Csak alkatrészekből a nulláról össze lehet rakni egy autót?
Arra gondolok, hogy egy régi típust már nem gyártanak, de minden alkatrész beszerezhető hozzá, akkor azt az autót össze lehet rakni olyanra, mint régen volt? Vagy van olyan elem, amit már nem lehet beszerezni?
Illetve, ha van egy autó, amin az összes alkatrészt kicseréljük, akkor meddig számít még ugyanannak az autónak és mikortól már egy újnak?
#17.
Nem renoválni, kipofozni, rendbe tenni akar a kérdező egy viseltes romot, hanem egyesével összevásárolni az alkatrészeket, és nulláról összelegózni.
Nagyon más a két dolog.
#22!
Nem szokott egyezni.
Utoljára a múlt század közepén gyártott Csepel/Danuvia/Pannonia motorkerékpároknál láttam olyat, hogy egyezett a motor és a váz gyártási száma. Manapság a fődarabok már gyakran nem is egy helyen készülnek.
Ha komplett motort cserélnek -vélhetően az előírásoknak megfelelően- akkor a sikeres műszaki vizsga után bevezetik a forgalmiba.
A különféle amcsi "autó-építő" műsorokat nem szabad komolyan venni.
Amikor rendelnek 4 új csili-vili króm felnit, és lefujják lángnyelvesre az első sárvédőket, na az báeminek is nevezhetjük, de nem felújításnak. Az ilyen műsorokban szokott elhangzani, hogy "találtunk olcsón egy olyan jó állapotú V8-as motort, és csak be kellett tenni".
Hát hogyne.
#17 vagyok
Ha most képet csatolok, akkor valami agyament b.rom feljelent. Köszönöm szépen, inkább alszok nyugodtan.
Maradjunk annyiban, hogy igazad van, és képtelenség, nem éri meg, etc.
#26.
Ezt magyaráztam, a 21. válaszomban.
Csak egy hétköznapi példa.
Próbálj meg bármelyik gyártónál -mint magánember- tetőkárpitot rendelni.
Nem lehet.
Méterben talán akad valahol valami hasonló anyag, de hogy készre varrva, a gyári színben, a gyári minőségben, merevítő pálcákkal kompletten, alatta szigetelő betéttel..... kizárt dolog.
És ez csak egy sokadrendű elem az autóban.
Hasonló a helyzet a szerkezeti részekkel.
Próbálj meg bárhol rendelni egy teljes első futóművet.
Nem lehet.
Vásárolhatsz pl. lengőkart, teleszkókot, rugót, agyakat, stabilizátort, stb. Eddig O.K.
No de próbáld meg egyesével összeszedegetni
....mikorra?.....mennyiért?
Ám amikor olyan dolog kellene, ami nincs kereskedelmi forgalomban, pl. egy excenteres csavar hiányzik a futómű beállításához, vagy néhány darab speciális hézagoló alátét, no, akkor megáll az élet.
Szóval nem járható út.
#28.
Mindenkinek -nekem is- van esztergályos haverja.
Na de az említett excenteres csavar esetében nem egy sima vezetőcsapról, vagy egy egyszerű közbetétről beszélünk. Ez nem az az eset, hogy fogok egy darab vasat, "megesztergányolom osztjóvan", hanem egy speciális anyagú és különleges megmunkálású edzett dőlésállító és egyben rögzítő, ami sokkal komolyabb jelentőséggel bír, mint pl. egy hagyományos 12mm-es csavar.
És hiába ott a jószándékú mester, még mintadarab sincs, mivel nem árulnak.
Talán megkéred valamelyik ismerős márkatársat, hogy vegyük már ki az autójából, egy méretezés erejéig?
Aztán amikor visszadod, akkor elviszed futóműre??? :(
Az ilyen esetekre gondoltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!