Hogyan tudtak régen ennyire brutál alacsony literteljesítményt elérni? pl. KRAZ 255b
Volt abból a Jamz motorból turbófeltöltött is 330 lóerővel.
Szerintem a spórolás miatt csak egy sűrítési arányú dugattyú/hajtórúd készlettel készült, meg így a szívókat lehetet járatni alacsony kompressziótűrésű üzemanyaggal. Értsd: a tajgán akármit keverhettek a gázolajban korlátlanul, hogy télen is üzemelni tudjon. 20-30% benzinnel, kerozinnal, petróleummal akármivel nyomhatod gond nélkül menni fog.
Valszeg az áramlási viszonyok sem olyanok, mint egy 1.9-nél.
Szerintem biztos, hogy a kompresszióviszonynál lesz a gond, meg az üzemeltetési körülményekhez igazított fejlesztésnél. Valszeg a hideg klímára tervezett üzem miatt az adagoló illesztése sem olyan, mint a modernebb európai vagy amerikai dízeleké, így valszeg a porlasztási kép és végnyomás is khm.. :D
Azt sem árt figyelembe venni, hogy ez már saját fejlesztésű motor volt, előtte az amerikai Detroit Diesel motorjait használták.
Ami érdekesség, hogy a kortárs utcai, kétütemű, 14 literes szívó Detroit Diesel 1627Nm-t tudott, a feltöltött 1966Nm-t míg a 4 ütemű Jamz motor csak 883Nm-t.
Ez biztosan nem volt egy csúcstechnika a maga korában sem, de katonai ( és általános) célra, tömeggyártásban így tudták olcsón kihozni, hogy egy motor mindenhova jó legyen.
" Nyomatákot sebességváltóval is lehet elérni "
Na ezt nem jól tudod.
Például a kamion is direktbe tud menni 1000 fordulattal is és innen még puszkosul tud gyorsulni. Ez a nyomaték.
"Nyomatákot sebességváltóval is lehet elérni "
Azzal az adott nyomatékon belül tudod változtatni, fordulatszám arányában!
Egyrészt nagyon nem mai technika már.
Másrészt a teherautó motorokat nem fordulatszámra és teljesítményre, hanem nyomatékra hangolják. Nézz meg egy mai csuklósbuszt! Legmodernebb dízel technika, turbó 8-10 literes motor. Ezek szerint 800-1000 lóerősnek kellene lennie a motorjának?! Mert nagyon nem annyi. 35-40 lóerő jut átlagosan 1 literre. Viszont tud 1200-1500 Nm-t már 1000 körüli fordulatszámon. Nem érdemes a teherautó és busz motorokat a személyautókéval összehasonlítani! Más célra tervezik őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!