Ilyen amerikaira hajazó V8-as hangot az európai gyártók hanggenerátorral tudnak csak, vagy valóban tud ilyesmit a motorjuk?
Erre gondolok:
https://www.youtube.com/watch?v=h-BkORMqFTU
Ennek az Audinak nagy szép hangja van, túl szép.
Tekintve az Európai Unió dilettáns gépjárműpolitikáját,szabályozásait.Ennek az autónak nem ez a gyári orgánuma.
Vagy végeztek rajta átalakításokat,vagy pedig hanggenerátor.
10 másodperc kereséssel kideríthetted volna, hogy az Audi S8 egy 4.2 literes V8 motorral szerelt:
Mivel az európai V8, és az amerikai V8 teljesen más felépítéssel/működéssel rendelkeznek.
Kb semmi köze a hanggenerátorhoz amit! legtöbbszőr dízeleknél szoktak bevetni. Igen-igen Skoda kodiaq tdi!!!!
Általában a két különbség abból adódik, hogy az európai gyártok nagyobb fordulatú, kis lökettérfogatú, kis fogyasztású motorokat preferálták. Ezért is a sok fejlesztés miatt a legtöbb mai használt technikák nagy rész tőlünk, esetleg Japánból jött. (Közrejátszottak a szabályzások is)
(Változószelepvezérlés, Hemiszférikus égéstér! (amit később 1960 környékén a Chrysler levédett mint nevet)
Vissza a kérdésre. Ezektől függ általában.
-hengerszög
-Fordulat
-Főtengely kialakítás
-lendkerék tömege
-pillangószelepek
-szelepek száma
Az amerikai v8-ak hangját legtöbbszőr a "crossplane Crankshaft" kiakalítás miatt van. (Keresztsíkú főtengely? talán magyarul.)
Ez adja a sima, rezgésmentes, alacsony fordulaton nagy nyomatékkal rendelkező, jellegzetes amcsi mormogást.
Hátránya: Nehezebb és nagyobb a főtengely ami növeli a motor méretét, és alacsony fordulatszám.
A 4 ütemű "crossplane" v8 motoroknak ált. (crossplane= térforgattyús, hajtókarcsapok nincsenek egy síkban). 90 fokos gyújtásidőközökkel rendelkeznek de két oldalt egyenetlenül elosztott tüzelési mintákkal.
Lásd. (L bal oldalt, R jobb oldalt ) ( LRLLRLRR / RLRRLRLL ) és mindegyik R és L között 90° főtengely fordulat van. Összesen 720° a 8 hengerre.
Ami általában használt európában (Léteznek kivételek mindkét oldalon)
azok pedig a "flat-plane crankshaft" verziók.
Ezeknek az a különlegességük, hogy konkrétan ugyanazt tudja mintha 2db 4hengeres motort összeforgatnánk. (Hajtókarcsapok egy síkban állnak)
Előny: Kicsi forgattyúsház->kevesebb súly, magas fordulat.
Hátrány: Nagy vibráció, a nyomaték kis fordulaton alacsonyabb.
Tüzelési minta összehasonlításképpen -> (R-L-R-L-R-L-R-L) (Ez miatt és a tulajdonságai miatt sokkal jobban használható versenycélokra)
Flat-plane crankshaft Példák: Ferrari / Lotus / és az új Ford Mustang GT350
Crossplane crankshaft példák: Dodge Hellcat, Egyéb Chrysler V8 motorok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!