Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha nem drágábbak az új autók...

Ha nem drágábbak az új autók mint ezelőtt, akkor miért 14 év az autók átlagéletkora?

Figyelt kérdés
Ha olyan sok pénz van, és olcsó egy 6-7 milliós autó, akkor miért ennyi az autók átlagéletkora? Miért nem csereberélik az emberek az autójukat?

2021. okt. 5. 10:26
 1/9 anonim ***** válasza:
77%

Talán mert a 12 évvel ezelőtti válság (pl svájci frankosok) rámutatott arra, hogy nem érdemes új autót venni hitelre 5 millióért, aztán visszafizetni 8-10-et, hanem jó nekünk egy használt 3-5 éves kocsi is.

Valamint rengeteg kocsit hoznak be külföldről is, azok is növelik az átlagéletkort.

2021. okt. 5. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
2021. okt. 5. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
91%

Nyilván azért nem csereberélik, mert drága, és nincs pénze rá az átlag magyar embernek.


Attól függ, mennyire akarunk visszamenni az időben.


1988-ban a nettó átlagkeresetünk kicsit kevesebb, mint 7000 forint volt (6984), attól az évtől kezdve kellett SZJA-t is fizetni.


Ugyanebben az évben a legolcsóbb, Merkurnál kapható új autó a Trabans 601 S limuzin volt, 80 ezer forintba került.


Tehát ha MINDEN pénzedet félretetted, akkor kb. egy év alatt tudtad átlagkeresetből összeszedni a pénzt egy vadiúj Trabira.


Ma Magyarországon a legolcsóbban kapható új autó tudtommal a Dacia Sandero - jelenleg listaáron 3.570.000 forintba kerül.

A nettó átlagkeresetünk ma 287 ezer forint. Ha kiszámolod, most majdnem egy hónappal több kell egy Dacia Sandero megvásárlásához ha minden forintot félreteszel, mint 1988-ban egy Trabihoz.


Ha csak ezt nézzük, akkor nem vészes a különbség, viszont ez így önmagában teljesen semmitmondó. Akkor kapnánk meg a teljes képet, ha egy teljes gazdasági analízist futtatnánk egy átlagos háztartás átlagos kötelező költségeiről 1988-ban és 2021-ben, majd az ezek után maradó pénzből néznénk az új autó megvételét. Ehhez viszont most lusta vagyok.


Ami szerintem mindenféle statisztika nélkül, csak józan paraszti ésszel a világot bámulva is feltűnhet, hogy egyre nagyobb mértékben gazdagodnak a gazdagok, a szegény réteg viszont nem igazán csökken. Ezáltal az átlagkereseti mutatók is csalókák, mert hiába tornássza fel a nagyon magas keresetével sok gazdagabb ember, továbbra is nagyon sokan alig tudják kihozni a havi költségeiket, és hónapról hónapra élnek. Emellett ott van, hogy egyre durvább fogyasztói társadalomban élünk, használjuk az internetet, a mindenféle reklámok, trendek, vásárlási ingerek folyamatosan ott vannak az arcunkban ha tetszik, ha nem, ezáltal valójában felesleges dolgokra is egyre többet költünk, csomó olyan dolgot veszünk, amiről ha nem tudnánk hogy létezik, marhára nem hiányozna az életünkből, de beletolják az arcunkba, és megvesszük ingerből.


Arról ne is beszéljünk, hogy ha ma valaki házat akar építeni, venni, vagy akár csak egy lakást, az mennyire nehezen kivitelezhető. Én most pont ebben vagyok benne.


Szóval röviden és tömören, sajnos itthon a legtöbb ember nem engedheti meg magának, hogy vegyen egy olyan használati tárgyat, ami kezdetben is sok-sok hónap megtakarításába (vagy egy kedvezőtlen hitelbe) kerül, és még az értékét is rohamosan veszti ahogy kihozod a szalonból.

2021. okt. 5. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
89%

Ki mondta, hogy nem drágábbak?! Az utóbbi pár évben nagyon megdrágultak az új autók. A sajátomat 2018-ban rendeltem 7,3-ért. Ugyanez a típus ma is gyártásban van. Hasonló összeállításban már a 10 milliót karcolná ma az ára. A fizetésem egy fillérrel nem nőtt 2018-hoz képest.

Amúgy én 8-10 évre vettem új autót. Nem cserélgetem pár évente. Ennek elsősorban nem csak anyagi oka van. Hanem egy teljesen jól működő, relatív fiatal (<10 év), viszonylag kevés km-es autót, aminél még nem túl nagy az elhasználódásból eredő meghibásodás esélye, minek lecserélni? Értelmét nem látom.

2021. okt. 5. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
79%
Nem tudom hogy hol van az a sok pénz, de én még egymilliónál többet soha nem adtam autóért.
2021. okt. 5. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
89%
Nem drágábbak, sőt olcsóbbak és sokkal többet tudnak, mint 20-30 évvel ezelőtt. Egyszerűen akkor még becsületes munkával jobban meg lehetett élni, a fizetésünk többet ért.
2021. okt. 5. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 krwkco ***** válasza:
100%

"miért 14 év az autók átlagéletkora?"

Azért mert minimum 20 éves korukig, de inkább tovább is elélnek. Amíg egy autó üzemben tartható, addig lesz valaki, aki megveszi. Ha kevés az ilyen igény és sok az ilyen autó, akkor olcsóbban, fordított esetben drágábban. És az autó benne marad a statisztikában, akkor is ha viszonylag keveset járnak vele.

Másrészt a magyarországi autók jelentős része 5-6 évesen "születik". Akkor hozzák be az országba. És ezt kell átlagolni a 20 éves végső életkorral.

2021. okt. 5. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
Az emberek nem egyformák. Van akinek van pénze, de nem vesz új autót. Van akinek nincs pénze, de mégis össze hoz, ha nem is új de egy pár éveset.
2021. okt. 7. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
5 éve egy Mazda MX-5 7.1-ről indult, most nincs 9 alatt. Sokat drágultak az autók...
2021. okt. 10. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!