Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » TSI, vagy úgy általában a...

TSI, vagy úgy általában a turbós erősebb motorok közül melyik az amelyiket bátran lehet venni?

Figyelt kérdés

Használtan, nem újonnan... Melyek azok a motorok, évjáratok amelyekkel a legkevesebb a szívás, de turbó-benzines?


És érdekelne melyik eszik ezek közül a legkevesebbet? Van olyan ami 6 liter vagy alatta tud maradni, normál nem taposós használat mellett?


2021. aug. 12. 11:20
 1/5 anonim ***** válasza:

6 liter alatt? Csak a dízel. Abból sem mindegyik.

Szeretem ezeket a legyen erős a motor, de ne fogyasszon semmit vágyakat. :)

2021. aug. 12. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Elvileg azért mostanában már szigorodtak a normák, gondoltam nem fognak 8-10 litereket enni a benzinesek sem, ilyen motorral... De úgy tűnik semmi sem változott csak a motor lett bonyolultabb és rövidebb élettartamú.


Erős alatt pl. a három hengerhez képest 115 lóerős teljesítményt értem, amit pl. az 1.0 TSI tud... Nem kétszázlovakról van szó.

2021. aug. 12. 13:57
 3/5 anonim ***** válasza:

Oké, értem én.

Igen, a mai autók többnyire már nem esznek 10 liter felett, mármint a kisautók, amik nincsenek alulmotorizálva. Azért egy benzinesnél nem nagyon tudnak 7 alá menni, max ha autópályán, 110-nél gyorsabban nem menve használják.

A 115 ló pedig manapság kifejezetten gyenge. A mai kis/normál méretű autók 1100-1300kg között mozognak. Ehhez a 115le éppencsak elég.

2021. aug. 12. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Igen, ez is igaz, de azért néhány példát csak felemlegetnék:



[link]


775 kg, 60 lóerő, 95 nm nyomaték, lomha


[link]


930 kg-hoz 70 lóerő, 118 nm nyomaték, lomha


[link]


1180 kg, 90 lóerő, 175 nm nyomaték, előzőekhez képest már nem annyira lomha... de nem is sportautó


vagy, másik véglet, a szidott olaszok és a Ford


[link]

[link]


Úgyhogy elvileg nem annyira kevés az, hétköznapi használatra csak elegendő talán... a legtöbb autó ezt tudja, meg tudta eddig is.


Vannak érdekes esetek pl. a Ford Fiesta, a 2010-es verzió 1.25-ös motorral 82 lóerővel nagyon lomha, erőtlen, pedig csak egy tonna. De pl. az 1.4 HDI-ben is hiába van 150 nm nyomaték, nem megy sehova, a lóerő kevés.


De ezeknél már a lóerő és a nyomaték is arányos a súlyukhoz. Kérdés, a fogyasztás. Ha nincs meg hatból akkor mindegy, marad a dízelnyűg.

2021. aug. 12. 15:19
 5/5 anonim ***** válasza:
Jó, hát kinek mi a lomha. Én 950kg/150le-vel járok. Szerintem a súly/lóerő számít leginkább. Persze egy szívót és egy turbót nem lehet összehasonlítani, a turbók már alulról húznak, ezért normál autózáshoz kényelmesebbek, erősebbnek tűnnek.
2021. aug. 12. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!