Mi okozhatja a problémát a kuplung lenyomásakor és felengedésekor?
Egy B6 Passat Variantról van szó. Pár hónappal a vétel után nyikorgó hangot ad a kuplung. Szerelő szerint kb. 200ezres mulatság lenne megjavítani (valószínűleg csak meg kellene zsírozni, a hozzáférés/autó megbontása lenne sokba). A kuplung munkahengerre gyanakodtam több videó miatt- megzsíroztam, de még mindig nyikorog, hidegen&melegen (tény, hogy kenés után kevés alkalomra abbahagyta, azóta ugyanúgy folytatja). Semmi más probléma nincs a kuplunggal, csak az őrjítő nyikorgás.
Valaki tapasztalt-e hasonlót/van ötlete? Vagy marad a szerelő?
Na de hol hallod erősebben a nyikorgást?
Bent vagy kint?
Ha bent akkor simán lehet a pedálnál valami.
Ha kint akkor inkább valami a kiemelésnél.
Munkahengernek nincs hangja...
Nyomólapoknak lehet esetleg még hangja.
https://www.youtube.com/watch?v=8Z3TcuMGYUc
0:05 - 0:12 közt hallható a hang, enyém is ilyet hallat.
Az lehet esetleg probléma (abból kiindulva, hogy kis időre a kenés után abbahagyta a nyikorgást), hogy a kuplung munkahengernél lévő gumi (ami por ellen véd?) szét van szakadva? Csinálhatja amiatt a nyikorgást?
A munkahengernél lévő porvédő gumi inkább maga a munkahengerbe akadályozza meg a por bejutását, mint neve is mutatja :D
Amit a videóban beolajoz vagy zsíroz az a munkahenger rúdja és a kuplungvilla találkozása.
Ha megtaláltad ezt a sajátodon és azt kented be és elmúlt a hang akkor egyértelműen megvan a ludas.
Bár oda inkább valami frankó zsír kellene és porvédelem.
Nálam pl ehhez a villához nem lehet hozzáférni amíg fent van a váltó a helyén.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!