Mennyire tartod magad jó sofőrnek?
Talán nem ez a jó szó inkább mennyire vezetsz biztonságosan?
Mennyire vagy körültekintő?
Pont múlt pénteken volt egy céges rendezvény nálunk. A főnököm mellettem ült ebéd közben. Kicsit beszélgettünk személyesebb témákról is. 2 éve dolgozom a mostani munkahelyemen, olyan mélyen nem ismerjük még egymást. Sokszor kell céges utakra menni. Szóba kerültek autós témák. Megkérdezte tőlem, hogy amúgy hogy vezetek. Mondtam neki, hogy erről kérdezze a kollégámat, akivel rendszeresen együtt megyünk kiszállásokra, mert magamról nem akarok/tudok nyilatkozni. Ő szó szerint ezt válaszolta: "határozottan, de biztonságosan".
Ha nagyon kell, megpróbálom magamat jellemezni: Alapvetően türelmes sofőr vagyok. Soha nem ordibálok, vagy káromkodom a kocsiban. A dudát szökőévente ha egyszer nyomom meg. Akkor sem tenyerelek bele, csak megpöccintem ha nagyon muszáj. Nem idegesít, ha valaki nem lő ki előttem csikorgó kerekekkel már a piros-sárgánál a lámpánál. Nem akarok mindig mindenáron másokat megelőzni, mindenképp a másik elé kerülni még akkor is ha nem mennék nála gyorsabban, de csak azért is előtte legyek. Pár másodperc miatt nem kockáztatom mások és a saját testi épségemet. Teszem ezt annak ellenére, hogy van, hogy napi 600 km-t is leautózok, rendszeresen. De mennyit nyerek összességében, 10 percet?! A sebességhatárokat szeretem kihasználni, de általában be is tartom őket. Az 50-et nem 70-nek, a 90-et nem 120-nak, a 130-at nem 160-nak értelmezem. 21 éve vezetek. Vettem részt vezetéstechnikai tréningeken. Van a hátam mögött kb 600.000 km. Ennek egy jó része a budapesti forgalomban. Balesetem soha nem volt. Bírságot se kaptam még soha. Nem állítom, hogy q jól vezetek, nyilván vannak hibáim, ami lehetne javítani, de ha az átlag nem lenne ennél rosszabb, már jobb, biztonságosabb lenne a világ.
en turelmetlen vagyok, villogok, dudalok, ha meg a belso savban tartja fel a sort mert egy kamionsort eloz az m0-n 110-el mert hogy annyi a megengedett, de mogotte 20 auto konvojozik mar akkor azert bemutatok neki mikor elmegyek mellette, hat meg ha kulfoldi rendszama van.
Ugy viselkedek ahogy ez az orszag viselkedik velem, nekem sem ad sokat, sot, jogom van fizetni mindenert de a legtobb munkaltato minimalberen dolgoztat, vagy ki sem fizet, az orszag nem tesz ellene semmit, akkor en is igy allok hozza.
Amikor kint dolgozok nemetben, ahol rendesek, megfizetnek, es erzem hogy torodik is velem az orszag, ott jol viselkedek.
A haverom pl nemzetkozi sofor, es nemetorszagban belerohant egy allo kamionba, hetekig kuzdottek a nemet orvosok hogy mindenet megtudjak menteni, vagy 10 mutetje volt, mindenki azt mondta neki ez a szerencseje hogy ott tortent mert itthon siman levagtak volna a labat es szevasz. Es most lenyegtelen hogy a magyar allam fizette-e az ottani koltsegeket vagy nem (nem tudom amugy), a penz jon es megy, de a labad orok.
#23, az egészségügy helyzetével kapcsolatban teljesen egyetértek. Nekem több közvetlen családtagom is banális okok miatt halt meg kórházban. Aminek nem kellett volna feltétlenül így történnie, más országokban valószínűleg nem is történt volna. De ebbe most nem menjünk bele!
Én nem szoktam önkéntes rendőrt játszani az utakon. Nem satuzok be mások előtt, csak azért mert a másiknak annyi a bűne mondjuk, hogy 140-es tempóról nem fékezett le, hogy két kamion közé besoroljon, hanem meg megelőzte a következőt is. Nekem meg emiatt olyan szörnyű sérelmem keletkezett, hogy két gombot is meg kellett nyomnom a tempomaton és vesztettem majdnem 3 másodpercet az "időmérős köridőmből", mert én 170-nel akartam volna menni. A besatuzással nem vesztem el ennek a többszörösét?! Csak azért, hogy megmutassam "mekkora az egóm" és hogy mindenki tudja "én vagyok az utak császára", nem fogom a saját autóm épségét is kockáztatni. Újonnan rendeltem, hibátlan karcmentes autó, amiért nem keveset güriztem. Oké, hogy a belém szálló biztosítója kifizeti a káromat és nyílnak rendben a légzsákok, nem sérülök meg. De onnantól lesz egy törött-javított autóm. A javíttatást is nekem kell intéznem. Bosszúság, idő, energia, nyűg. A munkahelyemen szabadság. A szervizben míg kikalapálják, megrendelik az új alkatrészeket, lefényezik az új elemeket, megszárad a fényezés, ez alsó hangon is napok kérdése. Addig meg buszozhatok...
De "marhára megérte", mert akkor is megmutattam ki a Jani! Na, az ilyen hozzáállást soha nem fogom megérteni. Az ilyen emberek, meg akik nem értik meg, hogy a közlekedés egy közösségi játék, nem arról szól, hogy hogy tudok időt szerezni, mert nem vagyok képes reggel 10 perccel korábban felkelni, kötelező a wc-n fél órát trónolni, a kávé felett mélázni, aztán hogy ezt az időt visszaspóroljam, nyomni kell a gázt, a többiek le vannak szamócázva, egyszerűen mentálisan alkalmatlanok a vezetésre.
21# én ugyan férfi vagyok de ha egy nő jobban vezet mint én pl akkor én annak csak örülök hogy vannak még olyan sofőrök akik ügyelnek a biztonságra.
Tök mindegy hogy nő vagy férfi az illető mind a két nemnél vannak jobb illetve kevésbé rutinos vezetők.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!