Barkas miért nem lett felkapott és drága, mint egy hippi vw busz? Ennyivel rosszabb lenne?
Semennyivel nem volt rosszabb.
Csak más volt akkor a "nyugati kultúra mint a keleti"
A Wartburgmotor hátránya, hogy gynege de legalább hangos - és két ütemű.
A VW T2-ből már a 70-es években volt a 45 lovas Barkashoz képest erőgép 70 lovas motor, ami lehetővé tette a normális utazótempót halláskárosodás nélkül. :D
Bár mindkettő kimaradt az életemből, de gondolom az ottmotoros elölhajtós Barkas szervó nélkül kevésbé lehetett élvezetes, mint a farmotoros, hátul hajtó VW-k..
Meg a Barkast nem is nagyon exportálták a hippik földjére, a saját piacán meg az egyszerű halandóknak nem is nagyon telt "hippibuszra".
Kisáruszállítókba a mai napig nem is kell erős motor, még rengeteg 1.2-es twingo motoros kangoo van pl, szép rövid váltóval, 90-nél már mint a fúrógép, úgy pörög.
Volt ereje a wartburg motornak, ha épp jól be volt állítva.
Csak az a 3 megszakítós okosság nem mindig volt jó, gyakorlatilag 1000km-ként kellett utánállítani, kenőfilcet olajozni, csavarokat cserélni.
Volt kombi wartburg, már a padlóváltós, ami úgy ment alattam mint a mérgezett egér szabadonfutóval.
De a postánál is szptam rengeteget barkassal, főleg a váltója volt nemegyszerű.
Igen, mondjuk az 1.6d VW motorhoz képest elég tréfás. :)
"Meg a Barkast nem is nagyon exportálták a hippik földjére, a saját piacán meg az egyszerű halandóknak nem is nagyon telt "hippibuszra".
Itt a lényeg.
A hippi mozgalom a 60-as évek közepétől. Akkor még a VW is 40-44 lovas volt.
Az én életemből nem maradt ki a Barkas, éveken át vezettem azt is napi több száz kilométert mentem vele. Nem tudok róla rosszat mondani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!