Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért gyorsul rosszabbul az...

Miért gyorsul rosszabbul az autó klímával?

Figyelt kérdés

Egy másik kérdésnél előjött és egyébként is gyakori téma, hogy nem gyorsul az autó rendesen, ha megy a klíma.

Sosem gondoltam bele, csak most, hogy még egy lakásba szerelhető klíma is 2-3kW teljesítményű, ami mondjuk 3-4lóerő. Egy autóba szerelt nyilván ettől is gyengébb. Egy ekkora teljesítményvesztést legfeljebb egy Trabanton kellene megéreznünk, nem a mai autókon, amikből még a leggyengébbek is 50-60 lóerősek. Mi a magyarázat?


2021. júl. 18. 22:13
 1/8 A kérdező kommentje:
(Sőt még attól is eltekintettünk, hogy a 2-3kW a maximális teljesítmény, nem mindig megy maxon a klíma.)
2021. júl. 18. 22:14
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
Az a néhány lóerő a motor teljesítményéből megy le, azt pont megérzed gyorsításnál. Ráadásul egy pl 100 lóerős benzines autó hol tudja a 100 lovat? 5000res fordulaton valahol. 2-3000res fordulaton 50 lovat, ha lead a motor, a klímakompresszor meg stabilan leveszi magának azt a 4-5 lovat.
2021. júl. 18. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Valóban, a teljesítménygörbére nem gondoltam. Jól írod, én is azt találtam, hogy 2-3000-es fordulaton a max. teljesítmény 50-60%-át hozza az autó. Így már egész hihető a gyengült gyorsulás.

Még azt is találtam, hogy egy mostanihoz hasonló meleg napon 4-5 lóerő fölé is mehet a klíma által elvett teljesítmény, ha maxon nyomatjuk, így még hihetőbb a dolog.

2021. júl. 18. 22:36
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

A megadott maximális teljesítményt padlógázon, kb. 6 ezres (diesel kb. 4 ezres) fordulatszámon tudja a motor.

Tehát egy tök átlagos gyorsításnál (pl. 2000 rpm, fél gáz) a max. teljesítmény durván ötöde-hatoda áll rendelkezésre, azaz 100 LE esetén kb. 20 LE. Így azért már jelentős az néhány LE, amit a klíma folyamatosan elvesz.

Ezért van, hogy padlógáznál a gyengébb autók lekapcsolják a kompresszort.

2021. júl. 18. 23:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
48%
Mert nem a lóerőből szed el első körben, hanem a nyomatékból. A motor közvetlenül hajtja meg a klíma kompresszort. Alacsony nyomatékkal bíró motoroknál ez jelentős lesz, de még 2 literes dízelemnél is megérzem.
2021. júl. 18. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
En a 6.0 V8-asnal nem erzem hogy be van kapcsolva a klima, csak annyit hogy huvos van :D
2021. júl. 19. 02:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Milyen autód van, utolsó? :D Nekem az 5.0 Mustang az álomautó.
2021. júl. 19. 09:11
 8/8 anonim ***** válasza:

#5 a lóerő és a nyomaték szigorúan össze van drótozva. Ha leveszel az egyikből, csökken a másik. Ha szigorúan elméleti, nullától tiltásig vízszintes nyomatékgörbével számolunk (minden fordulatszámon azonos nyomaték), akkor jó közelítéssel Nyomaték x fordulatszám / 6970 = teljesítmény lóerőben. Számolj utána, kiadja.


Kisebb kocsikon úgy csapják be a sofőrt, hogy amikor kapcsolja az ember a klímát, nyit az alapjárati levegő motor, mert felpörögne a motor, ha azonnal nem kapcsolna a klíma elektromos kuplungja. Még így is ránt ki / bekapcsoláskor, de ha ez a trükközés nem lenne, sokkal nagyobbat rántana. Ami nagyon rossz lenne, mert pl. a régebbi Suzukik, percenként egyszer-kétszer ki-be kapcsolják a klímát. A kompresszor kuplungja biztos jó, mert ezt akár autópályatempónál 4500-as fordulatszámon is bírja a végtelenségig.

2021. júl. 19. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!