Használtautó vásárlás esetén, honnan tudom hogy nem vernek át?
Használt autót vennék itthonról vagy külföldről. Olvastam , hogy leginkább olyat érdemes aminek van papír a szervíztörténentéről, igazolt a futott km.
Az interneten lévő hirdetések jó ha 20 százaléka iylen.
Akkor a többi 80 százaléknál készüljek arra, hogy át akarnak verni a km állással?
Gondolom sokan vannak akik nem márkaszervizbe vitték az autót ezért nincs szervízkönyv. ( Pl én is magán szervizbe viszem, nem tudom igazolni hogy tényleg ennyit futott a kocsim , de mégsem tervezek átverni senkit. )
Hogy lehet kiszűrni a jó autót. Erre érdemes elvinni márkaszervizbe vásárlás előtt egy átvizsgálásra? Ennek milyen költsége van külföldön/ itthon?
sehogy nem lehet kiszűrni. Egyszerűen tapasztalattal rendelkező segítség, és nagy adag szerencse kell hozzá.
Itt a környezetemben, például a Spar parkolójában szoktam látni újnak látszó, de valójában 6-8-10 éves nagy autókat(BMW, CITROEN, MAZDA)..Ami az érdekes, hogy mindegyik autóban malteros ruhájú fiatalok ülnek. Azt mondja az egyik gyönyörű bömbi tulaj, hogy megkérte amnémetben dolgozó bátyját, vegyen már egy jó, de baráti áras autót..nos ezt vette, mert ott a kisebb városokban is már szabadulnak a dízelektő, és azonnal vesznek wgyntisztán villanyautót...Ott most ez a menő.
Szóval van jó használt autó, csak rá kell lelni.
Az átvizsgálás inkább szemrevételezés legyen, de az alapos. Itt nehezebb jót kifogni, de nem lehetetlen. Persze tíz év körülit általában
Át kell nézni, vagy nézetni.
Mert azt tudni kell hogy a legtöbb autót azért adnak el mert valami nem jó benne.
Ritkán van az hogy nagyon jó az autó de elakarja adni bárki is.
Ha te magad nem értesz hozzá, akkor szerelővel kell átnézetni.
Valamint a különböző lekérdezős oldalakat is érdemes használni. Még ha nem is 100% megbízhatók bizonyos esetekben.
"Akkor a többi 80 százaléknál készüljek arra, hogy át akarnak verni a km állással?"
Az óratekergetés ma sem ismeretlen jelenség, bár kezd kikopni, mivel ma már minden autó lekérdezhető: a magyarok rendszám alapján ingyen a JSZP-n, a külföldiek pénzért, alvázszám alapján (Carvertical, VinINfo stb.). Ettől függetlenül sokat dob egy autó értékén, ha végig követhető az óraállás és ha becsületes az eladó, erről mellékel is valami dokumentumot.
"Gondolom sokan vannak akik nem márkaszervizbe vitték az autót ezért nincs szervízkönyv. ( Pl én is magán szervizbe viszem, nem tudom igazolni hogy tényleg ennyit futott a kocsim , de mégsem tervezek átverni senkit. )"
A márkaszervizen kívül is van bőven olyan szerviz, ahol munkalap készül és a végén számlát adnak, amin szerepel a rendszám, az óraállás és az elvégzett munka. Ilyen helyen rendszerint pecsételnek is a szervizkönyvbe. Én például az összes szervizlátogatásról elraktam a számlát és feltöltöttem a hirdetéshez. Amelyik autóhoz semmi nincs, azt nagy valószínűséggel "ismerős kertjében" vagy a Pista bácsi csűrjében szervizelték, ki tudja milyen alkatrészekkel és anyagookkal. Az ilyet eleve érdemes elkerülni, mert sokat alárul a tulajdonos igényességéről és az autótartáshoz való hozzáállásáról.
Sajnos valóban igaz, hogy a használtautó piac egy pöcegödör, tele simlis emberekkel, ezért csak azt lehet elhinni, amiről számla van. Amiről nincs, az mese.
"Hogy lehet kiszűrni a jó autót."
Sok tapasztalattal :-) De viccet félretéve, ha ráállsz egy adott típusra és megnézel párat, kialakul egyfajta rutin és már képek alapján is többet fogsz látni a többinél, mert tudod mit kell nézni. Szerintem sokat számít az eladó is, nem túl bizalomgerjesztő, ha egy autót a bagi cigánysoron mutatnak meg a disznóól mellett.
"Erre érdemes elvinni márkaszervizbe vásárlás előtt egy átvizsgálásra? Ennek milyen költsége van külföldön/ itthon?"
Én személy szerint lebeszélnélek a márkaszervizről, mivel a legtöbb helyen használtauót értékesítéssel is foglalkoznak, ezért akármit viszel be, le fogják szólni, hogy inkább náluk vegyél autót. Én inkább szakszervizbe vinném (nem a márkaképviselethez tartozó, de az adott gyártóra szakosodó műhelybe). De ha más nincs a közelben, jó lehet egy normális általános szerviz is, elvégre egy olajfolyást vagy rojtos gumiharangot kiszúrhat egy nem szakosodott szerelő is. A költsége változó, általában ez egy órás művelet, tehát a mindenkori rezsi óradíjat számlázzák, ami 15 és 20 ezer körül mozog márkaszervizben, egyéb szervizben kicsit kevesebb.
Köszönöm szépen a válaszokat, hasznosak voltak!
