Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ilyen amerikaira hajazó V8-as...

Ilyen amerikaira hajazó V8-as hangot az európai gyártók hanggenerátorral tudnak csak, vagy valóban tud ilyesmit a motorjuk?

Figyelt kérdés

Erre gondolok:

https://www.youtube.com/watch?v=h-BkORMqFTU


Ennek az Audinak nagy szép hangja van, túl szép.

Tekintve az Európai Unió dilettáns gépjárműpolitikáját,szabályozásait.Ennek az autónak nem ez a gyári orgánuma.

Vagy végeztek rajta átalakításokat,vagy pedig hanggenerátor.


2021. aug. 21. 13:08
 1/4 D. Brasco ***** válasza:
100%
Nyugodt legyel ez nem hanggenerátor
2021. aug. 21. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Kicsit más minden nemzet v8-as motorjainak a hangja. A németnek,olasznak,japánnak és az amerikainak is másabb.
2021. aug. 21. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

10 másodperc kereséssel kideríthetted volna, hogy az Audi S8 egy 4.2 literes V8 motorral szerelt:

[link]

2021. aug. 21. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Mivel az európai V8, és az amerikai V8 teljesen más felépítéssel/működéssel rendelkeznek.

Kb semmi köze a hanggenerátorhoz amit! legtöbbszőr dízeleknél szoktak bevetni. Igen-igen Skoda kodiaq tdi!!!!


Általában a két különbség abból adódik, hogy az európai gyártok nagyobb fordulatú, kis lökettérfogatú, kis fogyasztású motorokat preferálták. Ezért is a sok fejlesztés miatt a legtöbb mai használt technikák nagy rész tőlünk, esetleg Japánból jött. (Közrejátszottak a szabályzások is)

(Változószelepvezérlés, Hemiszférikus égéstér! (amit később 1960 környékén a Chrysler levédett mint nevet)


Vissza a kérdésre. Ezektől függ általában.


-hengerszög

-Fordulat

-Főtengely kialakítás

-lendkerék tömege

-pillangószelepek

-szelepek száma


Az amerikai v8-ak hangját legtöbbszőr a "crossplane Crankshaft" kiakalítás miatt van. (Keresztsíkú főtengely? talán magyarul.)

Ez adja a sima, rezgésmentes, alacsony fordulaton nagy nyomatékkal rendelkező, jellegzetes amcsi mormogást.

Hátránya: Nehezebb és nagyobb a főtengely ami növeli a motor méretét, és alacsony fordulatszám.


A 4 ütemű "crossplane" v8 motoroknak ált. (crossplane= térforgattyús, hajtókarcsapok nincsenek egy síkban). 90 fokos gyújtásidőközökkel rendelkeznek de két oldalt egyenetlenül elosztott tüzelési mintákkal.

Lásd. (L bal oldalt, R jobb oldalt ) ( LRLLRLRR / RLRRLRLL ) és mindegyik R és L között 90° főtengely fordulat van. Összesen 720° a 8 hengerre.


Ami általában használt európában (Léteznek kivételek mindkét oldalon)

azok pedig a "flat-plane crankshaft" verziók.


Ezeknek az a különlegességük, hogy konkrétan ugyanazt tudja mintha 2db 4hengeres motort összeforgatnánk. (Hajtókarcsapok egy síkban állnak)

Előny: Kicsi forgattyúsház->kevesebb súly, magas fordulat.

Hátrány: Nagy vibráció, a nyomaték kis fordulaton alacsonyabb.


Tüzelési minta összehasonlításképpen -> (R-L-R-L-R-L-R-L) (Ez miatt és a tulajdonságai miatt sokkal jobban használható versenycélokra)


Flat-plane crankshaft Példák: Ferrari / Lotus / és az új Ford Mustang GT350

Crossplane crankshaft példák: Dodge Hellcat, Egyéb Chrysler V8 motorok.

2021. aug. 27. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!