Új autó vásárlás átverés?
2napja vettem egy autót, átírás előtt vitte el az autót a tulaj "muszakira"
Megtettem vele kb 50kmt elkezdett világítani a check engine.
Raraktuk a műszert a katalizátor nem működik megfelelően.
Mit lehet tenni?
Ez nem új autó, hanem használt.
Az idézőjeles műszaki azt jelenti, hogy papíron átment az autó rajta, tehát akkor még jó volt, és ebbe a vásárlással bele is egyeztél.
Ez mindegyik szar használt autó vételnél benne van.
Vagy elromlik vagy nem romlik el.
Na, többek között ezért érdemes valóban új autót venni és nem a kérdésben szerelő használtat. A használtban mindig benne van ez a rizikó. Tudom-tudom, lehet jönni a szokásos kapun kigurulás - értékveszés dumával... Valamit valamiért.
Elvileg az adásvételi szerződésben benne van, hogy előzetesen kipróbáltad és meggyőződtél az autó állapotáról. Innentől a te sarad. Legalábbis nagyon macerás lesz bizonyítani, hogy az eladó szándékosan eltitkolta a rejtett már korábban is fennálló hibát. Perelés esetén pedig neked kell ezt bebizonyítani.
Bocsánat tényleg rosszul fogalmaztam.
Vettünk egy használt autót, ami állítólag költségmentes jó állapotban volt, kipróbáltuk, leteszteltük, atnéztük alaposan, semmi gond nem volt.
Elhoztuk egy napra, még nem volt átiratva, másnap elhozta tőlem a tulaj hogy elviszi műszakira mert eleve úgy volt meghirdetve hogy friss műszaki.
Gondolom a vizsga megsem történt csak lepapiroztak.
Elhoztam tegnapelőtt a műszaki után használtam is semmi baja nem volt.
Tegnap mentem vele és megjelent a check engine jelzés.
Ma ralett rakva szerelő által a műszer, több apróbb hibát is jelzett, illetve ami miatt elsősorban ég a jelzés az a katalizátor teljesítmény alatti működése, vagy lambdaszonda.
Lehet költséggel terhelni az előző tulajdonost? Nem voltunk tájékoztatva róla hogy katalizátor mondjuk nincs az autóban.
Ma lesz alánézve hogy miujsag.
Most amúgy mi olyan nagy durranás abban, hogy a katalizátor már nem olyan mint amikor legyártották?
Gondolhatod hogy nem fogja minden ember kicserélni a 100 ezres tételt mielőtt eladja. Idősebb autókban törvényszerű, hogy nem a megfelelő a hatásfoka, semmi meglepő nincs ebben.
Műszakiztatni amúgy ettől miért ne lehetett volna? Ha meg annyira tragikus a károsanyagkibocsájtásod akkor majd adsz egy 5000est két év múlva a vizsgáztatónak, és leméri a saját autóját neked.
Lőtéri kutya nem foglalkozik ezzel, szerelőm 3 évente cserél egyet ha valaki túlbuzgó
"Ma ralett rakva szerelő által a műszer, több apróbb hibát is jelzett, illetve ami miatt elsősorban ég a jelzés az a katalizátor teljesítmény alatti működése, vagy lambdaszonda."
Ebből még nem hangzik nagy bajnak. Nekünk volt Skodánk, abban azèrt égett néha a lambdaszonda, mert valami bedugult. Meghajtottuk az autópályán kb. 20 percet, és kialudt a lámpa.
Semmi gond, erre van a szavatossági jog.
Első körben hívd fel az eladót, mond meg mi történt. Ha nem előzékeny, hárít, akkor kérjél írásos nyilatkozatot a szerelőtől, ami bizonyítja, hogy a hiba már vásárláskor fennállhatott (katalizátor nem egyik pillanatról a másikra megy tönkre). Aztán ezzel a békéltető testület keresd fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!