Csak alkatrészekből a nulláról össze lehet rakni egy autót?
Arra gondolok, hogy egy régi típust már nem gyártanak, de minden alkatrész beszerezhető hozzá, akkor azt az autót össze lehet rakni olyanra, mint régen volt? Vagy van olyan elem, amit már nem lehet beszerezni?
Illetve, ha van egy autó, amin az összes alkatrészt kicseréljük, akkor meddig számít még ugyanannak az autónak és mikortól már egy újnak?
Összeépítési engedély díja: 17.600 Ft
Ügyintésér határideje : 21 nap
Eddig egyértelmű.
Csakhogy van itt két apróság.
Egyik:
"...szükséges az összeépítéshez felhesznált valamennyi(!) alkatrész minősített igazolása".
(na az érdekes lehet)
És a másik:
"....a közúti közlekedésről szóló törvény szerinti szakértői tevékenység folytatására járműtervezés műszaki szakterületen jogosult szakértő által ellenjegyzett műszaki dolumentáció"
(szép mondat ugye? pedig csak egy részlet) :D
Röviden és magyarul, kivitelezhetetlen.
Szánj rá vagy 10 percet, és olvasd végig az ide vonatkozó NKH rendeletek.
Azonnal elmegy a kedved az egésztől.
#12-es megfogalmazta a lényeget
Amúgy hivatalosan maximum 1/4-ed autó cserélhető egyszerre maximum. Mondjuk egy bal eleje vezetőoldali ülésig, és egy fél géptető.
Gyakorlatilag meg össze lehet építeni, külföldön le lehet papírozni, majd idehaza honosítani.
Viszont ez annyira drága, hogy csak is nagyon nagy értéknél érheti meg..
Na igen, veteránnál vicces tud lenni amikor egy 6 centis bilincsért elkérnek több ezer forintot bontott állapotban mert még otthon sem tudod legyártani magadnak olyan formája van + nincs utángyártás :)
Nekem egy 30 éves mercim van amiből köze 2 millió!!!! darabot gyártottak le anno., mégis vannak már olyan alkatrészek amikből nem kapsz újat, se eredetit se utángyártottat és vagy nehezen beszerezhető vagy nagyon drága.
Szóval nem is kell, hogy valami ritka öreg autóról legyen szó.
"Illetve, ha van egy autó, amin az összes alkatrészt kicseréljük, akkor meddig számít még ugyanannak az autónak és mikortól már egy újnak?"
Hát ez jó kérdés.... szerintem a kutya sem foglalkozik azzal ha kicseréled a futóműveket, fékeket, üléseket, műszerfalat, lámpákat, tükröket másikra...
A mutatvány ott bukna el, hogy az autó alapját jelentő karosszéria elenet, amin az alvázszámot (gyártási azonosító) feltüntették, nem lehet kereskedésekből megvásárolni.
Hasonló a helyzet a motorszámmal, az is egyedi azonosító.
Elméletileg egy most gyártás alatt lévő autót össze lehetne otthon ügyeskedni, csak az eredmény minden szempontból kiábrándító lenne: egy iszonyat drága, közúti közlekedésre nem regisztrálható tárgy.
No és persze az építőjének ezermesternek kell lenni,ca megfelelő szerszámokkal, gépekkel.
#17#
Az eredeti kérdés az volt, hogy nulláról fel lehet-e otthon építeni egy autót, tehát semmid nincs hozzá, nem áll a garázsban egy alany... az már felújításnak, átépítésnek minősül.
Abban sem vagyok biztos, hogy a most gyártás alatt lévő típusokhoz lehetséges alvázszámot, motorszámot alkatrészként megvásárolni (vagyis azt az elemet, amin az rajta van), azzal az autók feketepiacán nagyot lehetne lendíteni, az ellopott darabokat legalizálni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!