Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » "Runaway" jelenség csak...

"Runaway" jelenség csak dízelnél lehet vagy turbó benzinesnél is?

Figyelt kérdés
2021. aug. 26. 12:05
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

A dízel öngyullad, a benzint a gyertya robbantja be.


Kisebb a sűrítési arány, ezért nem tud öngyulladni az olaj benzinkotorban.

2021. aug. 26. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
22%
#1 Igazad van alapvetően, de annak nem sok köze van hozzá, hogy egyikben van gyújtógyertya, másikban nincs. Technikailag a benzines autók is képesek lehetnének rá, sőt, régen képesek is voltak. A runaway egy önfenntartó jelenség, amíg forog a motor, addig lesz gyújtásjel is, azaz megvalósulhat benzineseknél is. A mai autóknál csak azért nem lehet ilyen, mert hiába forog a motor és van gyújtásjel, a gyújtást az ECU vezérli, az pedig le van kapcsolva, így nem lesz szikra. Régi benzineseknél viszont simán megoldható, ahol még nem ECU vezérelte a gyújtást. Ott ha forgott a motor és volt gyújtásjel, akkor volt szikra is, punktum.
2021. aug. 26. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
70%

Csak dízelnél van, mivel a dízel olajat éget, a döglött turbó meg azt engedi be hengerekbe.

Ha benzinmotor kap egy rakás olajat, az kb fulladásos halál, vagyis ha még szikra is lenne, meg benzin is, akkor is ott a zárt fojtószelep, minek következtében nem jön létre az 1:16-os levegő-benzin keverék.

2021. aug. 26. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
36%

#2

Szakikám! Böfögd már el nekünk, hogy a bánatba pörög fel az otto motor, ha be van zárva a FOJTÓSZELEP! Mérhetetlen izgalommal várjuk az okfejtésed!

2021. aug. 26. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

#3 #4 Ja igen fojtószelep zárva, azaz nincs levegő. Tényleg. Na de dízel autónál is kizárólag akkor van runaway, ha valami hiba van a rendszerben. Szóval miért feltételezzük, hogy benzines autónál mindig minden tökéletes és emiatt nem lehet runaway? Elkokszosodik a fojtószelepház és rögtön nem zár rendesen. Elöregedik a szívósor tömítés és szív egy szép falsot. A Ford 1.6 szívóbenzineseiről (FY) pedig személyesen tudom, mert láttam, hogy ha balfék módjára csinálod a vezérlést és a főtengelyt 2 foggal a veztengelyek után rakod, majd ráindítasz, akkor pár fordulat után egy megfelelő (értsd: megfelelően szar) pillanatban képes az egyik ütem átfordítani a motort és ezek az FY kódos motorok képesek ellentétes irányban is működni. Pokoli rosszul jár érthető okokból, de jár. Kipufogóban pedig nincs fojtószelep. :)

Szakikám...

2021. aug. 26. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

#5 vagyok, kis kiegészítés: az említett Ford motorok nem képesek runaway működni, mivel elektronikus gyújtása van. Kizárólag azért hoztam fel példának, mert a "fojtószelep zárva, ezért nincs levegő" érvelés értelmetlen marhaság, amit ép eszű ember nem mondana, hisz fojtószelep ide vagy oda, bizonyos esetekben tud levegő kerülni az égéstérbe zárt fojtószeleppel is.


De azért mondjátok csak a magatokét, meg pontozzatok le, hisz ehhez értetek, máshogy úgysem. Legalábbis az autókhoz biztosan nem.

2021. aug. 26. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Ennyi baromságot magadtól találsz ki, vagy segítenek benne?
2021. aug. 26. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
44%

Az fy egy diesel motor. Milyen 1.6 szívóról gagyogsz?

Másfelől. Ha fordítva forogna egy 4t otto, honnan kapna benzint? A kipufogóból csak levegőt tud szívni. A szívótorok befecskendezés miatt a benzint kitolná magából. Dugattyú elindul fölfelé, szívószelep nyit, és a levegőt benzinestől kitolja magából. Be se tudna indulni.

Màst etess a baromságoddal te semmirekellő kontár!

2021. aug. 26. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 Wadmalac ***** válasza:

Hát ilyet anno a T34-es tank is tudott turbó nélkül is. Ha kifogyott a gázolaj, kiette maga alól a motorolajat és után szépen besült. :D


A runaway fogalma sajnos több dologra is használatos. Tényleg gyakran arra, hogy a turbó hibájából a motorolaj elkezd a szívóba spriccelni, átmegy "karburátoros" dízelbe és nincs, ami megállítsa, amíg olaj van.

Vagyis de, csak általában erre lehetőség nincs meg elég balesetveszélyes is, kitekered az izzítókat és elmegy a kompresszió, megáll.


Benzinesben tényleg nem megy tovább motorolajjal benzin helyett, leáll.


Benzinesben anno a Babetta tudott "runaway"-t, mikor a rossz hőértékű gyertya beizzott és hiába szakítottad meg a gyújtást, pörgött tovább. :D


Amúgy újabb dízelekben VAN fojtószelep, az kordában tudja tartani ezt a katasztrófát.


Benzines autóban sem az olaj nem tud úgy égni, sem a pillangószelep nem engedi az elpörgést, plusz elveheted a gyújtás és injektor-áramot is, tehát csak az olaj marad, se tűz, se benzin, se levegő.

2021. aug. 27. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!