Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Most vettem egy 2002 es 1.1...

Most vettem egy 2002 es 1.1 16v suzuki altot ami egyátalán nem melegszik 150-km alatt megse mozdul a mutato ha rá adom a fütèst pár másodpercig langyossat fuj de utána már egyre hidegebbet?

Figyelt kérdés
Ha leveszem a hűtöröl a sapkát es bele nyulok a vizbe az is csak "meleg" 150-km utan is az ujjam benne tudom tartani
2021. aug. 24. 23:57
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
93%
Valószínűleg nem nyit ki a termosztát, és a motor csak a "kis" körön keringeti a vizet. És a vízhőfok mérő (vagy a mutató, vagy valahol a kettő között) is meghibásodott.
2021. aug. 25. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
De ha nem nyitna ki a termosztát akkor a hütőbe menő csöveknek forronak kène hogy legyen nem?
2021. aug. 25. 00:07
 3/14 anonim ***** válasza:
100%
A termosztát zárt állásában a víz a motorblokkon és pár csövön keresztül kering, nem megy a hűtőbe. Persze a hűtőben lévő víz nincs tökéletesen elszigetleve tőle, aivel csak a kör egyik felén van lezárva, a hűtő és annak csövei gyakoraltilag egy "zsákutca", ami leágazik a rendszerből, de át nem folyik rajta a víz. Emiatt van valamekkora hőátadás. Ezért langyos a hűtőben lévő víz, és nem teljesen hideg.
2021. aug. 25. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

Nyitva van a termosztát , az a baj.

Cseréld ki és jó lesz.

2021. aug. 25. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 krwkco ***** válasza:

#4

Szerintem is. Könnyű ellenőrizni. Ha a termosztát megragadt nyitott állapotban, akkor a hideg motort beindítva a hűtőhöz vezető mindkét cső langyosodni kezd. Ha zárt a termosztát, akkor csak az egyik (a bemenő).

2021. aug. 25. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Inkább zárva ragadt, ahogy a 3-as írja. Nem áramlik a víz a "nagy kör" felé, 150km után sem.


Nagy távokat nem mennék így vele. Megfőzheti a motort.

2021. aug. 25. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 krwkco ***** válasza:

#6

Ha zárva ragadt, akkor miért nincs fűtés?

2021. aug. 25. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

#7

Mert az is a nagy körön van.


A kis kört addig kell zárva tartani, hogy a motor gyorsabban elérje az üzemi hőfokát.

2021. aug. 25. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 krwkco ***** válasza:

#8

A gyártóknak sokkal fontosabb, hogy a vevők melegben legyenek, mint az, hogy a motor mennyi idő alatt melegszik fel. Ezért nem várnak arra a fűtéssel, mig a termosztát kinyit.

Ha megnézed az alábbi linken az ábrát, a termosztát egyedül a hűtő felé menő csövet zárja le.

[link]

Gondolom, amig nem volt baj a hűtőrendszerrel, akkor a kérdező is érzékelte, hogy a fűtés nagyon rövid idő alatt elkezdett legalább langyosat fújni.

2021. aug. 25. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

#9

Szerintem az a legfontosabb, hogy a motor minél kevesebbet menjen hidegen.

Az ábrán az látszik, hogy a termosztát házról csatlakozik a fűtés csöve (26), azon belül nyit a termosztát.

A teljes nyitás ennél 82 fokon van, ezt eléri néhány kilométer alatt.

Ha nyitva lenne folyamatosan, 150 kilométer alatt a teljes körnek forrónak kellene lennie.

2021. aug. 25. 11:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!