Most vettem egy 2002 es 1.1 16v suzuki altot ami egyátalán nem melegszik 150-km alatt megse mozdul a mutato ha rá adom a fütèst pár másodpercig langyossat fuj de utána már egyre hidegebbet?
Nyitva van a termosztát , az a baj.
Cseréld ki és jó lesz.
#4
Szerintem is. Könnyű ellenőrizni. Ha a termosztát megragadt nyitott állapotban, akkor a hideg motort beindítva a hűtőhöz vezető mindkét cső langyosodni kezd. Ha zárt a termosztát, akkor csak az egyik (a bemenő).
Inkább zárva ragadt, ahogy a 3-as írja. Nem áramlik a víz a "nagy kör" felé, 150km után sem.
Nagy távokat nem mennék így vele. Megfőzheti a motort.
#6
Ha zárva ragadt, akkor miért nincs fűtés?
#7
Mert az is a nagy körön van.
A kis kört addig kell zárva tartani, hogy a motor gyorsabban elérje az üzemi hőfokát.
#8
A gyártóknak sokkal fontosabb, hogy a vevők melegben legyenek, mint az, hogy a motor mennyi idő alatt melegszik fel. Ezért nem várnak arra a fűtéssel, mig a termosztát kinyit.
Ha megnézed az alábbi linken az ábrát, a termosztát egyedül a hűtő felé menő csövet zárja le.
Gondolom, amig nem volt baj a hűtőrendszerrel, akkor a kérdező is érzékelte, hogy a fűtés nagyon rövid idő alatt elkezdett legalább langyosat fújni.
#9
Szerintem az a legfontosabb, hogy a motor minél kevesebbet menjen hidegen.
Az ábrán az látszik, hogy a termosztát házról csatlakozik a fűtés csöve (26), azon belül nyit a termosztát.
A teljes nyitás ennél 82 fokon van, ezt eléri néhány kilométer alatt.
Ha nyitva lenne folyamatosan, 150 kilométer alatt a teljes körnek forrónak kellene lennie.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!