Még egy kérdésem lenne a szervizben való átnézetésre reflektálva. Ha jól értem ez inkább arra jó, hogy az ilyen használatból adódó kopasokat, olyan hibákat amiről ha rádugják valami diagnosztikai rendszerre és kiírja megtudhassam.
Ez alatt a kb 1 óra alatt nem fognak olyan motorikus, váltó , stb hibákat megtalálni nekem ami később váratlanul előjöhet ? Egyszer olvastam egy cikket , hogy vásárlás másnapján már nem akart működni a váltó, pedig amikor átnézték nem utalt semmi erre, na iylenbe nem szeretnék belefutni... Mert ha utólag még 60-70 ezer forintot rá kell költenem az autóra az rendben van, de mondjuk egy félmilliós váltó cserébe nem szivesen futnék bele..
"1 óra alatt nem fognak olyan motorikus, váltó , stb hibákat megtalálni nekem ami később váratlanul előjöhet?"
A szerelő átnézi neked úgy nagyjából, és ha azt mondja neked hogy jó állapotban van a kocsi az csak olyan 80 - 85 %-os valószínűséget jelent!
Mivel a szerelő sem lát bele a motorba, váltóba ezért nem tud 100% biztosat mondani!
Tudnod kell hogy a motor és váltó megbontása nélkül nem lehet garantálni hogy kitűnő az állapota!
Az is benne van a pakliba hogy egy adott alkatrész pont 2000km-rel később fog tönkremenni, ezért kerül annyiba egy használt autó mert használt!
"a jól értem ez inkább arra jó, hogy az ilyen használatból adódó kopasokat, olyan hibákat amiről ha rádugják valami diagnosztikai rendszerre és kiírja megtudhassam."
Igen, a szerviz nagy valószínűséggel OBD olvasással kezdi, de ettől túl sok információt ne várj, mivel ma már egy Ali Expresszről rendelt 10$-os Bluetooth eszközzel is lehet hibatárolót olvasni és törölni, ezért valószínűleg nem lesznek hibakódok.
"Ez alatt a kb 1 óra alatt nem fognak olyan motorikus, váltó , stb hibákat megtalálni nekem ami később váratlanul előjöhet? Egyszer olvastam egy cikket , hogy vásárlás másnapján már nem akart működni a váltó, pedig amikor átnézték nem utalt semmi erre, na iylenbe nem szeretnék belefutni... Mert ha utólag még 60-70 ezer forintot rá kell költenem az autóra az rendben van, de mondjuk egy félmilliós váltó cserébe nem szivesen futnék bele.."
Nézd, az ÁLLAPOTfelmérés nevében is benne van, hogy az auto pillanatnyi állapotát tudják felmérni. ÁllapotJÓSLÁST viszont sehol nem vállalnak, mivel egy használt autón bármikor bármi tönkre mehet, az ebből adódó kockázat az, ami miatt az autó ára lényegesen alacsonyabb az új(szerű) társaihoz képest.
A szervizben jó eséllyel észreveszik, ha valahol folyik az olaj a motor környékén vagy a váltónál, vagy a lengéscsillapítók eresztik, megnézik a futóművet, gömbcsuklókat. Tudnak kompressziót mérni, amivel megint csak számottevően csökkenthető annak esélye, hogy azonnal egy dugattyúgyűrűzéssel kezdjed az új autóvak. Egy csapágyhibát vagy egy lógó gömbfejet is nyilván észrevesznek, meg tudják nézni a tárcsák és fékbetétek állapotát, a kipufogót stb. - ezek is súlyos tételek tudnak lenni, ha egyszerre több dolgot is cserélni kell.
A félmilliós váltójavítás leginkább automatáknál fordul elő, és szerencsés esetben vannak előjelei, amiket egy szakavatott szervizes hamarabb észrevesz/meghall, mint te, a laikus. De azt nyilván nem várhatod el, hogy kiszedjék a váltót és cipóra szedjék neked, ami önmagban egy félnapos munka.
Alapvetően azt kell elfogadnod, hogy a használtautó természetes velejárója, hogy valamennyire el van már használódva, tehát előbb-utóbb cserélni kell rajta ezt-azt. Minél bonyolultabb extrákat raktak bele, annál drágább lesz a javítás, ha valami megkotlik. Az állapotfelméréssel a rizikó valamelyest csökkenthető, de kizárni semmit nem lehet. Jóslatokba nem fognak a szervizesek bocsátkozni, mert nekik sem kell, hogy két hét múlva visszamenj azzal, hogy ezt meg azt miért nem jeleztek előre. Az atomata váltó mindig aknamező, mivel nem tudod kiszűrni az előző tulaj hülyeségéből adódó problémákat és simán belenyúlhatsz egy többszázezres felújításba. Még akkor is, ha a megtekintéskor szépen kapcsolgat, nem üt, nem ráz, mert lehet, hogy a hiba majd 10 ezer kilométerrel később jelentkezik. És akkor költeni kell rá, méghozzá sokat. Ez ilyen, ha ezt nem tudod vagy akarod kifizetni, akkor vegyél kéziváltóst. Ott is lehetnek váratlan kiadások, de nagyságrendekkel olcsóbban megúszod, mint egy automatánál.
eladtunk egyautót keresekedésnek 280e kmig vezetett szervizkönyve volt, mikor eladtuk 330 volt benne. Már aznap fenn volt a hirdetés 285e km-el.
Minden szivbaj nélkül visszatekerték.
Nem a km számit hanem hogy hogyan használák.. van most egy "170e" kmes mondeónk ami injektor hibás lett.. mellette a közel fél millás astrának semmi baja
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!