Tiptronic automata váltó: az első három fokozatnál a fordulatszámot közel 2000-nél tartja a kocsi, kicsit olyan érzésem van mintha kuplungolnék manuálisnál. Ez normális?
Audi A6 3.0 TDI Tiptronic váltó
hallottam olyat is, hogy mivel nagy a motor, így kihasználja a nyomatékot és ezért tartja 2000-nél hogy ezt maximalizálja. Néha viszont kicsit kényelmetlen, amikor belelépek valami ok miatt és felpörgeti teszem azt 2700 körülig aztán ott tartja, majd ha már odaér akkor szépen normálisan felvált 4-5-6-ba. Bárkinek bármi tapasztalat?
2.0 TFSI (230 LE)
Nagyobb gázzal nekem van hogy 6000-ig is kihúzatja mielőtt felváltana.
Jó eséllyel az van nálad, hogy "auto"-ra van állítva a drive select (vagy ha nincs drive select az autódban, akkor olyan, mintha mindig "auto" beállításon lenne), így meg ha kicsit meghajtod a gépet, akkor ez megtartja a dinamikusabb váltást egy ideig, általában az első nyugisabb váltásig.
Igen, értem miről beszélsz. Az első 2 vagy 3 fokozat ezeken a tiptronic váltókon olyan, hogy enged slipet, vagyis csúszást neki az automatika. Olyan, mintha a kuplungot csúsztatnád, de nem kell megijedni, valójában nem csúsztat semmi kuplungot, mert nincs is, a wandler szabályozza ezt. Sajnos tudományosan nem tudom leírni. A 4-5-6 fokozatok fixek, azok már nem tudnak "csúszni", takarékosabb így. A legújabb automatákban sokszor csak az első fokozatnál enged slipet, a többinél nem. A régi automaták pont emiatt fogyasztottak nagyon sokat, mert minden gyorsításnál minden fokozatban slip volt, még a hangján is hallatszik, mintha egy multitronic lenne.
1es voltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!