Milyen olaj kell a skoda fabia 1.6 16v 2009 ambiente 5j autómba?
Évente kétszer kell cserélni (évszakváltáskor tavasz / ősz) a motorolajat. Ha évente csak egyszer cseréled jóhogy csipegeti.
Az 5w 30 pont a "téli" az 5 w 40 a "nyári" motorolaj.
Az 5 w azt jelenti, hogy plusz 5 fokig nem sürűsödik csak alatta, a 30, 40 azt jelenti, hogy plusz 30 , 40 celzius fokig nem kormosodik az olaj. Ezek a hőmérsékletek időjárásra értendők, nem a motorhőmérsékletre.
De ettől még lehet szar egy motorolaj, attól mert ezeket az értékeket tudja hozni, ugyanis lehet kopáscsökkentő adalék nélküli is, és adalékolt is (elvileg jobb)
Az adalékolt hátránya, hogy ha nem pörgeted a motort akkor több lesz a lerakódás az adalék miatt (5-8 évekbe mérve).
A harmadik tényező a kémiai stabilitás...
Az ásványolaj kevésbé stabil mint a full szintetikus vagy a rész szintetikus...
Az, hogy fogy az olaj nem aztjelenti hogy a motor kopott és csipegeti, hanem azt, hogy mivel a tiédbe a tavaly téli van ami nyáron jól lekormosodott így a sok korom miatt csökken a gyulladási hőméárséklete az olajnak és egyszerűen kiégeti magából a motor az üzemanyaggal...
A legjobb a 0w-50-es olaj amit eddig láttam, de szerintem csak szakszervízben kapni.
Mivel skodád van így bemész bámelyik audi / porsche /VW szalonba és szerintem meg tudod rendelni, de ha másnem legalább tudsz szaktanácsot kérni.
#1 Ennyi marhaságot sem olvastam még.
1. Nem feltétlenül kell fél évente cserélni, persze az igazán alapos tulajok megteszik és rendben is van, de évente bőven elég, ha kilométer szerint nem kell hamarabb.
2. Semmi köze az olajfogyasztáshoz annak, hogy milyen sűrűn cseréled. A motor tömítetlenségétől, illetve az olaj viszkozitásától függ a fogyasztás. Sőt, igazából pont, hogy CSÖKKEN az olajfogyasztás az olaj élettartamával, mivel az olaj sűrűsödik, így a fogyasztás csökken. De ez minimális és csak akkor befolyásolja igazán a fogyasztást, ha erősen el van hanyagolva a csere.
3. A számok fogalmával sem vagy tisztában. Először is, mi az, hogy X fokig nem sűrűsödik? A sűrűség hőmérséklet függvényében változik. Nincs ilyen, hogy bizonyos hőfokig nem változik a sűrűsége. És még csak nem is pontos hőmérsékletet jelöl a szám, pl. 5W esetében nem 5 fokot jelent. Ez egy viszony szám, az 5W mínusz 40-45 fokot jelöl, míg például a 10W mínusz 30-35 fokot. És amúgy azt jelöli, hogy milyen hőmérsékleten ér el az olaj kritikusan magas sűrűséget. A második szám szintén viszonyszám, nem hőmérsékletet jelöl. Azt jelöli, hogy üzemi hőmérsékleten (100 fokon) milyen a viszkozitása. Kormoláshoz semmi köze.
4. Ez már csak szőrszálhasogatás, de azért leírom: félszintetikusnak hívják, nem "rész szintetikusnak".
"1. Nem feltétlenül kell fél évente cserélni, persze az igazán alapos tulajok megteszik és rendben is van, de évente bőven elég, ha kilométer szerint nem kell hamarabb."
Akkor talán nyissad fel a motorháztetőt, keresd meg a plakettet, mert már az én 20 éves kocsimban is ott van, hogy "change period" 6 month. Pedig csak egy háromhengeres kocsi.
Inkább olvasgass, mert kicsit közelebb van a válaszomhoz ez az írás is, mint a tiédhez!
Ha egy olaj lekormosodik, csökken a gyulladási hőmérséklete a széntartalom növekedése miatt.
A motorolajokat fejlesztik, pontosan arra, hogy adott hőmérséklettartományon belül ugyanazokat a tulajdonságokat hozzák!
A te ismereteidnek köze nincs a valósághoz, de azt csinálsz amit akarsz.
Nem kilométerre cserélsz olajat egyébként sem, mivel romlandó cucc, ennyi erővel 10 évet áll a kocsi a garázsba, de friss benne az olaj induljunk mi?
Egy évet hagyot állni a benzint, megvan rá az esély, hogy nem fog beindulni vele a motor, vagy nem szépen és a teljesítményt se fogja hozni!
Mennyi km van benne?
Ha 250.000 nél valósan vagy vélhetően több akkor 10w40,
ha kevesebb akkor 5w40, ha még 100.000 km alatt van és megengedheted magadnak akkor 0w40 vagy 0w50.
Lehetőleg teljes szintetikusat, motorvédő adalékkal.
Persze ez attól is függ mennyi ideig tervezed megtartani, és hogy mennyit vagy hajlandó törődni vele.
Ha amúgyis cseréled 3-4 év múlva a kocsit akkor bármit öntesz bele jó lesz, csak legyen benne elég, és cseréld félévente..
Vannak japán motorok amik akár félórát is elmennek olaj nélkül is szárazon.
Ami még lényeges lehet, hogy ha nívópálcás akkor a felső szinten legyen mindíg az olaj, (mindíg maximumon) és nem a két vonal között (tévhit). Mert ha lejtőn állsz háttal akkor az olajteknőben ferdén fog állni az olajszint, és a pumpa nem fog tudni egyből annyit felszívni amennyit akkor venne fel, ha vízszintesen állsz.
Ha pedig fogyna az olaj, akkor könnyebben eljuthat a mutatvány odáig is, hogy nem lesz mit felszívnia.
Szóval motorolajat ugyanúgy tartsd maximumon, mint a fékolajat!
Személy szerint én a gyárinál hosszabb szűrőt is szoktam belerakni, ameddig elfér, mert egyrészt cserénél könnyebb megfogni kézzel és lecsavarni, másrészt sokkal több olaj fér így bele mint egyébként így később kormolódik el, ha sokat állnék dugókban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!