Kuplungcsere után normális, hogy 15liter benzin hiányzik az autóból?
Ma lett kész 2nap után az autóm, és minimum 15liter hiányzik a tankból. Értem én, hogy kipróbálják, letesztelik stb, de 200kilóméter alatt?
Sajnos az autó nem tudom mennyit futott, mert nem jegyeztem fel az óraállást a szerviz előtt, csak a benzint tudom biztosan.
Nem normális.
Kuplungcsere után nincs szükség próbaútra. De ha a szerelő lelkiismeretes és ellenőrizni akarja hogy jól működik-e az autó úgy általában, akkor is elég lett volna néhány kilométeres futás.
Oké olvasok itt olyanokat, hogy lökhárító, ventilátor, olajcsere, meg mit tudom én. Hogy ezek mennyire valósak, vagy megint csak megy az egymásra licitálás a hülyeség kitalálásában, mert szidni kell a szerelőket... nem tudom, nem is érdekel.
Na de kedves #2. Amikor azt mondod, hogy kuplung csere után nem kell próbaút, akkor tulajdonképpen azt milyen tudatmódosító szer hatása alatt mondod? Bármilyen komolyabb, futást befolyásoló szerviz után próbautat kell tenni és egy igazi normális szerelő erről nem fog lemondani még akkor sem, ha a tulaj akadékoskodik, vagy sietne, vagy bármi hasonló. Legyen ez futómű/felfüggesztés, kormányzás, motor, váltó, kuplung... próbaút mindig kell. Nem jóskaszervizekről beszélünk, hanem normális jegyzett hivatalos szervizekről, ahol a munkafelvétel nem annyiból áll, hogy "oké főnök megcsináljuk", hanem mindenről aláírt, lepecsételt papír készül. Ha BÁRMI nem tökéletes az autón szerviz után, az még a szerelőnél kell, hogy kiderüljön. És abban remélem egyetértesz, hogy bármilyen profi, tapasztalt és lelkiismeretes egy szerelő, akkor sem lehet tökéletes és nem is elvárható. Ennek tudatában pedig felteszem a kérdést: miért is ne kellene próbaúta menni?
Nekem tulaj is mondta már fékbetét/tárcsa csere után, hogy ő sietne, nem kell próbaút meg fékmérés, hiszen "úgysem lehet elrontani" és "bízik bennem". Oké, én meg a próbaútban bízok, mert ha a gyökér tulaj elviszi próba nélkül, akkor ziher, hogy első kereszteződésnél megvasalja a festett tárcsát és tönkreteszi a betéteket, utána meg jön vissza hőbörögni, rosszabb esetben kártérítést követelni/perelni, mert nincs fékhatás fékjavítás után.
Nincs ilyen. Próbaút kötelező és ha lehetséges, akkor mérés (fék, lengéscsillapító, stb). Természetesen mindez nem vonatkozik a lökhárítócserére és társaira, de egy kuplungozás bőven beletartozik.
Ki kell verni a balhét.
Én vezérléscserére vittem, direkt volt kérve árajánlat. 45 ezer a munkadíj. Mire kész lett már 78 ezer lett. Aztán csak hebegett habogott hogy mitől lett ilyen drága. Közben feltűnt, hogy az 50 literből kb 35 liter hiányzott. Na akkor aztán balhéztam rendesen. Mondom itt van 40 ezer Ft és örökre felejtsük el egymást. Vicc.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!