Mi tesz jobbat a motornak télen melegítéskor?
Van egy Lada nivám, nagyapám neked adta 18. születésnapomra azzal a feltétellel, hogy én fizetem minden költségét. Emellett autób*zi vagyok, tehát mindent megteszek annak érdekében, hogy megőrizze a patika állapotát, ezért teszem most fel ezt a kérdést.
Télen indulás előtt melegíteni szeretném a motort, de mi van ha nincs kéznél a gyári fűtőtest amit a motor alá kell rakni? alapjáraton hagyom járni 10-20 percet, vagy lassan elkezdek menni vele?
Tökre baromság ide magyarországra a motor vagy hűtővíz előfűtés.
Ha alaszkában vagy szibériában, észak-finnországban lennénk akkor megérteném :)
Beindítod, ha kertes házban laksz akkor utána kinyitod a kaput, kiállsz, becsukod a kaput és mehetsz is szépen 2500-3000 max fordulaton.
Ha panelpatkány vagy akkor meg járatod 1 percet a parkolóban indulás előtt.
Annyira irritáló, amennyire túl lett lihegve ez a téma az internet elterjedésével.
Az autó meg a motor úgyis kopni fog, ha használod. Beindítod, mész, és csá. Ha úgy van kedved, járatod, ha nem, mész egyből. Kopik úgyis. Főleg egy Niva, aminek úgyis ezernyi baja lesz még, mielőtt a motorja szétkopna.
14: nem lesz baja ;) meg azért hülyék ne legyünk, ha nincs kenőanyag, akkor jobban kopik. Egy tél alatt ki lehet nyírni a motort úgy, hogy következő nyáron már baja legyen. Hidd el van tapasztalatom ezen a téren, 9 éves korom óta motorversenyző vagyok, mindent tudok a kisköbcis motorokról :) azokat elég volt egy gázfűtővel melegíteni edzés előtt és már 40 fokos volt az olaj benne.
Az olaj hidegben dermed és még a méznél is sűrűbb lesz. Ezért nem tud befolyni a kellő helyekre így nincs kenés (minimális) és kb 10-13szorosan kopik.
De, volt már dolgom modern autókkal. nem az enyémek, az igaz, hanem családtagjaimé, viszont napi szinten elég közel állok hozzájuk, szval ismerem őket. Van 2020-as renault tól kezdve nissanon át merciig minden a családban, és van 10-20 éves autó is.
A régi szarra ha vigyáznak örök életű. Nem tudom elégszer leírni ezek szerint. Semmi baja nem lesz, hidd el. A fémek, műanyagok nem mennek csak úgy tökre, ahhoz külső tényező kell, pl rozsdásodás. a máanyagok elöregednek, de azokból tele van a műhelyem, mindent ki tudok cserélni benne. Mondom, haátrőr niva volt, a fél raktár anyagkészletét meg lehetett anno vásárolni, nagyapám meg is vette. Már most össze tudnék rakni 6 nivát minimum.
"Egy tél alatt ki lehet nyírni a motort úgy, hogy következő nyáron már baja legyen. "
Nem cimbora, nem koptatsz szét egy jó állapotban lévő motort egy tél alatt még akkor sem, ha padlógázzal indítasz minden reggel. Tévhit, hogy ennyire káros a dolog. Igen, a Nivát azt 2 naponta szerelni kell, ha használod naponta, de azok nem a hidegindítással kapcsolatos dolgok lesznek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!