Egy mai autó valóban nem tartós, vagy csak városi legenda ez is?
Egy mai autóban olyan megoldások vannak - EGR, közvetlen befecskendezés, turbó, kettőstömegű lendkerék, stb. - aminek korlátos az élettartama.
Mondjuk 1-2százezer km. És ráadásul bonyolultak, cseréjük, javításuk drága. Mert pl. a szervizek komplett egységeket cserélnek, így szerezhető be a cserealkatrész.
A garanciális időszak után egyszerre jelentkeznek a problémák. A javítás persze lehetséges, de annyira költséges lesz, hogy sokszor gazdaságosabb egy újabb autóba belefogni.
" Régebben ez a km 10-15 év alatt szaladt egy autóba általában,"
Jah xd
Sok könnyítés finomítás van, ami a kis motoros autóknál hamar halálhoz vezet.
De régebben is voltak rossz konstrukciók.
Pl az egyik amit vettem, általában max 300 ezerrel voltak 2 literes motorral. A 3 literesekben láttam 500 ezerrel is.
Vettem szaladgálósnak egy kicsit, 200 ezerrel, szépen el is ment 100 ezret, amire terveztem vele, 300 felett úgy néz ki vége. A szerelők pont ezt mondták, hogy ennyi az élettartama, míg a nagyobbé 500.
De ha azt nézzük, pl. a bmw-ből is a 320-ak nem voltak rosszak benzinesben. Aztán jött a 320si aminek egyszerűen elreped a motorja 100 ezer környékén.
Vagy a vw-nak van valamelyik 1.4 160 lovas motorja, ami kb 150-160 ezret bír.
"legalább 4-500 000 ezer km van"
Igen, csak közben kapott 2 motorgenerált...
bármelyik autó elmegy sok száz ezer kilométert folyamatos karbantartás estén
kis motoros, de nagy teljesítményű motorokra ez halmozottan igaz
“ Igen, csak közben kapott 2 motorgenerált...”
Marhaság. Miért kéne egy 3 literes dieselt generálozni?
Persze, tudom magyarországon 10 éves dieselekben mindig 80 ezer van, és 150 ezernél széthullanak.
Ha normálisan van használva, olajcserék betartva nem 30ezrenként, normális olajjal, regenerálást mindig hagyni végigfutni akkor teljesen jók.
Turbót lehűteni, manuális benzinest nem 1500-on hajtani, hogy jó csapágyas legyen. EGR-t tisztítani marha egyszerű, évente-kétévente kevesebb mint 1 órás munka egyáltalán nem sok.
Ahogy az utolsó is írja, ha oda van figyelve mindenre akkor ezek is eltudnak menni bármikor 200-300E+ km-t.
Az a baj, hogy sokan elhiszik, hogy egy újabb autó törődésmentes. Kulcs be, hidegen nyektetni neki, spórolás miatt alapjáratról gyorsítani, 30ezres olajszervízek. Illetve az "örök" életű láncos motorok ugye? Drága cserélni biztos jó, aztán leeszi a fogaskerékről a fogakat a motor. Meg vagy 5 métert nyúlt a lánc.
Illetve tény, hogy vannak jobb/rosszabb motorkonstrukciók. (Pl. hengerfej repedés etc.) vagy a VW konszern 2.0 tdi motorjánál a vezérlés hibák.
Ha ezeket kerüljük és kicsit is odafigyelünk az autónkra akkor elég sokáig kiszolgál majd.
“ Illetve az "örök" életű láncos motorok ugye?”
És itt fogtad meg a lényeget. A szerelőm a 2006 előtti bmw-motorokra mondja, hogy hallani a duplasoros láncot, ha cserélni kell. De 200 alatt biztos nem kell.
De alattam ment 300-at is láncos diesel.
2007-től egysoros lánc, 160-nál előjel nélkül szakad. De ha nem szakadna, akkor is megette már a lánckereket.
Szintúgy egyik kollégámnak a c- mercin ugrott 127 ezenél át az egysoros csoda.
Egy villanyszerelőnk sciroccoján szintén 120 körül ugrott át. Ment a levesbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!