Miért adnak el több diesel VV passat-ot itthon?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert több belőle a diesel. Divat most a környezetvédelem és hasonlók, de a vásárlásnál az elsődleges tény ező még mindig az az emberek 99%nál, hogy mennyiért kell tankolni, itt meg nem mindegy, hogy 100km-re 6 vagy épp 8 litert kell tankolnia.
Sok km meg azért van bennük, mert aki ésszel vásárol autót, az dieselt hosszabb utakra használja, a dieselnek sokkal jobban árt mikor ilyen pár km-es pár perces utakat csinálnak vele mint egy benzinesnek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#2: nem, azért van több, mert egyszerűen több van belőlük. Mindegy mekkora a kereslet használt piacon, mert a kínálat nem tud igazodni hozzá.
Miért van több belőlük? Mert ezek már nagyobb autók, amiket nem városi használatra vettek, így nem benzines motorral rendelték őket anno.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert általános "ökölszabály", hogy egy dízel autó üzemanyagköltsége egy hasonló kaliberű benzineshez képest kb. egymillió Ft-al olcsóbb 100ezer km-enként.
Kis matek az egész.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Utolsó!
Hiába fröcsögsz, mivel a benzineseknek sokkalta nagyobb a káros anyag kibocsájtása, hiszen minimum a kétszeresét fogyasztják az üzemanyagnak, ha gázt is adsz, akkor meg a sokszorosát.
A -jelenlegi- 170 LE-s dízelemnél 4,5 litert az átlag, aminél a te kis Suzuki Swifted is többet fogyaszt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
8-as, én is azt mondom a nagy fröcsögésed közepette csak a tényektől tekintesz el.
Most a saját példámat nézem, egy 2016-os 330d-m van, újkorától az enyém. 6,8 liter az átlagom kicsivel 150.000km után. De az egyszerűség kedvéért kerekítsünk 7-re.
Spritmonitoron rálestem a 330i-re, ami most kifejezetten jó példa, mert ahogy nézem még teljesítményben is majdnem azonosak, 255 és 248 lóerő. 8,91 liter a tulajok által feltöltött átlaga, de akkor az egyszerűség kedvéért legyen itt 9 liter ( Megjegyzem sajátomhoz 2 decit kerekítettem felfelé, itt 0.9 decit kellett csak )
Mivel 2016-tól nézem, akkoriban ha jól rémlik 350 körül voltak az üzemanyagárak mindkettőé, most 450 körül járunk ugye kúttól függően, az 5 évre így itt egy 400Ft-os átlagot számolok.
Na akkor 150000/100=1500
Akkor 1500-szor kell vennünk a 7 illetve 9 litert.
10500 és 13500 ennyi liter gázolaj fogyott, illetve benzin fogyott volna a 330i esetében.
4.200.000Ft amit eltankoltam, benzinessel 5.400.000 lett volna.
Igen, 1.2 millát spóroltam vele.
806094-5007S GARRETT a feltöltő ami rajta van, 360.000 és 400.000 forint között mozog, egy teljes szett befecskendező, Bosch, nem utángyártott 460.000-530.000Ft között mozog.
Aztán az olyan apróságokra nem is térek ki, hogy 150.000km dupláját kényelmesen elmennek ezek a motorok, ott már 2.400.000Ft lenne a fentebbi alkatrészekre, ha marad az üzemanyagok átlagára így, de valszeg drágulni fognak, így a difi is nő. Azt a másik apróságot szintén mellékesen említem csak, hogy a vizsgált benzinesen is van turbo és befecskendező is... ennyit erről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!