A rendőr honnan tudja hány lóerős?
Lehet rosszul tudom, de nem kellene a mopednek is forgalmijának lenni? Abban világosan le van írva milyen teljesítményű...
Elvégre, ha műszakira vinni kell...
#2
Mopedeket nem kell műszakira vinni.
Nincs rendszám, nincs forgalmi.
Össz-vissz egy adásvételi szerződés van, amivel elvileg igazolhatod, hogy honnan vetted, bár ez sincs az ocsmányirodában nyilvántartva.
Ezen felül egy biztosítást igazoló papír, mert az viszont kell.
A nagyobb teljesítmény oka általában valamilyen folytás hiánya, "tuning", vagy nagyobb hengerűrtartalom (nyilván 50-esnek hazudva).
Kívülről főleg egy telibe burkolt robogónál elég nehéz megállapítani, leginkább talán hangra, gyanúsan nagy sebességre, gyorsulásra lehet, de a nagyobb motoroknál a féktárcsa mérete, vagy a futómű alkatrészei is le tud buktatni.
De a rendőr ilyen jellegű végeredményére nem tudnak megbüntetni, általában ilyenkor az NKM mérőpadja a mérvadó.
Az viszont nagyon fontold meg, hogy ér-e ennyit, mert amilyen kicsi a lebukás esélye, annyira nagy az esetleges büntetési tételek száma is.
-Hiába van biztosításod, nem fizet, ha véletlenül része vagy egy balesetnek az nagyon sokba kerülhet. Tudom, hogy mindenki ügyes, de elég a legapróbb baki.
-Örülj, ha nem számít biztosítási csalásnak, ha véletlenül mégis megpróbálsz élni vele.
-Nincs biztosításod, nincs érvényes forgalmit, nincs műszakid, hiányzik a hatósági jelzés.
-Ha nincs megfelelő kategóriád az is bünti.
Ezek külön külön 5-50 ezerig lévő tételek, csak ebben az esetben mindegyikért felelni kell, ami összességében nem lesz olcsó.
Ráadásul utána a motorral is gondban leszel, ha továbbra is használni szeretnéd, mert rendszámoztatni szinte esélytelen, 50-esként pedig nem használható ameddig a visszaalakítás és annak a szemléje meg nem történik.
Szerintem nagyobb a kockázat, mint amennyit a plusz lóerő megér.
Ha megvan a B kategóriád, akkor az A1-et elég olcsó megszerezni, és egy papíros A1-es motor fenntartási költsége sem egy egetverő dolog, az legalább hivatalosan is nagymotor, amivel nem kell az ilyenektől félni.
gyárilag az utcára tervezett motorok fojtva vannak 4kw alá(45-55km/h max) , fojtások kivétele után lesz 6-7 le(akár 70-80km/h), ezt rendőr max úgy láthatja hogy ha szétszedné vagy mérőpadra rakná
gyári 50-es biztos nincs 12 le
Onnan tudja, hogy a gyári 50 köbös motorok 99%-a fojtva van, tehát nem kell mit néznie.
A többi meg ugyanúgy derül ki, ahogy a kocsiknál a chiptuning. Kb. sehogy. Amíg nem egy komoly tuningrobogóról beszélünk, az ugyanúgy lebukik, mint egy komoly tuningautó is.
2 éve használok 80 as henger, erositett fotengely, 28 karbi, eleg hangos verseny kipufogo.
18-20 le körüli teljesítmény.
Ha városban nem téped neki, rendőr előtt 6. Fulladás szinten mész, rikta ha megállítanak. 4x állítottak meg ez idő alatt, 3x általános igazoltatás, jogosítványra voltak kiváncsiak.
Utolsó eset a hangos kipufogó miatt, de mivel e jelzés van benne, nem igazán tudnak mit kezdeni vele.
Mondták ha tudom tegyem vissza a gyárit, nehogy csendháborítás miatt feljelentést kapjak.
Úgy látszik eddig megúsztam.
Itthon könnyű megúszni, de nyugatabbra furgonokkal járnak a rendőrök és a mobil mérőpadra ráteszik a motorokat, mint a huzat. Németek, hollandok stb. a középiskolák mellett dekkolnak és mérik a motorokat, csekk meg repül a szülőknek. Vannak ám elsápadt pofák mikor kiderül, hogy 10 lovas és 90 a végsebessége.
Nálunk szerencsére ilyen nincs. Mondjuk az AM kategóriára ráférne egy komolyabb reform, mert nagyon elavult. Németeknél már vizsga nélkül lehet 125 köböset vezetni autós jogsival, ez igazán elterjedhetne itthon is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!