Audi A4 miért nem fűt?
Évről évre szivat a fűtés, már a fűtőradiátort is átmosattam, külön rákötöttem a slagot és szépen át folyik rajta a víz.
Légtelenítés után valameddig fújja is a meleget, de egy idő után nem fordul meg a víz a radiátorban mert az alsó bemenő cső forró a fölső pedig csak langyos, valamiért lelevegősödik a szélvédőnél fúj egy kis meleget de ott is csak a baloldalon.
Arra gondoltam, hogy a fűtőradiátorba csatlakozó két gumicsövet felcserélném, az alsó bemenő csövet raknám felülre a visszatérőt meg alulra, talán könnyebben megfordulna a víz és nem levegősödne olyan könnyen le.
Végül is annyi történne hogy a radiátorba a másik irányba keringene a víz. Szerintetek szakik?
"az alsó bemenő csövet raknám felülre a visszatérőt meg alulra"
És az nem jutott eszedbe, hogy nem véletlenül van az alsó cső alul, a felső meg felül? Honnan jutnak ilyenek eszedbe, hogy "á biztos tök mindegy, a tervezők biztos csak idióták voltak"? Legközelebb az akkut is kösd be fordított polaritással, hátha akkor jobb lesz.
Haha nagyon vicces.
A motor hűtése szempontjából semmi nem változna, csak a fűtőradiátorban a másik irányba áramlana a víz.
Na mindegy ha lesz egy kis időm kipróbálom.
Ha nem sokba telik akkor nyugodtan cseréld meg.
De szerintem más lesz ott a hiba.
Ha lelevegősödik akkor azt kellene megkeresni hogy miért.
AZtán mit csinálsz ha levegős lesz?
Bár az is furcsa hogy amikor melegszik akkor nyomás lesz benne és akkor nem tud levegőt szívni.
Nem értem én se hogy mi lehet, negyedik telünket fagyoskodjuk benne, egy A4 b6-ról van szó.
Még szerencse hogy a szélvédőre fúj egy kis meleget, de ott is csak bal oldalon, mert különben a párásodás miatt közlekedni se lehetne vele.
A radiátor nincs eldugulva mert tavaly is mikor rákötöttem a slagot ellenállás nélkül átfolyt a víz rajta, de aztán csak nem fordul meg a meleg víz benne, mert az alsó cső forró csak.
#3 És még biztatod is...
Hát jó akkor cseréld meg. Mit bánom én, nem az én autóm. 🤷♂️
* Azt is kitudod próbálni.
Lekötöd azt a csövet amelyiket nyom és megtoltod hogy a kiegyenlitő tartályig elérjen és bekell inditani a motort.
Akkor meglehet nézni hogy mennyire nyomja a vizet .
Igen üzemmelegen és bekapcsolt fűtésnél légtelenítettem már a négy év alatt többször is de hiába.
Nem találtam infót arról, hogy lenne külön fűtés csap, állítólag az automata klímás autóknál nincs is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!