Mi tesz jobbat a motornak télen melegítéskor?
Van egy Lada nivám, nagyapám neked adta 18. születésnapomra azzal a feltétellel, hogy én fizetem minden költségét. Emellett autób*zi vagyok, tehát mindent megteszek annak érdekében, hogy megőrizze a patika állapotát, ezért teszem most fel ezt a kérdést.
Télen indulás előtt melegíteni szeretném a motort, de mi van ha nincs kéznél a gyári fűtőtest amit a motor alá kell rakni? alapjáraton hagyom járni 10-20 percet, vagy lassan elkezdek menni vele?
10-20 perc az nagyon sok, annyit végképp felesleges járatni egy helyben.
Hagy hidegben, -10 fok alatt, 1-2 perc, és indulj el vele kíméletes fordulatszámmal, ez ér legtöbbet.
Alapjáraton, az olajszállítása is kevesebb a motorolaj szivattyúnak, helyesebb, ha a még hideg motort legalább 2000/2500-as fordulatszámon, kíméletes tempóbam éri el az üzemi hőfokot.
*Nagy hidegben
Amúgy, dícséretes dolog, hogy így becsülöd a régi technikát, sok mai kortársad, sz@rnak se nézi a Nivát.
Alapjaraton hidegen kopik a legjobban.
Beinditod és elindulsz vele. Az álló helyzetű jaratasnal az is jobb, ha hidegen tiltasig forgatód (kis túlzással, persze)
8: abból van :D konkrétan szovjet elektromos kandalló fűtőszálából van, 12V akksiról megy, 16 ampert eszik, de rövid időre teljesen jó, azt alárakom csak sajna nem ér el addig a hő, hogy a hengereket is melegítse. Igaz az olajat kéne melegíteni, de a hideg blokk visszahűti hamar. Legalábbis én ezt feltételezem.
4: ladás szív, ladás lélek, ladás leszek amíg csak élek. Ha vigyáznak rá, örök életű. (Határőr niva volt, 800ezret ment de még mindig nem kotyog, volt generálon is, azt mondták szerencsém van vele. 89-ben selejtezték le, gombokért vehette meg nagyapám.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!