Miért van az hogy az újabb autók mérete és teljesítménye folyamatosan növekszik de az utak, parkolóhelyek mérete nem igazodik ehhez?
Ha csak az elmúlt 8 évet nézem, akkor a benzinesek kozel harmada éri el a 90 lovat. És 80 a 120at.
Az eurós normák első szériájában sokkal nagyobb teljesítmény volt mint na.
Kb 1,85 méter széles pickupot vezetek. Mélygarázsban tartjuk, plusz rengeteg parkolóházban voltam már bent. 1-2 helyre nem férbe, de ott is inkább az 1,85ös magassága miatt.
Pl.: Az IKEÁban csak 1,8 a magasság határ. Az az egyetlen hely ahova nem tudtunk bemenni.
Amúgy minden esetben sikerül a 2 csík közé beállni akárhol is vagyok, plusz a párhuzamos parkolás is nagyon jól megy vele. Rengeteg helyre beálltam már vele, ahova mindenki mondta, hogy "Nem fog bemenni". Amúgy 5,3 m hosszú az autó.
Ha én így tökéletesen el vagyok, akkor az átlag sofőr is.
Eltudnék képzelni egy szép Ford Raptort magamnak, ami már 2,2m széles és 2m magas, de azzal már tényleg problémák lennének Budapest belvárosában, plusz nincs felesleges 30-35 millióm sajnos.
Ha egy Suzuki Igniszel mész át a felezőn ugyan úgy bele csapódsz a másikban mintha egy Ducatoval.
Meg edesanyukám egyik ismerőse így szenvedett ballesetet. A belei nagy részét elkellet tavolitani ... azok hülyék akik úgy vezetnek.
Mert az emberek sűrűbben cserélik le az autóikat, mint ahogy meg tud újulni az úthálózat.
Sokkal gyorsabban jönnek az újítások az autóiparban, gyorsabban növekszenek a piaci igények, mint amilyen sűrűn felújítanak egy parkolót, vagy útszakaszt.
Amúgy pont velünk szemben négy emeletes társasházak vannak, amik a 70-es években épültek. A parkolót most alakítják át. Teljesen feltúrják és újra rendezik a helyet. A parkolók méretét szerintem nem fogják megváltoztatni, de a számát igen. Egyszerűen sokkal több az autó most és nem férnek el, mint 50 évvel ezelőtt. Akkor mondjuk sacc/kb a 40 lakásos házra jutott 8-10db autó. M0st pedig nem ritka, hogy egy családban több is van. Tehát 10 helyre 50 autót kellene bezsúfolni. Így egyelőre mindenki ott áll meg össze-vissza ahol tud.
Az is tény, hogy szűkösebben lehet beállni egy helyre mint régen. De ez még megoldható. Ezt főleg a garázssoron látom. Bő 40 évvel ezelőtt a Trabantra, legfeljebb Zsigulira méretezett garázsajtón már egy újabb Astrával is úgy kell centizni, hogy beférjen.
Viszont én pm átlag 10 évente veszek újabb autót. Van aki még sűrűbben. De a garázsokat nem rombolják le és építik újra, csak azért mert nagyobbak lettek az autók.
Tegyük hozzá, hogy manapság Budapesten nincs egy négyzetcenti hely, ahova ne autók parkolnának. Parkolóra, kereszteződésbe, járdára, ház elé, fűre, fára. Van ahol rossz végigmenni gyalogosként mert konkrétan fél méret nincs a ház fala és autó között, persze ha az útra mész ki akkor ledudálnak vagy bőgetik a motort.
Másrészt alapvetően nem változnak az autók méretei, sem a teljesítményük. Egyszerűbb szabályozni az autókat, mint hozzájuk igazítani az úthálózatot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!