Ha ugyanaz a benzin minőség mindenhol miért fogyaszt többet az autó miután egy adott kúton tankolok?
A körülmények is változhatnak. Én a mostani autómba 124 ezer kilométert raktam bele eddig. Mindig akkor tankoltam ez idő alatt, mikor már kivillant a lámpa, és mindig teleraktam. Ugyanazon a szakaszon használom az autót egész évben (kivétel nélkül, máshova a másik autónkkal megyünk), mégis van hogy 1 liter eltérés is van a fogyasztásban. Pedig ugyanott megyek, ugyanúgy, ugyanannyit. És ugyanazzal a benzinnel. Szóval rövid távon lehetetlen összehasonlítani 2 fajta benzint. Ehhez több 10 ezer kilométerek kellenek, és még akkor sem biztos, hogy pontos lesz az eredmény. Elég ha az egyiknél kicsit nagyobb a forgalom, vagy éppen a 20km/h-s hátszél helyett ugyanekkora szembeszél fúj.
Egyedül akkor lehet tényleges különbség, ha a benzineknek eltér az oktánszámuk. Rendesebb ECU-k mindig az oktánszám függvényében választják meg az előgyújtási értéket (kísérletezés útján, mert közvetlen nem tudják megmérni az oktánszámot), aminek hatására változik a motor hatásfoka és teljesítménye. Mindkét érték pozitív irányba, tehát a fogyasztás meg csökken.
Srácok, a kérdés tagjeiből és szerintem a második válasz stílusából is teljesen tisztán látszik, hogy hová halad a thread...
Azt várja, hogy valaki megkérdezze tőle, hogy mégis melyik kút ez, majd bedobja hogy a MOL/Shell/OMV/Lukoil/Alsóröcsögetirexfinomító/stb egy világméretű összeesküvéselmélet folytán minden hónapban lehúzza ötezer forinttal, ti meg majd jól összekaptok rajta hogy melyik a jobb kút.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!