Miért mondják hogy a BMW fenntartása drága,? Milyen alkatrész drágább? 5-6 éves autókról van szó
Az olaj nem mérvadó, ha a fenntartási költségeket számoljuk.
BMW F30 320i, Renault Laguna 3 2.0. Mindkettő kétliteres benzines, ugyanaz a korosztály. BMW vezérlés szett (lánc, vezető, feszítő) 90 ezer, Renault 50 ezer. 70-ért az SKF már ad vízpumpát is. 90 ezerért az INA ad vízpumpát ÉS új csavarokat.
Egy példa a millióból. Van kérdés?
#11 Van.
Hogy te vezérlést is évente cserelsz? Vagy szerinted aki BMW-t vesz 5-7 évente nem tud kiköhögni plusz 40ezret?
De pont attól lesz romhalmaz egy 15-20 éves hogy nem költ rá , mert nem telik rá.
Míg egy olcsó autó még ennyi idősen türhető állapotban van , még egy egyszerű szegényebb gazdánál is.
Már amelyik BMW megéri ezt a kort és nem gyullad ki.
Igen, drágább. És ne olajat nézd mert kb. ugyanazt bele tudod önteni mint az olcsóbb autóba is.
Akkor maradva a BMW F30 320i, Renault Laguna 3 2.0 példánál, 2015-2016 évjáratot nézve, Bárdi autó, legolcsóbb találat
Alkatrész - BMW - Renault
Fékbetét első - 20ezer - 16ezer
Fékbetét hátsó - 15ezer - 11ezer
Féktárcsa - 24ezer - 22ezer
Stabpálca - 13ezer - 5ezer
Azt is érdemes megnézni hogy ha nem a legalját nézed, akkor a többi mennyibe kerül. BMW esetében a fenti árak 4-szeresét is elkérik egy jobb alkatrészért, Renault-nál ez 2x. Úgyhogy egyértelműen drágábbak az alkatrészek, nincs ezen mit köríteni. A mérték persze más téma.
Ez a "BMW megbízhatatlan" duma leginkább ránk, és a többi Balkán kapuja országra jellemző.
Az van, hogy itthon a legtöbben nem tudnak kipengetni egyben annyi pénzt, amennyibe egy ilyen autó kerül újonnan. De még annyit se, amennyibe kerül 5-6 évesen.
Ezért inkább 10-15 évesen megveszik nyugatról. Amivel semmi baj, ha jót veszel. Csak a jó az onnan is drága. Az olcsó meg úgy működik általában, hogy Hans megvette újonnan, megtartotta 5-6 évig, majd eladta Gyrosos Yusufnak, aki további 5-6 évig használta ameddig olcsón el lehetett vele járni, majd eladta egy kereskedésnek ahonnan a keleti vevő megveszi, vagy direktben egy keleti vevőnek. Ezek volnánk mi.
Csakhogy hiába jött ez németből, Yusuf már évek óta úgy szervizelte az autót, hogy a TÜV-ön ne legyen gond, de azért ne is kerüljön egy vagyonba: Lemförder helyett mehet bele a Ridex, stb stb. Ami neki még jó volt. De mi megvesszük, és ez nálunk csapódik le. Akinél lecsapódik, az meg hangosan kiáltja, hogy hát ez mennyire egy megbízhatatlan szarkupac, hát hogy ez sose jó, stb stb, pedig hát azért nem jó, mert a kínálat aljáról vett egy leélt darabot. Arról nem is beszélve, amikor párszáz ezer forintért vesz az ember egy 20 éves E46-ot hulladék állapotban, és utána csodálkozik hogy sokba kerül fenntartani az értékéhez képest. Ki gondolta volna...
Szóval ez a gond. Hozzánk többségben a már leélt, olcsón megvehető prémiumautók jönnek be, amikkel nyilván több lesz a nyűg, mint egy újkorától tisztességesen szervizelt példánnyal. Ezért rossz a megítélés.
Persze már az általam eddig leírtakból is lehet következtetni arra, hogy igen, természetesen egy ilyen autó fenntartása drágább, mint egy egyszerűbb autóé. Nem kéne, hogy ez bárkinek újdonság legyen. Viszont ettől nem az az autó jobb, amelyik tíz évig elmegy egy olajcserével, ez a másik érdekes dolog, hogy mi ebben mérjük az autók "jóautóságát".
A BMW, Mercedes, Audi nem véletlen kerül annyiba amennyibe, nem véletlen a tehetősebbek választása. Azért, mert ezek az autók kategóriájukon belül a legtöbb extrát, legerősebb motorokat, legjobb technológiákat, legnagyobb kényelmet nyújtják, természetesen ennek Murphy törvénye szerint ("ami el tud romlani, az el is fog") az az ára, hogy többe kerül fenntartani. Kész.
Viszont a drága fenntartás nem egyenlő a megbízhatatlansággal, mert ha megadod neki amit kell, akkor megbízhatóan fog működni. :)
"De pont attól lesz romhalmaz egy 15-20 éves hogy nem költ rá , mert nem telik rá."
Ez igaz. Csak sajnos a magyar proli nem érti meg, hogy nem az utolsó fillérből kell BMW-t venni.
Ami számomra kifejezetten irritáló a német autókkal kapcsolatban, és ezt a fanatikusok nem tudom miért nem látják, hogy a mérnökök szánt-szándékkal szervízigényesre tervezik az autókat.
Beleraknak mindenféle csecsebecsét, extrát, dögös külsőt, na meg nagy böhöm emblémát, aztán hordja csóri fiatal az autóját hetente szervízbe.
Komolyan nem is tudom, sajnáljam a tulajokat, vagy hogy reagáljam le a beszólásaikat, amikor én egy olcsó, könnyen fenntartható autót tartok, ami nem német.
Még maguknak is hazudnak sokszor, meg szemethunynak kedvencük problémáin.
Tegnap is ilyet olvasok egy fórumon, hogy felkötné magát ha francia autóba kéne ülnie, meg ő az autójából legalább emberként száll ki, nem valami csúszómászóként....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!