Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel autók használata?

Dízel autók használata?

Figyelt kérdés

Sziasztok

Kezdő dízel autó használó vagyok és lenne pár kérdésem. Az első az lenne, hogy mennyire normális, hogy a kocsiban 5-6 km után kezdi kiírni az olajhőmérsékletet 50° fölé? A második pedig, hogy mi az a fordulat amin érdemes tartani az autót, hidegen mindig óvatosan 1500 körül váltok, melegen pedig azért próbálom jobban meghuzatni, csak nem tudom, hogy melyik tesz neki jobbat, mert pl a képernyő 50-nél már mutatja, hogy váltsak 4-be, de ott még nagyon erőtlennek tűnik az autó, ezért elviszem 60-65-ig és ott 2000-nél váltok el.

Köszi előre is a segítséget.



2021. aug. 31. 12:47
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Ugyan nem tudjuk, mekkora motor van benne meg ilyenek, de gyorsulás közben nem jó az alacsony fordulat, 2 és 3 ezer között érdemes váltani egy dízellel (lassú gyorsulás esetén 2, intenzívnél 3), ugyanis nem tesz jót a túl alacsony fordulat. Hidegen valóban ne vidd magasabb fordulatra, de üzemmelegen már nyugodtan mehet, semmi baja nem lesz még 4 ezernél sem.

A váltássegítőt nem ismerem, mi alapján mondja mikor válts, de ha erőtlennek érzed, nyugodtan húzasd addig, ameddig jónak érzed.

Az 50 fok az semmi, az lenne a nem normális, ha még 20 kilométer után is ilyen ,,hideg” lenne.

2021. aug. 31. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%
Elvileg 70 fok után mondható hogy meleg egészen 110-ig, hidegen mindenféleképpen 2000 alatt szoktam, mivel nagyobb fokozatba a turbo is sokat dolgozik és mivel akkor alig ken az olaj így logikus hogy minnel kevésbé helyezzük ra a hangsúlyt. Pl én nekem míg felerek a pályára at kell mennem egy erdőn, és ott én 3-ba megyek 40-50-nel tehát olyan max 2000ig forog és úgy cammogok el odáig utánna már azért lassan felvaltogatok, de én csak akkor állok be utazó tempóra mikor már egy 5 perce legalább beállt 90fokra a vizem
2021. aug. 31. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
100%

#2 vagyok

Leallitas előtt járatni szoktam néhány percet. Nyilván ha leugrottal a boltba vagy a postára vagy akárhová akkor nem szükséges leallitas előtt járatni. De mikor palyarol josz le vagy mentel vele egy 20-feletti kilométert én akkor már szoktam egy kicsit.

Indítás után is főleg hidegben szoktam egy 5percet simán, melegben is 1 et legalább, de az arra vonatkozik ha hideg a motor. Hirtelen más most nem jut eszembe, de no name kuton ne tankolj dízelt sose.

2021. aug. 31. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
Motort melegíteni 2000 és 3000 között szoktunk, hogy az olajnyomás megfelelő legyen a hideg olaj pumpálásához, illetve, hogy hamarabb bemelegedjen a motor. A hideg motort fuldokoltatni 1500 körül sokkal többet árt, mintha 2500-at forogna.
2021. aug. 31. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
73%

Ezek a mai modern turbós autók már egyáltalán nem fuldokolnak 1500-nál...


Bár tényleg nem ártott volna leírni milyen autó és mekkora motor.

Mert nem mindegy, hogy egy 30 éves 3000 köbcentis vasblokkos dízel ami 20km alatt melegszik fel télen, vagy valami modern kisköbcentis ami pár km alatt bemelegszik.

2021. aug. 31. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
73%

Hidegen sok a 2000 feletti fordulat szep lassu gyorsitasokkal 2000ig aztán lehet vele dormogni míg be nem melegszik.

Amúgy biztos modern hisz van váltás indikátora. Bar érdekes, hogy olajho óra is van? Gondolom vizet akart, mert én a touaregbe láttam utoljára olajhomerot..

2021. aug. 31. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
100%

"hidegen mindig óvatosan 1500 körül váltok"

Ha ez valami nagy köbcentis V8-as dízel, akkor jó lehet. Átlagos 4 hengeres kisdízelt pont hogy ezzel kínzod. Ilyen alacsony fordulaton, épphogy alapjárat fölött csak kínlódik, erőlködik. A közhiedelemmel ellentétében nem fáj a motornak egy egészséges fordulaton való tartás.

Hidegen én próbálom egyenletes 1800-2000-es fordulaton tartani a motort, ahol már elég rugalmas. Gyorsítani hosszan elnyújtva kis gázpedál benyomással szoktam. Üzemmelegen se szoktam 1500-as fordulat alá beengedni a fordulatot, nem hogy ott váltsak! Érezni, hallani, hogy nem szereti az 1500 alatti fordulatot. Most tartok 344.000km-nél, új kora óta nálam van a kocsi. Motor még bontatlan. EGR-t se kellett soha pucolgatni. A gyári turbó se volt még leszerelve. A változó geometria is teljesen jól működik. Mérhető olajfogyasztásom nincs, rátöltögetnem még ez életben nem kellett.

2021. aug. 31. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%
Nem kell ennyire túlparázni, hőfokokat figyelni meredten, meg hasonlók. 2000-2500ig pörgetni gyorsításnál, tartós haladásnál 1500-2000 között kell tartani, és ennyi.
2021. aug. 31. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
100%
Én a 7-essel értek egyet, hogy legyen két ember aki hasonlót mond, mert itt is mindenki mást mond. Viszont én is hasonlóképp vezetek hidegen.
2021. szept. 1. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:
2017-es 1.6 CRTDI Golfom van és szerencsére van olajhőfokmérő is,ami szerintem minden dízel autóba nagyon jó lenne.
2021. szept. 1. 08:14
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!