Gáz, kuplung emelkedőn?
Tanulóvezető vagyok, 30 órán már túl és hamarosan vizsgázok, van azonban egy kis problémám. Nekem úgy tanította az oktatóm, hogy elindulásnál kis gázadás és utána engedem fel a kuplungot. Ezzel nem volt baj addig, amíg egyszer pirosnál egy emelkedőn kellett megállnom, mögöttem is várakoztak. Elindultam, fék felenged és bármilyen gyorsan is nyúltam a gázadásra majd utána a kuplung felengedésére, gurult annyit hátra a kocsi, hogy a mögöttem lévőt majdnem kellemesen megcsókoltam. Az oktatóm annyit mondott hogy gyorsabban kell nyomni a gázt, de úgy éreztem ennél nem tudtam volna gyorsabban. Hogyan érdemes ilyenkor csinálni?
19 L
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A benzines autókból általában nem 500 tonnásokat gyártanak.
Oda elég kevesebb erő is,de az áttétel számít nagyon sokat.
Viszont a benzines autók lóereje a fordulatszám miatt "sok",nagy számot szoroznak össze a kicsivel(nyomaték,erő).
A dízel már alacsony fordulaton is elég nagy nyomatékot termel,erősebb mint a benzin.
Jobb a kompressziója,jobban ki fel tudja használni a kapott üzemanyagnak az erejét.
Viszont dízelautóbol pici nem igazán éri meg,mert egy bizonyos nagyságnál keződik igazán a dízel.
2000-es motor,vagy 2200-as. Na az már dízel.
Az 1,8 legyen mondjuk a határ.
Vannak jó 1,5-ös autók is,de azalatt már nem igazán.
Vannak 1,3-asok is....
Igaza van a 15.-nek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kézifékes indulás. Kezdőknek még elég sok helyen ajánlott.
Aztán majd ha belejöttél már csak tényleg a nagyon meredek emelkedőkön lesz rá szükség.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Alapjáraton nem fogja neked megtartani egy kis köbcentis benzinmotor a kocsit.
A benzines oktatókocsiknak meg van elemelve az alapjárata pont a lefulladások elkerülése végett.
Ha átülsz sajátba, lesz meglepi...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!