Egy 190E Mercedest hogyan kell kuplungolni?
#10
"Igen, ezt kellett volna megtanulni az oktatóautóban, csak gondolom neked is egy fillérbaxó oktatód volt, aki ezt a gáz nélkül indulásos kreténséget tanította, hogy ezen spóroljon fél deci gázolajat."
Ezt próbáltam az 1.9TDI-en, de ott akkor rázkódott az autó úgyhogy inkább nem nyomtam mint a mérleget, inkább külön-külön a két pedált. Mihelyst belendül az autó felváltok egyet.
"Minden autónak gázt kell adni, ha normális sebességgel akarsz elindulni. Bármelyik autóval el lehet indulni gáz nélkül is, ha épp ez a fétised, csak elég ideig kell csúsztatni a kuplungot. Ettől még értelmetlen és kerülendő."
Miért kerülendő?
"Meg tudja tartani az 1-est vagy a 2-est gázadás nélkül vagy lefullad?
Ez mit jelent?"
A kis benzineseknek nincs elég nyomatékuk 1-esben illetve 2-esben, ezért kell nekik gázt adni. Nem?
"Ezeket a Mercedesek manuális váltójával is úgymond játszani kell, mint a mérleggel?
Nem kell játszani a váltóval. Ugyanúgy váltasz vele, mint bármelyik személyautóval."
Nem a váltóval játszik az ember hanem a gáz és kuplung pedállal, mint a mérleggel.
Ahogy írtad, kuplungfelengedés közben fokozatosan gázt kell adni. Akkor lesz normális az elindulás.
Ha a benzinmotor nem turbós, akkor gyorsulás közben kb. 3000-nél kell felváltani. Akkor kb. 2000-re esik a fordulat és onnan folytatható a gyorsitás. Ez a szokásos, nem boy racer-es használat. Ha kicsit ki akarsz lőni, akkor a 4000-ig való pörgetés még belefér a hétköznapi sietésbe.
Ha állandósult a sebesség, sík uton vagy és spórolni akarsz, akkor szóba jöhet egy magasabb fokozat és 1600-1800-as fordulat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!