Derbi senda X-treme 2008 vagy Simson , és miért?
Nem akarom elrontani a kedved, de egyik sem "szerpentinezni" való motor. Sőt mivel kétüteműek, hegyes, dombos vidékeken igen kellemetlen velük menni. Ugyanis a motféket érdemes elfelejteni egy 2 ütemű motornál, ugyanis ilyenkor a kenés minimális- ez nagymértékű kopáshoz, esetleg csapágy/ dugattyú beállásához vezthet,ami például egy 80-as tempónál (ennél többet nem igen fog menni, még hegynek lefele sem) igen kellemetlen tud lenni.
A 3l fogyasztás még sík terepen sem mindig helytáló, csak egy jól beállított,jó kompressziójú motornál, amit kímeletesen veztnek.
Hegynek felfelé szintén kellemtlen ilyen kismotrokkal közlekedni, mert elfogy az erő a fogyasztás meg írdatlanul megnő, nyáron pedig a hűtés sem ideális.
Ilyen felhaszálásra én egyiket sem ajánlanám, a derbi ugyan korszerűbb közel hasonló tulajdonságú mint a simson. Az árak hasonlók, és undorítóan magasak egy kismotorhoz mérten. A derbi mellett szól, hogy megbízhatóbb (persze ha nincs széthajtva) a simsonozás inkább amolyan hobbi mert sokat kell szerelni addig amíg a megbízható kategóriába kerül.
Neked valamilyen 4 ütemű motort kéne találnod, ha nagyon "hegynek lefelé" szeretnél menni, a 2 üteműek nem erre valók, (valószínűleg úgysem tudlak meggyőzni de azért leírom, hogy tisztában legyél a dolgokkal). A 3l fogyasztást meg el kell felejteni, mert ilyen használattal mint amit te szeretnél még az 5l-es fogyasztás is "enyhe becslés". Az egyéb fenntartási/szervízelséi kölstégekről nem is beszélve.
A végsebessége a Derbinek max 70 km/h hegynek lefele is max 75-6 km/h de ekkor már kritikus a fordulatszám. A simson az nemigen megy többet 60 km/h nál viszont a fogyasztása kisebb mint a derbinek.
Összefoglalva, egyik motor sem ilyen környezetbe való, jó motor mindkettő a maga környezetében. A derbi városi használat esetleg murván, földutakon a simson meg az univerzális tanyamobil, földutak, murva (városba kissé lassú, nem elég dinamikus) de semmi extra. Nagyobb túrákra/krosszozásra/ szerpentinezni egyik sem való.
Remélem nem veszed sértésnek, csak leírtam a véleményemet.
Max 40-et, azt is kettesben rommáhuzatva, ha 60-nal menne, akkor az enyhe emelkedő volna, nem hegy.
De nem is az a lényeg, hogy mennyivel menne hanem, hogy hegyen-völgyön használva ezek a motorok hamar tönkre fognak menni.
A derbi egy klasszissal jobb, mint a simson, inkább azt válaszd, de ugyanúgy bütykölni kell, és az alkatrészek is nagyon drágák hozzá. Ezeket a kis 50ccm-es motorokat a legdrágább fenntartani. Eleve nem is olcsók, nem mennek, ahhoz képes sokat fogyasztanak és drágák hozzájuk az alkatrészek.
Persze 14-18 éves kor között csak ezekből lehet válogatni, de az felett érdemesebb volna egy normális A-s jogsira költeni azt a pénzt.
Szervusz 2-es válaszoló voltam. Úgy gondolom, hogy egy logikai csapdába estünk. Neked tehát már megvan a Derbi-d de mégis kitetted ezt a kérdést (én azt hitttem most vagy "motor" vásárlás előtt), tehát te megerősítést kértél csupán, ami sajnos elmaradt. Én úgy gondolom, azért érdemes lenne megfontoni a dolgot mert ennek így jó vége nem lesz, nem csak a tapasztalatlanságod (esetleg fiatal életkorod) miatt hanem anyagilag sem lesz könnyű fenntartanod a kis hobbid. (amennyiben saját zsebből csinálod). Mert egy hengerszett még hagyján (bár a normál minőségű tehát nem a legolcsóbb kínai hengerszett biztos nem 20 ezer FT) de ha már hengert kell cserélni akkor valószínűleg a csapágyak, főtengely is kivan. A csapágyak legalább 15-20 ezer forint megint, és akkor még a gépműhelyi munkáról nem is beszéltünk (főtengelyfelújítás). Ezenkívűl ezeket a motorokat mérföldekkel nehezebb szerelni mint egy simsont, tehát még tapasztalatra is szükséged lesz ha te magad akarod csinálni.
Remélem segítettünk!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!