meg magát): 500-600.000Ft.
- központi kijelző csere (sajnos típushiba) garanciaidőn túl: ~500.000Ft.
- ledes okosfényszóró ha kavicsot kap: ~300.000Ft/db.
És hangsúlyozom ez nem egy felsőkategóriás prémiumautó szerviztételei, hanem egy Opel Astráé!
Nekem 2015 óta van egy 2015os. Fékbetét és féktárcsa meg cseréltettem benne váltó olajat is.
Hát ennyi. Ja meg drága a 19es gumi rá .
Nem hiszem hogy sok, én kimondottan jónak tartom.
na de leírom a mazda költségeit, nagyvonalakban.
Márakszerviz: kihagytam. tudom felelőtlenség volt de bíztam benne, nem akartam időre menni. Egy szoftver frissités a mazda obudanal volt.
tehat:
Olajcsere, 4.7 liter eneos sustina 0w20 most 18e ft, én még 7200ért vettem, többet így még pár évre van, de egy total 0w20 elég 8000 ft ért. gyári szűrőből sokat vettem előre hogy legyen ha kell , 2500 ft / db áron usabol avondale mazda, ismerős küldte haza.
munkadij 5000 tehát 25e ft alatt van egy olajcsere de lehet 15000 is én ezt 10 ezrenként megteszem
ablaktörlő lapát, gyárinak néz ki de denso, a neten lehet kapni denso néven, egy adag ment el 6500 ft volt a pár.
fékfolyadék volt cserélve, kb 4000 ft lehetett folyadékkal együtt.
fékbetét: usabol hozatom mert a gyári porol, a posi quiet ceramic betétje, nincs hangja nem porol, ez nagyon drága kb 45e ft szállítással előre hátulra egy szett, de nem nagyon kopik, XII kerben a hegyen lakom és automata az autó tehát motorfék diszkréten van, jól bírja.
1 féktárcsa szett volt, valami alsó közép kategória, 30e ft,
automata váltó olaj csere.. Átmosással lett, a szűrőt nem akarták kicserélni mert hozott anyag, és utángyártottban nem kaptak, a gyári MAZDA szűrő meg nem megfelelő, drága számlás szerviz 90e ft, különben az aisinnek már van megfelelő olaja hozzá, 25e ft egy gyári szűrő, tehát 50 körül van az anyag, és lehetne szakszerű cserét csinálni.. De mivel ilyennel nem rendelkeznek a szervizek igy erre lehetőség nincs..
(mazda szalonból elhajtanak hogy örökéletes az olaj)
1 db akkumlátor, most ment tönkre a gyári 7 évesen, 25 körül volt
3 db cr 2025ös gombelem a távirányítóba, az hamar lemerül svéd bútorüzlet márka összesen 600 ft a 3 darab.
Logikusan volt tankolás bele, meg műszaki vizsga az mindenre ugyanaz.
Ennyi kompletten, nincs semmi amit mondani lehetne róla az együtt töltött napi használós 7 év alatt.
@6
15 az már sok én úgy tartom, nálam a Honda nagyon szűkösen 10ezerig megy, de ha belefér 8nál lecserélem az olajat. De ebben benne van a sportos üzemmód is, amikor taposom melegen néha tiltásig is.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!