1500-2000 az alapjárat és csak növekszik?
Adott egy 1.3 Fiesta ami a következő hibát produkálja. Az alapjárat hideg-meleg motor esetén 1500-2000 között pörgeti magát, sőt, néha 2000-2500 között.
Amikkel eddig próbálkoztam azok a szokásos rutin műveletek, fals levegő keresés, fojtószelep tisztítás, cserélve lett az alapjárati motor és a MAP szenzor de a hiba mindezekutan is megmaradt. Hibalámpa nincs, nem érzem hogy sokat fogyasztana az autó, gázbowden nincs felakadva.
Mi okozhat még ilyesmit? Lambdaszondát néztem hogyha lehúzom a csatlakozót a katalizátor előtt akkor is ugyanígy viselkedik, befecskendező szelepek ellenállása ki lett mérve, mind ugyanannyi.
Egyszerűen tanácstalanul állunk a szerelővel a dolog előtt.
Valaki látott már ehhez hasonlót?
Ahhoz, hogy a motor pörögjön, levegő kell. Másként nem megy.
Szóba jöhet még, hogy a fékszervón át kap levegőt. Ott nincs valami sziszegés? Vagy ha leveszed a csövét és lezárod, csökken az alapjárat?
Ha ez nem jön be, sorra le kell zárni a levegőforrásokat. Próbaképpen levenni a pillangószelepről és elzárni a kartergáz visszavezetést. Lezárni a levegőbeszívást minél közelebb a pillangószelephez. Az alapjárati motort leszerelve próbaképpen alá kellene rakni egy gumilemezt, hogy ott semmiképpen ne eresszen át levegőt. Akkor sem, ha erre a kompjutertől utasítást kap.
Megnézni, hogy a szívósor nem ereszt-e valahol. Lyukas-e vagy az injektorok mellett. Szívósortömítés.
Megírod majd, hogy jutottál-e valamire?
A szívósort, a fojtószelep tömítést, az alapjárati motor tömítést tegnap újra cseréltem, azokat a pontokat kizárnám mint lehetséges hibaforrás. A csöveket végignéztem egyessével, egyik sincs kirepedve vagy elérve.
Féktisztítóval már körbefújtam minden pontot korábban beleértve a fékszervó csatlakozását is, azonban sehol sem pörgött fel a motor. Teszek még egy próbát, hátha mégis van valahol valami...
attól, hogy hibalámpa nem világít, még lehet benne elmentett hibakód
féktisztítóval ne fújkálj a motortétrben... ez a vegyszer megeszi a gumi tömítéseket és csöveket
"Az alapjárati motort leszerelve próbaképpen alá kellene rakni egy gumilemezt, hogy ott semmiképpen ne eresszen át levegőt."
Csak a pontosítás kedvéért: Ezt nem úgy értettem, hogy egy új tömítést, hanem egy teli gumilemezt. Hogy az alapjárati szelep mindkét nyílása le legyen zárva. Ezzel ki lehet zárni azt, hogy a kompjuter utasítására vagy egyszerűen elakadás miatt az alapjárati sok levegőt adjon.
"féktisztítóval ne fújkálj a motortétrben... ez a vegyszer megeszi a gumi tömítéseket és csöveket"
Az alatt a rövid idő alatt, amíg elpárolog, nem fog ártani semminek. A féknél is vannak gumitömítések és gumicsövek, mégis szabad használni.
Még én is pontosítok, a nincs hibakódot úgy értem hogy géppel kiolvasva nincs, se aktív se tárolt hibakód.
Délután megnézem mi történik ha lezárom az alapjárati szelepet akkor.
Egy utángyártott alkatrésszel mindig lehetnek gondok. De ha a korábbival is ugyanilyen volt az alapjárat, akkor nagyon valószínű, hogy nem hibásak. De a lezárással azt is tesztelni tudod, ha kompjuter indokolatlanul nagy jelet ad neki.
Egyébként, ha kiveszed a légszűrőt és befogod a szívócsőbe vezető nyílást, akkor azonnal lefullad a motor?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!