Dízel autó szakértők figyelek! A megjegyzésben felsorolt autók közül melyik motor ami a megbízhatóbb, olcsóbb alkatrészek hozzá, olcsóbb fenntartású?
-Ford focus 2007-2009 1.6 TDCI
-Opel astra H 1.7 CDTI 2007-2009
-Citroen c4 1.6 HDI 2006-2009
-Peugeot 407 1.6 HDI 2006-2008
-Skoda octavia 1.9 PDTDI 2006
-Alfa romeo 156 1.9 JTD 8V 2005
-Alfa romeo 159 1.9 JTD 8V / 16V 2006-2008
1.7cdti-vel van személyes tapasztalatom. Ebből inkább a 2004-2007 közötti Z17DTH-t választanám. Még Bosch rendszerű az üzemanyagrendszer, ami kevésbé kényes, mint a későbbi Denso. Már változó geometriás a turbó, ott van rajta az intercooler, tehát egy modern CR-dízel ("fakockának" egyáltalán nem nevezném), de nagy előnye hosszútávú tartósság szempontjából, hogy még nincs benne DPF, ami a 2007 utániakról nem mondható el.
További nagy előny, hogy sok van belőle. A mai napig úgy hordják be külföldről, hogy Dunát lehetne velük rekeszteni. Emiatt sok a bontott alkatrész. Valamint a fődarabok felújításához is viszonylag sokan értenek. Ez valóban megfizethető, de egy gyári új nagynyomású szivattyút, új turbót, új injektort nem fogsz akarni, mert finoman szólva sem filléres tétel.
Gyenge pontja még a generátor, de ez is felújítható. Olcsó ebay-es, autodoc-os utángyártott felújított lengyel és távolkeleti darabokat hanyagolnám. Gyári új már vagy nem is kapható, vagy arany áron. Évekkel ezelőtt volt 300e Ft föltött az ára. Új Hitachi, ami gyári beszállítói, megáll a feléből. Felújítás kb 30-40eFt és akkor mégis gyári generátorod van.
Én a PD TDI-re szavazok. Fogyasztás/teljesítmény arányba nagyon jó a PD, és ha megkapja azt a minimális törődést, akkor megbízható is. Amikre a PD-nél vigyázni kell, mert kényesebb rá mint a sima adagolós TDI:
1. üzemanyag minőség. Nem kell prémium gázolaj, de kannázott, állott gázolajat ne kapjon
2. motorolaj. Csak a VW 505.01-es teljesítményszintnek megfelelő olajat lehet beletenni, lehetőleg 10 ezrenként cserélve.
A VAG féle 1.9 PD, szerintem ez kb. egyértelmű.
Azonban ezek már eléggé koros, sokat futott kocsik (mindegyik), így hiába jó a PD, ha te veszel egy háromszor tekert órás, lerúgott szart, és megkotlik alattad, a gatyád rámegy arra is.
Rozsda szempontjából nézném, ha ennyi éves autót néznék. Astra H rozsda szempontjából a legjobb, max futómű lehet rozsdás, de az olyan vastag anyagból van elől, hátul, hogy még 40 éves korára se fog elfáradni.
Alfa rozsdabogja
Ford szintén
Franciák nem vészesen szoktak rozsdásodni, a 90le verziókban nincs kettőstömegű, meg részecskeszűrő, az nem rossz vétel. Vagy 2.0 hdi is stabil. Szóval ezek közül opel vagy valamelyik francia.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!