Van egy eredetileg 1 millió környéki értékű 16 éves motorod. Következő időszakban rá kéne költened kb 300 + 600 + 300 (ez akár kihagyható) ezer forintot, utóbbi évben szintén ráköltöttél 300-at. Mit tennél?
Ha az említett összegeket ráköltöd, ismét 1 milliót ér kb, de van egy megbízható, kívül-belül teljesen rendbetett motorod, ami amúgy 2018 óta van meg. Sorrendben az összegek: kisgenerál, hátsó ABS (új alkatrész), idomok (még használható, de több fül el van repedve, törve, hiányos).
Van egy másik, kisebb motorod emellett, de azzal nem tudsz a pároddal túrázni menni, pedig évente szoktatok.
Amúgy semmi baja, nem roncs :) Csak generátor- meg teleszkóp-felújítás volt tavaly, az kb 300 ezer volt.
Most 300 ezerért kap új dugattyúgyűrűket, tömítéseket, vezérműláncot meg néhány apróbb alkatrészt, effektíve kisgenerál, mivel hirtelen elkezdte fogyasztani az olajat, és egyértelmű a hiba oka.
A 600 ezer forint az a hátsó ABS kocka. 1 db alkatrész ára.
A 300 ezer az pedig a két új oldalidom meg a fejidom, mivel 16 év alatt elöregedett az idomzat, tippre többször felborult, itt-ott el van repedve, törve, sajnos néhány tartófül is. Ha megcsináltatom hegesztéssel, valószínűleg 1 éven belül máshol fog megrepedni, de amúgy nem esik le, meg nem látszódik kívülről szinte semennyire.
Ezek közül igazán fontos csak a kisgenerál, nálam igénytelenebb emberek lesz@rnák a hátsó ABS-t meg idomzatot.
Ennyitől még nem roncs szerintem. Esztétikailag olyan szép, hogy többen megdícsérték már az évek alatt, kinézetre.
Ha ezeket megcsináltatom, akkor utána újabb évtizedig nagyjából csak olajat kell benne cserélni. 3 év alatt nagyjából mindent felújítattam rajta.
Ha nem költesz rá akkor később kell.
Ha már ráköltesz ennyit akkor meg anyagi csőd lenne eladni.
Milyen motor?
Vagy ugye ott van az, hogy nem költök rá és eladom talán 5-600 ezerért. Max. Hátha valaki megpróbálja otthon, "okosba' majd óccsóé", bontott ABS-sel meg műanyaghegesztéssel.
A kisgenerál most van folyamatban amúgy, úgyhogy igazából már eldöntöttem. Csak kíváncsi voltam, ki mit tett volna.
Így legalább lesz egy megbízható motorom, amit kívül-belül alaposan ismerek. Sokkal jobb, mint eladni, aztán vennin valamit használtan megint, ami valószínűleg megint egy elhanyagolt, lekoptatott példány. Szerintem itthon én abba az 5%-nyi tulajcsoportba tartozik, aki lelkiismeretesen megjavítja a járműveit, számlákat vezet, archivál, majd eladáskor becsületesen leír mindent. Alig tudtam eladni az előző motorom, pedig tippre jobb állapotban volt, mint néhány drágább, csak ők nem írták bele az apróbb simlis dolgokat... Eddig az összes használtmotoromról utólag kiderültek dolgok, amiket az eladó nem mondott, pedig tuti tudott róluk... Hányinger a hazai átlag ember gerinctelensége, ami a használt járműveket illeti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!