Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A régi autóknál mennyi volt...

A régi autóknál mennyi volt egy olajcsere-periódus?

Figyelt kérdés

Most azt javasolják általában hogy évente vagx 10-15ezer kilóméterenként.


Régen, a 70-es, 80-as évek autóiban mennyit ajánlottak? Mind keleti mind nyugati autóknál.



2021. aug. 22. 15:38
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Már a 80-as években is elvárás volt a szervizben, a "10.000 km. és/vagy egy év" típusú szemlélet.
2021. aug. 22. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
100%
hát a régi szép időkben, amikor még csak Áfor olaj volt henger alakú műanyag flakonban, a kis Polskim akkor kapott olajat, amikor eszembe jutott. A nívó jó volt, akkor minden oké. Ment mint az állat.
2021. aug. 22. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Régi olajak nem bírtak annyit, mint a modern olajak.

80-as években elmentél 12-15 ezret egy olajjal akkor elég rendes olajsár lerakódás volt a motorban.

2021. aug. 22. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

A Lada, Renault, Volkswagen blokkokkal tartani lehetett a 10.000 kilométeres csereperiódust - természetesen megfelelő minőségű olajjal, amit régen nem is volt olyan egyszerű dolog beszerezni.

A kicsit egyedibb műszaki megoldású, pl. léghűtéses Škoda, Tatra vagy Kispolszki motorok esetében nem ártott gyakrabban cserélni, de igazából még azok is bírták.

Hanem a kétütemű motorok kenése az teljesen kiszámíthatatlan volt, mindenféle változóval próbáltak számolni a gyári ajánlások, hogy mi van, ha nyáron használod, mi van ha télen, mennyi olajat kell hozzákeverni ha hosszú útra mégy, mennyit ha rövidre - rémálom volt, nem is volt hosszú életű se a Trabi, se a Wartburg.

2021. aug. 22. 17:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 veterán vas ***** válasza:

Il Professore!

Léghűtéses Skoda?

Na mesélj! :D

2021. aug. 22. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
0%
Skoda 120l a léghűtéses például.
2021. aug. 22. 18:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
a skoda 120l nem léghűtéses
2021. aug. 22. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Régen nem voltak több fokozatú motorolajok(kb a 70-es évektől van csak)


Előtta volt a téli és a nyári viszkozitású motorolaj, és bizony cserélni kellett összel/tavasszal, ami amugy sem volt nagy gond mert az olajcsere periodus akkor még sokkal rövidebb volt(csak ásványi olajok voltak, amik lerakódtak, tönkrementek gyorsan)

A KGST autóknál általános volt az 5000km/fél év olajcsere periódus.

A nyugati autokon se lehetett ez sokkal több.


Azthiszem a lada volt az első olyan KGST autó ahol 10000km vagy 1 év volt már a csereperiódus

2021. aug. 22. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

6

Nem arra gondolsz, hogy "farmotoros"?? Mert léghűtéses nem volt. Sem a 100, 105, 120, de még a régebbiek sem.

2021. aug. 23. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 veterán vas ***** válasza:

#6.

Gondolom kevésbé ismered a Skodát, ha nem hallottál még a farosok "legendás" vízforraló képességéről.

(1000MB, 100-110-110R-105-120-130-Garde......stb.)


Maradjunk annyiban, hogy a Skoda gyár közel 100 évre visszamenő személyautó palettájáról, nem tudsz egyetlen egy léghűtéses típust sem mondani!

2021. aug. 23. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!