Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A rendőr honnan tudja hány...

A rendőr honnan tudja hány lóerős?

Figyelt kérdés
AM kategóriás jogosítvánnyal 50 cm³, max. 4kW teljesítményű lehet a motor. Vannak eladó 50 cm³-s motorok amik pl. 12 lóerősek.

2021. febr. 8. 14:17
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
70%
Minden rendőrnek van hobbija, mint minden más embernek is. És ha valamelyiknek épp a motorok, akkor ránézésre simán megmondja melyik típus hány lóerős.
2021. febr. 8. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
15%

Lehet rosszul tudom, de nem kellene a mopednek is forgalmijának lenni? Abban világosan le van írva milyen teljesítményű...


Elvégre, ha műszakira vinni kell...

2021. febr. 8. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
Ha 50 köbcentis a henger rajta, de 4kW felett van, akkor ha betartod vele a 40km/h-ás határt senki se fog bántani. Onnan lesz neki gyanús, hogy mondjuk 60 felett mész vele.
2021. febr. 8. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%
#3 megy ott egy 50-es is 60-at... meg akar tobbet is
2021. febr. 8. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

#2

Mopedeket nem kell műszakira vinni.

Nincs rendszám, nincs forgalmi.

Össz-vissz egy adásvételi szerződés van, amivel elvileg igazolhatod, hogy honnan vetted, bár ez sincs az ocsmányirodában nyilvántartva.

Ezen felül egy biztosítást igazoló papír, mert az viszont kell.


A nagyobb teljesítmény oka általában valamilyen folytás hiánya, "tuning", vagy nagyobb hengerűrtartalom (nyilván 50-esnek hazudva).

Kívülről főleg egy telibe burkolt robogónál elég nehéz megállapítani, leginkább talán hangra, gyanúsan nagy sebességre, gyorsulásra lehet, de a nagyobb motoroknál a féktárcsa mérete, vagy a futómű alkatrészei is le tud buktatni.

De a rendőr ilyen jellegű végeredményére nem tudnak megbüntetni, általában ilyenkor az NKM mérőpadja a mérvadó.


Az viszont nagyon fontold meg, hogy ér-e ennyit, mert amilyen kicsi a lebukás esélye, annyira nagy az esetleges büntetési tételek száma is.

-Hiába van biztosításod, nem fizet, ha véletlenül része vagy egy balesetnek az nagyon sokba kerülhet. Tudom, hogy mindenki ügyes, de elég a legapróbb baki.

-Örülj, ha nem számít biztosítási csalásnak, ha véletlenül mégis megpróbálsz élni vele.

-Nincs biztosításod, nincs érvényes forgalmit, nincs műszakid, hiányzik a hatósági jelzés.

-Ha nincs megfelelő kategóriád az is bünti.

Ezek külön külön 5-50 ezerig lévő tételek, csak ebben az esetben mindegyikért felelni kell, ami összességében nem lesz olcsó.

Ráadásul utána a motorral is gondban leszel, ha továbbra is használni szeretnéd, mert rendszámoztatni szinte esélytelen, 50-esként pedig nem használható ameddig a visszaalakítás és annak a szemléje meg nem történik.


Szerintem nagyobb a kockázat, mint amennyit a plusz lóerő megér.

Ha megvan a B kategóriád, akkor az A1-et elég olcsó megszerezni, és egy papíros A1-es motor fenntartási költsége sem egy egetverő dolog, az legalább hivatalosan is nagymotor, amivel nem kell az ilyenektől félni.

2021. febr. 8. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

gyárilag az utcára tervezett motorok fojtva vannak 4kw alá(45-55km/h max) , fojtások kivétele után lesz 6-7 le(akár 70-80km/h), ezt rendőr max úgy láthatja hogy ha szétszedné vagy mérőpadra rakná

gyári 50-es biztos nincs 12 le

2021. febr. 8. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Onnan tudja, hogy a gyári 50 köbös motorok 99%-a fojtva van, tehát nem kell mit néznie.

A többi meg ugyanúgy derül ki, ahogy a kocsiknál a chiptuning. Kb. sehogy. Amíg nem egy komoly tuningrobogóról beszélünk, az ugyanúgy lebukik, mint egy komoly tuningautó is.

2021. febr. 8. 19:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

2 éve használok 80 as henger, erositett fotengely, 28 karbi, eleg hangos verseny kipufogo.

18-20 le körüli teljesítmény.


Ha városban nem téped neki, rendőr előtt 6. Fulladás szinten mész, rikta ha megállítanak. 4x állítottak meg ez idő alatt, 3x általános igazoltatás, jogosítványra voltak kiváncsiak.

Utolsó eset a hangos kipufogó miatt, de mivel e jelzés van benne, nem igazán tudnak mit kezdeni vele.

Mondták ha tudom tegyem vissza a gyárit, nehogy csendháborítás miatt feljelentést kapjak.

Úgy látszik eddig megúsztam.

2021. febr. 9. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
60%

Itthon könnyű megúszni, de nyugatabbra furgonokkal járnak a rendőrök és a mobil mérőpadra ráteszik a motorokat, mint a huzat. Németek, hollandok stb. a középiskolák mellett dekkolnak és mérik a motorokat, csekk meg repül a szülőknek. Vannak ám elsápadt pofák mikor kiderül, hogy 10 lovas és 90 a végsebessége.

Nálunk szerencsére ilyen nincs. Mondjuk az AM kategóriára ráférne egy komolyabb reform, mert nagyon elavult. Németeknél már vizsga nélkül lehet 125 köböset vezetni autós jogsival, ez igazán elterjedhetne itthon is.

2021. febr. 9. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Ha 125ccm-es engedélyezve lenne B-s jogosítvánnyal, akkor ezt keveselnék páran. Akkor már miért nem 150 vagy 250?
2021. febr. 10. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!