Autóknál mit jelent és mi okozza az understeer/oversteer elnevezésű jelenséget/állapotot?
alulkormányozott, túlkormányozott
kanyarodnál balra, de hűt csak megy tovább egyenesen, kicsit balra fordulva - alulkormányzott
balrafordulnál, majd belódul a hátulja és bepörögsz - túlkormányozott
Tulajdonképpen a súlypont helyzetétől függ, melyik állapot áll elő.
Ha az autó súlypontja az első és hátsó tengely között középen van, akkor semleges az autó viselkedése, ez lenne nagyjából középmotoros autó.
Ilyen kevés van.
Hogy jobb legyen az átlagoshoz a súlyponthelyzet létezik elől motor hátul váltó (mert viszonylag nagy súlyú) elhelyezés.
Ez se hétköznapi autó.
Ha elöre fele van a súlypont (zömmel a motor határozza meg), akkor alulkormányzott, ha hátul, akkor túlkormányzott, lásd Skoda 120.
elektromos kocsik akkutepsije kicsit más súlyeloszlást csinál mint amit megszoktunk.
Továbbá ha beül 4db 100 kilós ember, az is.
Azért tegyük hozzá, hogy a súlypont helye mellett a hajtás helye is fontos befolyásoló tényező.
Főleg, hogy kanyarban rutinos vezető sosem gurul üresben.
Első vagy hátsó hajtás, esetleg összkerék, attól is függően, hogy nyomod a gázt vagy motorféken vagy, az alapvetően meglévő kormányzási viselkedést drasztikusan meg tudja változtatni.
Ez lehet baj oka is, de jól ismerve a járművet lehet pont a menekülési út is az alul-vagy túlkormányzott kanyarbeli nem szándékos kitörés megzabolázására.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!