Milyen BMW-t ajánlanátok első autónak?
Milyen autót javasolnátok első autónak?
Mindenképp BMW-t szeretnék, automata váltóval, 1-1.5 millióig.Mit javasolnátok ebben a kategóriában?
E46-on gondolkoztam 20d (150 ló) vagy 30d (204 ló).Ezeken kívül mit ajánlottok?Illetve az említett két autó közül melyik érné meg jobban?
#8: ne vegyél "tanuló autót". 1-1.5 milliót kiadsz most, rögtön van átírási költség, majd kezdeti szerviz és már ott tartasz, hogy 250 ezer minusz, ha nem több. Egy év alatt előjön majd egyéb baj, nyugodtan hozzáadhatsz még 50-150 ezret. Aztán amikor eladnád (így, hogy fél milliót bele költöttél), rájössz, hogy még az eredeti vételáron sem veszi meg tőled senki, mert közben eltelt egy év és így az autó értéke csökkent, legalább 150-200 ezerrel.
Tehát még óvatos becsléssel is 500-750 ezer minuszban leszel.
Ellenben, ha egyből vennél egy olyan autót, amit hosszútávra tervezel, ezt az összeget plusszban rászánhatnád, így jobb példányt választhatnál.
Attól meg ne félj, hogy összetöröd. Nem jellemző kezdő vezetőként, inább 2-3 év tapasztalattal esélyes (amikor önbizalom már megjött, de rutin még nem). De kössél CASCO biztosítást, ha aggódsz.
Utolsó válaszoló!
Köszönöm a válaszod,ahogy leírtad elgondolkoztam egy olyan autót amivel hosszabb távra terveznék. BMW E60 530D vagy 535D-n gondolkozom most.Mégegyszer köszönöm a válaszod
Szerintem sem érdemes "kezdő" autót venni.
Persze mindenki azt mondja amit tapasztalt - én 18 évesen kezdtem vezetni, 19 évesen raktam össze a diákmunkából egy régi Mondeora, én is direkt olyat vettem amiben a technika megbízható, de a kasztni nem volt túl szép, mert úgyis hátha megtöröm. Beleraktam 60 ezret mielőtt elrohadt annyira hogy már műszakira nem volt pofám elvinni, soha nem történt velem semmi ezalatt. Aztán 22 évesen, 3 év saját autós tapasztalattal vettem meg egy E36-ot, ráadásul egy tényleg nagyon szépet, hát az első hónapban sikerült koccannom vele egyet, aztán találj technoviolet színű gyári M-es lököst meg bajuszlécet, mert ugyebár mindenhol gyári fényű autóra azt illik... :)
E46-ot egyébként lehet találni ennyiért olyat ami nem nagyon gyász állapotú (főleg ha inkább 1,5 felé nézelődsz), de azért lyukra futni sem nehéz, lényegesen több a tákolt, "okosba" karbantartott példány, mint a tényleg jó. Inkább 2 felé vannak azok, amiket tényleg BMW-hez méltóan tartottak karban. Annyiért meg már van jobb autó egy automata E46-nál, mert az automata váltók amiket a BMW használt akkoriban E46-ban, E39-ben, nem a legmegbízhatóbbak ennyi idősen, mert ki tudja mikor volt olaj cserélve (ugyebár "Long Life", tehát esélyes hogy soha, pedig valójában már kellett volna), meg azért egy E46 még automatával is ha sorhatos benzines, mégiscsak kicsit arra sarkall hogy nyomd neki a hangjáért, az meg hosszú távon elhasználódást jelent a hajtásláncnál. És ez pont mostanában kezdi eszegetni őket.
Amellett, hogy az E46 egészen undorító módon tud rohadni. Talán még inkább, mint a 36. Az legalább őszinte.
E60-nál pedig tényleg jó a 30d és 35d, ez még nem a korai problémás N-es motor, hanem még a jó M57. Persze attól még hogy eredendően jó a technika, itt is 12-18 éves autókról beszélünk, az előélettől függ minden, és bizony a tényleg jók itt továbbra is 3 misi környékén és felette helyezkednek el. Márpedig tényleg jót venni érdemes, mert egy BMW (vagy bármilyen más idősebb prémiumautó) ha el van hanyagolva, akkor hiába jó amikor működik, folyamatosan hibákat fog produkálni és elmegy a kedved nemhogy az autótól de az élettől is. Ellenben ha kifogsz egy szépet és korrekt módon szervizeled, nem sajnálod rá azt az évi párszázezret amit kérni fog, akkor baromi jó autó a mai napig. Csak persze lenézett típus, de ez engem sem érdekel, gondolom téged sem.
Szia!
Milyen autót vettél végül?
Nekünk E39 530d van, 21 éves szegény de még sosem kellett rákölteni szinte semmit. Lerohad róla a karosszéria, de motorja nagyon jó. Ez a széria van mondva a legmegbízhatóbbnak és nekünk ez igaz, nem értem miért fikázzák mindig a BMW-ket. Nem mindegyik pénztemető. Ez nagyon is jó autó, van benne vagy 700 ezer km de még mindig bivaly. Szart másikból is ki lehet fogni. Mi is akartunk venni egy szép E60at, 530d vagy 535d-t, de elszálltak az árak... Ehelyett lett egy lehetőség, egy karosszéria felújítós 2005-ös 320i-t találtunk mondjuk hogy olcsón. Számoltunk, megvettük, megcsináltuk. Eddig még azzal sem volt baj. Van egy két hülyesége (panaszkodik a világításra, most a kuplung berángat, de csak elinduláskor. Menet közben semmi. Eddig nem csinálta, nem is tudjuk még mire vélni). Még nem rég van nálunk, nem volt ilyenünk, majd kiderül ez milyen lesz hosszútávon, kijön e rajta valami hiba. De amúgy szép autó, extrás és van benne akarat, nekem nagyon tetszik ez is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!