Egy opel j astra a17dts motorkodú diesel kocsiról lenne szó! Aminek nem indúl be a hütőventilátora,hiába éri el a 90 feletti hőfokot.inkább felmelegiti a vizet!mit cseréljek még ki?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az még csak hagyján, hogy alkatrészeket ne dobáljunk bele ész nélkül, de problémát sem kell látni rögtön ott, ahol nincs is.
90 foknál egyáltalán nem kell indulnia a ventilátornak. Az Opel nagyon régóta híres arról, hogy magasabb hőfokon üzemel, mint más gyártók autói. Generációk óta minden autójuk ilyen. 97-102 fok között van a ventilátor kapcsolási tartománya, ez így van az én F Astrámban, a G-ben és a H-ban is, ezeket személyes tapasztalatból tudom és 99%-ig biztos vagyok benne, hogy ugyanez igaz a tiédre is, mivel a te 1.7 dízeledet már vagy 30 éve használja az Opel (persze fejlesztve, de alapjaiban mindig ugyanaz maradt). Sőt bizonyára igaz a K Astrára is egészen 2019-ig, amikor átvette a PSA és teljesen új motorfelhozatalt kapott.
Szóval csillapodj le és majd ha 100 fok fölött sem kapcsol be, akkor lehet sírni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A J Astra kimaradt az életemből. De volt H Astrám 1.7cdti motorral. Annál 98 fokon indult a ventilátor. 90 körül meg se mozdult. Ez így teljesen normális. Ahogy írják diagnosztikával tudsz kimeneti tesztet csinálni. Tudod tesztelni, hogy jó-e a ventilátor, vagy sem.
A H Astra után K-ra váltottam. Szintén dízel, 1.6cdti. Ebben még az életben nem hallottam dolgozni a ventilátort. Vagy legalábbis nem tűnt fel. Ettől függetlenül teljesen nyugodtan alszom.
Az autóval dolgozok,4.dik napja vagyok itthon ettől független nyugodt vagyok és nem is akarok már költeni alkatréazre többet.
A biztik ellenörizve,venti kábelokat még nem tudtam végig nézni.csak gépel tudom látni a hőfokot ahogy emelkedik,mivel a müszerfalon nem megy 90ven fölé visszont diagon meg 100ig is,és ott kezdi forralni a vizet.hallgatok rátok és följebb engedem a hőfokot 103c-ig
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
na itt a baj, hűtővíz nem forrhat 100 fokon, csak 110-120 körül
két probléma okozhatja a korai forrást: a hűtővíz elöregedett, vagy a hűtőrendszer nincs nyomás alatt
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!