Mi adhatja a búgó hangot az autóban?
Sziasztok!
Olyan problémával küzdők, hogy az autóm elejéből egyes, kettes, hármas de még talán négyes sebességi fokozatban is egy normális gyorsulás esetében(tehát nem nyugdíjas tempóban, viszont nem is autó gyilkos módjára)lehet hallani egy jellegzetes búgó hangot és az egész karosszéria remeg, valamint az autó erőtlenné válik. Van a környezetemben egy part szakasz ami gyakorta útba esik szinte majdnem mindig. Ezen a szakaszon parton felfelé amíg nem volt észlelhető ez a hiba négyes sebességi fokozatban úgy ment felfele mint egy rakéta, most már viszont akár 2 fokozatot is vissza kell kapcsolni, hogy fel tudjon menni a parton. Lassabb gyorsulás esetén a fent említett fokozatokban az autó teljesen normálisan viselkedik, nem búg, nem rángat. Ami még érdekes lehet ezt a hangot inkább az utastérből lehet hallani, kintről szinte észre sem lehet venni. Sőt kintről abszolút nem lehet hallani. Több szervízt is megkerestem ezzel a problémával, kaptam is a jobbnál jobb árajánlatokat váltó felújításra ami 150-170 ezer forint közé sorolható, a bevizsgálás ilyen 18-27 ezer forint kb. Egy xy autószervízben ki is fizettem a vizsgálati díjat de gyakorlatilag nem vagyok előrébb mert nem jöttek rá a problémára. Arra most nem térnék ki, hogy ez hogyan történhetett meg. Amit szeretnék elkerülni az az, hogy még egyszer ne fussak bele ebbe, hogy egy olyan vizsgálat miatt fizessek amiből nem születik megoldás. És, hogy eloszlassam a hiú ábrándokat személy szerint nem vagyok filléres szarházi, maximálisan hajlandó vagyok kifizetni a javítást és minőségi munkát várok attól aki megoldást talál a problémámra mindenféle alkudozás nélkül. De ha úgy adódik jómagam sem óckodom a javítástól ha esetlegesen beleszaladnék egy váltó cserébe.
Az autó nem mellesleg egy : RENAULT MEGANE 1 1999 1.4 16V K4JC750 motorkódú szgk.
Elég nehéz valamit kihámozni abból amit leírtál .
Tehát amikor gyenge az autó akkor búg.
AMúgy honnan tudod hogy kintről nem lehet hallani?
Talán elképzelhető hogy olyankor valami miatt nagyon szarul megy a motor és ennek van olyan erőlködő , köhögős hangja. DE ez is csak tipp.
Az első kommentelőnek jelezném sehol nem írtam azt, hogy Én autószerelő lennék pusztán csak annyit, hogy nem okoz problémát számomra esetleg egy váltó csere, kuplung, vezérlés és még sorolhatnám. Pusztán csak egy kevéske hozzáértés. Ha autószerelő lennék akkor most ezeket a sorokat meg sem születtek volna.
Második kommentelő :
Igazából próbálkoztunk egy olyan alternatív lehetőséggel is, hogy az autót nem csak belülről hanem kívűlről is meghallgattuk. Ez alatt értem azt, hogy menet közben lehúzott ablakokkal valamint egy személy autón kívül meghallgatta az autó indulását amikor ahogyan fogalmaztad is "gyengélkedett" . Amit még nem próbáltunk meg az az, hogy az autót megemelve illetve kibakolva megjáratni a hajtott kereket egész pontosan a jobb oldali kereket. Amivel tisztában vagyok az az, hogy a kerekcsapágynak is hasonló hangja lehet, viszont az erőkiesés nem jellemző a hiba okára, továbbá az autó kormánya nem rángat, nem húz egyik irányba sem.
Vannak autók, aminek a szívósorában terelő elemek vannak, amik bizonyos gázpedállásnál aktiválódik. A gyár elképzelése szerint ezek a szívócső hosszát változtatják, hogy a gázlengéseket kedvezőbbé tegyék. De ha ezek elszabadulnak, akkor lefoghatják a levegőbeszívást és minden féle fura hangot adnak.
A Te autódnál van ilyen?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!