Hová kell az a sok új autó, amit egy év alatt legyártanak?
Rengeteg új, vagy újabb autó van az utakon. Nyilván ezeket az emberek a jövedelmükből veszik, nem jótékonysági intézményektől kapják őket ajándékba. Csak divat siránkozni, hogy nincs pénz.
Hova kell? Ma már boldog, boldogtalan autót vesz. Én egyetemen tanítok. Ilyenkor szeptemberben az egyetem környékén is alig van parkolóhely, mert már az elsős hallgatók is kocsival járnak. Az én időmben (nem vagyok még olyan öreg, a 30-as éveimben járok) még simán busszal, villamossal jártunk. Egyetemistaként nem volt ciki a tömegközlekedés. Ma már ez is átalakulóban van. Ezen kívül az autó használat tárgy. Ami elhasználódik, azt pótolni kell. Egy részük erre megy el.
A régi, már biztonságos közlekedésre nem alkalmas autókat elbontják. Az anyaguk nagy része, a fémek főleg, gazdaságosan újrahasznosítható. Ha pl egy új autót veszel, a karosszéria, motorblokk, stb. egy jó része valószínűleg nem frissen bányászott vasércből van, hanem előtte is már autó, vagy egyéb használati tárgy volt.
"A mai autók is megfogják élni a 15-20éves kort? Vagy csak nagy anyagi ráfordítással?"
Miért nem élnék meg? Két autóm van, mindkettőt újonnan vettem. A régebbi 16 éves. 90%-ban minden benne van, mint egy mai autóban: változó geometriás turbó, kanyarkövető xenon fényszórók, vezetéstámogató elektronikák, még a lengéscsillapítás vezérlés is elektronikus, légzsákok tömkelege, fűthet bőr ülések, radarok, eső- és fényszenzor, stb-stb... Akkoriban, 2005-ben ez a sok szenzor, elektronika, turbó még nem voltak annyira elterjedve, mint manapság. Kaptam is érte az ívet a károgóktól! Megkaptam nem egy embertől, hogy az tuti-ziher 8-10 évesen a bontóban lesz. "Mert a 90-es évek egyszerű szívó motoros autó voltak az igaziak. Ez rövid időn belül szétesik majd."
Ehhez képest ma is vidáman jön-megy, teszi a dolgát. Nagy költséget soha nem kellett ráfordítani és ma sem érzem, hogy pár éven belül széthullana. A 25 éves kort simán nem fogja élni, talán még a veteránt sem tartom kizártnak.
A másik autóm 2018-as. Ez már biturbós, még tovább van bonyolítva néhány dolog benne. Erre is hallom, hogy "bezzeg a 2000-es évek autói voltak a jó autók!" "Ez pár év alatt szét fog hullani." Egyelőre műszakilag, megbízhatóság szempontjából semmi előjelét nem látom annak, hogy rosszabb lenne, mint a most 16 éves autóm. Igaz, hogy talán kicsivel több odafigyelést igényel, kevésbé tűri jól, ha ütik-vágják ridegtartásban.
Aki azon vonyít itt, hogy húúha ezek az új autók ám nem saját pénzbőől vannak! Líziing! Nem magánkézben van!
Tényleg? Komolyan? Neeee! Ember... SENKI nem ballag be a szalonba úgy, hogy itt ez az 50 milliós S osztály, ezt most kifizetem itt helyben, egy összegben. Persze, hogy lízingelik. Nem azért, mert nem tudnák megvenni egyben. Hanem mert OLCSÓBB. 50 milliós kocsit elhozod úgy, hogy fizet rá a cég(ed) havi X százezer forintot, aminek jó részét év végén úgyis leírod az adóból.
Ha választhatnál, hogy egy 50 milliós kocsit 50 millióért elhozol egy összegben, vagy havi részletre lízingeled, aminek a vége lesz majd 5 év alatt 30 millió. Melyiket választanád?... Gondolkodjatok már :D. Nem azér lízingelik, mert nem tudják kifizetni egy összegben. Nameg így az értékvesztés nem annyira játszik szerepet.
A másik a "céges" autó. Két opció van: Tiéd a cég, vagy nem.
- Ha a tiéd a cég: választasz magadnak amit akarsz. Gyakorlatilag a cég tulajdonában van az autó, a cég meg a te tulajdonodban. Akkor kié az autó? :) Ugyanúgy lízing lesz a vége. Nagyon kevés cég vásárol autót használatra. 99,9%-uk lízingeli, többnyire flottát.
Ha nem a tiéd a cég: Ha olyan pozícióban vagy alkalmazott, hogy jár mellé egy autó, akkor gyakorlatilag ingyen kapsz használatra egy 10-15-20 milliós kocsit. Én érezzem magam azért szarul, mert nem az enyém a kocsi? :D Valószínűleg aki olyan pozícióban van, meg tudná venni. De miért tenni, ha ott áll a kertben? Oké, nem az övé papíron. ÉS? Senkit nem érdekel.
Szóval teljesen hülyeségeket beszéltek... Azt hiszitek a lízing az arra van kitalálva, hogyha nincs pénzed megvenni egybe... Ez nem egyenlő a hitellel amúgy. Manapság olyan kedvező lízingfeltételek vannak cégeknek, hülyék lennének nem lízingelni az autót, hanem megvenni.
Persze olyan is van, hogy valaki magánszeméylként felveszi a hitelt, hogy villantsa a 10 éves BMW-t.
"A mai autók is megfogják élni a 15-20éves kort? Vagy csak nagy anyagi ráfordítással?"
Ha jól megnezed, a mostani 2008-2010es autók rendkivűl jol bírják magukat általában. 11-13 éves autók. 2010 körül is már a neten a fórumokon az ment, hogy fúúú ezek az új autók 5 évet se fognak bírni... Bullshit. Jobbak és tartósabbak, mint a régebbiek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!