Gáz, kuplung emelkedőn?
Tanulóvezető vagyok, 30 órán már túl és hamarosan vizsgázok, van azonban egy kis problémám. Nekem úgy tanította az oktatóm, hogy elindulásnál kis gázadás és utána engedem fel a kuplungot. Ezzel nem volt baj addig, amíg egyszer pirosnál egy emelkedőn kellett megállnom, mögöttem is várakoztak. Elindultam, fék felenged és bármilyen gyorsan is nyúltam a gázadásra majd utána a kuplung felengedésére, gurult annyit hátra a kocsi, hogy a mögöttem lévőt majdnem kellemesen megcsókoltam. Az oktatóm annyit mondott hogy gyorsabban kell nyomni a gázt, de úgy éreztem ennél nem tudtam volna gyorsabban. Hogyan érdemes ilyenkor csinálni?
19 L
Amikor vezetni tanultam -jó régen volt- sokat néztem pl. a W. Röhrl belső felvételét, hogy mit csinál a hótolós Quattróban 2 lábbal 3 pedálon.
Aztán amikor az emelkedős indulásnál jobbspiccel tartottam a féket és a cipó külső élével adtam a gázt, azt a választ kaptam az oktatótól, hogy ne bohóckodjak, használjam a kéziféket.
Megkérdeztem, akkor melyik a szabályos, vagy melyik az elfogadott?
Sosem kaptam rá értelmes választ, úgy hogy azóta is maradt a jobb láb osztott használata.
Mi az hogy ennél nem tudod gyorsabban nyomni?
Egy százd mp és teljes gázzal pörög a motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!