Dízel autók használata?
Sziasztok
Kezdő dízel autó használó vagyok és lenne pár kérdésem. Az első az lenne, hogy mennyire normális, hogy a kocsiban 5-6 km után kezdi kiírni az olajhőmérsékletet 50° fölé? A második pedig, hogy mi az a fordulat amin érdemes tartani az autót, hidegen mindig óvatosan 1500 körül váltok, melegen pedig azért próbálom jobban meghuzatni, csak nem tudom, hogy melyik tesz neki jobbat, mert pl a képernyő 50-nél már mutatja, hogy váltsak 4-be, de ott még nagyon erőtlennek tűnik az autó, ezért elviszem 60-65-ig és ott 2000-nél váltok el.
Köszi előre is a segítséget.
Ugyan nem tudjuk, mekkora motor van benne meg ilyenek, de gyorsulás közben nem jó az alacsony fordulat, 2 és 3 ezer között érdemes váltani egy dízellel (lassú gyorsulás esetén 2, intenzívnél 3), ugyanis nem tesz jót a túl alacsony fordulat. Hidegen valóban ne vidd magasabb fordulatra, de üzemmelegen már nyugodtan mehet, semmi baja nem lesz még 4 ezernél sem.
A váltássegítőt nem ismerem, mi alapján mondja mikor válts, de ha erőtlennek érzed, nyugodtan húzasd addig, ameddig jónak érzed.
Az 50 fok az semmi, az lenne a nem normális, ha még 20 kilométer után is ilyen ,,hideg” lenne.
#2 vagyok
Leallitas előtt járatni szoktam néhány percet. Nyilván ha leugrottal a boltba vagy a postára vagy akárhová akkor nem szükséges leallitas előtt járatni. De mikor palyarol josz le vagy mentel vele egy 20-feletti kilométert én akkor már szoktam egy kicsit.
Indítás után is főleg hidegben szoktam egy 5percet simán, melegben is 1 et legalább, de az arra vonatkozik ha hideg a motor. Hirtelen más most nem jut eszembe, de no name kuton ne tankolj dízelt sose.
Ezek a mai modern turbós autók már egyáltalán nem fuldokolnak 1500-nál...
Bár tényleg nem ártott volna leírni milyen autó és mekkora motor.
Mert nem mindegy, hogy egy 30 éves 3000 köbcentis vasblokkos dízel ami 20km alatt melegszik fel télen, vagy valami modern kisköbcentis ami pár km alatt bemelegszik.
Hidegen sok a 2000 feletti fordulat szep lassu gyorsitasokkal 2000ig aztán lehet vele dormogni míg be nem melegszik.
Amúgy biztos modern hisz van váltás indikátora. Bar érdekes, hogy olajho óra is van? Gondolom vizet akart, mert én a touaregbe láttam utoljára olajhomerot..
"hidegen mindig óvatosan 1500 körül váltok"
Ha ez valami nagy köbcentis V8-as dízel, akkor jó lehet. Átlagos 4 hengeres kisdízelt pont hogy ezzel kínzod. Ilyen alacsony fordulaton, épphogy alapjárat fölött csak kínlódik, erőlködik. A közhiedelemmel ellentétében nem fáj a motornak egy egészséges fordulaton való tartás.
Hidegen én próbálom egyenletes 1800-2000-es fordulaton tartani a motort, ahol már elég rugalmas. Gyorsítani hosszan elnyújtva kis gázpedál benyomással szoktam. Üzemmelegen se szoktam 1500-as fordulat alá beengedni a fordulatot, nem hogy ott váltsak! Érezni, hallani, hogy nem szereti az 1500 alatti fordulatot. Most tartok 344.000km-nél, új kora óta nálam van a kocsi. Motor még bontatlan. EGR-t se kellett soha pucolgatni. A gyári turbó se volt még leszerelve. A változó geometria is teljesen jól működik. Mérhető olajfogyasztásom nincs, rátöltögetnem még ez életben nem kellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!