Aki egy 20-25 éves kocsit vesz hobbiautónak az milyen példánnyal jár jobban?
Aki ilyen idős kocsit venne hobbiautónak az milyen állapotú példányt vegyen? Azt szokták mondani hogy drágábban de jó állapotút. Bár ezzel kapcsolatban kicsi kételyem van:
Ha veszek egy jó állapotút, a kor miatt ott is megvan a kockázat hogy mikor mi fog tönkremenni.
Viszont ha veszek egy leharcoltabb darabot olcsón aminek nincs fatális hibája viszont cseréltetem az összes tömítést, kopó alkatrészeket, felfüggesztést és kb mindent A-tól Z-ig akkor ott tudom hogy mik lettek cserélve és mi az amivel nem lesz gond egy darabig.
Magyarán ilyen kocsinál melyiket jobb venni? Egy jól fenntartott példányt vagy egy leharcoltat és azt teljesen restaurálni? Inkább megbízhatóság szempontjából és nem anyagi szempontból melyik lehet ag előnyösebb?
Rengeteg tényezőn múlik. Mi lenne a végcél?
20 év felett (sokszor ennek a töredéke is elég) lutri szinte az összes.
A most kapható futómű szilentek nem tartalmaznak öregedésgátlót, így 1-2 év után megrepedeznek. Nem esztétikus, de használható attól még.
A lengéscsillapítók és a rugós tagok szeretnek megfáradni (hacsak nem volt alábakolva, és tehermentesítve az összes kerék).
Könyvet lehetne erről írni. De azt felejtsd el, hogy teljesen restaurálsz egyet. Sokan keverik a fogalmakat, és a lebutított felújítást is ennek nevezik. Ez a dolog ott kezdődik, hogy alátétre van szedve, majd minden porcikája kihegesztve, alapozva, festve. Ezt követi a futómű, majd a motorblokk, elektronika, kárpitozás/szőnyegek.
Csak egy fényezés minimum 500e Ft-tól indul. És abban nincs karosszériázás.
Ha akarsz egy szép és jó autót, skkor vegyél egyet drágán. Persze elromlik majd ez-az, de hobbi autónál belefér. Legalább lesz egy autód amit csak szinten kell tartani.
Ha veszel egy lepusztult roncsot és felújítod, abból az szokott lenni hogy szétszedés után kiderül hogy rosszabb mint gondoltad. A lakatosok már azt sem tudják mit kérjenek, rohadt drágán dolgoznak és a jobbak évekre be vannak táblázva. Az olcsó lakatos pedig vagy hirtelen csinál egy kókány szar munkát, vagy ami rosszabb ha elhúzza hónapokig és csinál valami kókány szar munkát.
Ha te fogsz neki nulla tudással, akkor az megint csak nem lesz tökéletes, ráadásul szintén elhúzódik hónapokig. A fényezésnél ugyan ez a helyzet. A motor, futómű, fék már egyszerűbb. Szóval ott tartasz hogy kifizettél/elköltöttél több százezer, vagy millió Forintot és azt a nyomorult autót nem is vezetted még meg sem tudtad kedvelni igazán. És még csak most jön az utálatos része, összevadászni, felújítani a sok apróságot. Venni, vagy felújítani a díszléceket, az üléseket a kárpitokat, a kapcsolókat, apróságokat. A gyári, új alkatrész mind rohadt drága vagy nincs, az utángyártott vagy silány minőségű vagy nincs is, a bontott jó megint csak drága vagy nincs. A végére többen lesz, mint ha vettél volna egy jót.
Sokan belebuknak, ezért van ennyi félkész projektautó eladósorban "csak össze kell rakni" címszóval.
Ha neked a felújítós része is tetszik és enyhén mazochista vagy akkor vágj bele. Az biztos hogy büszkébb az ember egy olyan autóra amit magának újít fel.
"Ha veszek egy jó állapotút, a kor miatt ott is megvan a kockázat hogy mikor mi fog tönkremenni."
Ha meg rossz állapotút veszel, ott ezek már mind tönkrementek. Azt sem fogod tudni hol kezd a hibajavítást.
Jó állapotút vegyél.
Egy jó állapotú árkülönbözete még mindig kisebb, mint egy közepes restaurálás költsége a rossz állapotúnál.
Ergo ha van JÓ példány, akkor azt.. lesz rajta így is elég bütykölnivaló.
"cseréltetem"
Abban mi a hobbi hogy veszel egy lerúgott romhalmazt és hurcolászod szerelőtől szerelőig? Ennek így hamar anyagi csőd lesz a vége...
Nekem is egy 31 éves ritka autóm van, így is sokba van, de ha szerelőhöz hordtam volna minden aprósággal, akkor kb 3× annyiba lenne. Meg nem is értem abban mi lenne a jó hogy más csinálja meg. Nekem pont az tetszik hogy láthatom a beletett munkám gyümölcsét, lassan minden porcikáját ismerem, tudom hogy mit, mikor és milyen minőségben csináltam meg rajta.🤷♂️
#6
Nyilván van olyan felhasználó aki imádja az ilyeneket, de nem ért hozzá, nem tudja megcsinálni, nem tud fényezni, lakatolni nincs hozzá érzéke hogy szépen összerakja.
Az hurcolja ide-oda csináltatni, Én meg jól élek belőle mert megvalósítom az álmát az ilyeneknek.
Az egy téves gondolat, hogy a 25 éves leharcoltnál autónál ha "mindenféle tömítést és kopó alaktrészt ... A-tól Z-ig kicseréltetek", akkor lesz egy jó autód.
Nem kell felülni az amcsi "autó-restaurátor" filmeknek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!